אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מיזם העגלות החכמות חתך את הרווח של יוחננוף יוחננוף סניף פתח תקווה | צילום: ערן גרנות

מיזם העגלות החכמות חתך את הרווח של יוחננוף

רשת הסופרמרקטים סיכמה את 2022 עם צמיחה של 6.8% במכירות ל-3.7 מיליארד שקל, אך הרווח הנקי נחתך ב-39.8% ל-126.4 מיליון שקל; ליוחננוף חוזים לפתיחת 13 סניפים חדשים בשנים הקרובות

26.03.2023, 11:33 | נורית קדוש

רשת יוחננוף נהנתה מעלייה במכירות בזכות פתיחת חנויות חדשות, אך חתמה את 2022 עם ירידה חדה של 39.8% ברווח הנקי שהסתכם ב-126.4 מיליון שקל, בעיקר כתוצאה מהפסד מהשקעה פיננסית.

פתיחת שלוש חנויות חדשות, בנוסף לחנות שנפתחה בסוף 2021, הובילו לצמיחה של 6.8% במכירות יוחננוף שהסתכמו ב-2022 ב-3.7 מיליארד שקל. בנטרול תרומת החנויות החדשות, רשמו מכירות החנויות הזהות, שפעלו גם ב-2021, ירידה של 1.4% והסתכמו ב-3.08 מיליארד שקל.

פתיחת החנויות החדשות תרמה לא רק לעלייה במכירות, אלא גם לשיפור של 8.7% ברווח הגולמי שהסתכם ב-1.02 מיליארד שקל, מה שהוביל לשיפור הרווחיות הגולמית ל-27.5% מהמכירות, לעומת 27% בשנת 2021.

ההתרחבות גבתה מהרשת מחיר בשורת הוצאות המכירה והשיווק, ששיעורן עלה ל-18.6% מהמכירות לעומת 17.2% בשנת 2021. הדבר הוביל לירידה של 5% ברווח התפעולי שהסתכם ב-257 מיליון שקל ולשחיקת הרווחיות התפעולית ל-6.9% מהמכירות, לעומת 7.8% ב-2021.

בכוונת הרשת לפתוח השנה שתי חנויות נוספות ובידיה חוזים לפתיחת 13 חנויות בשנים הקרובות. יוחננוף התמודדה בשנה החולפת עם ירידת ערך של השקעתה במיזם העגלות החכמות a2z, בהיקף של 38 מיליון שקל, לעומת רווח בגובה 48 מיליון שקל שהניבה ההשקעה בשנת 2021, ובעקבות כך נחתך הרווח הנקי.

החברה בוחנת אפשרות להגדלת נתח השוק שלה מכלל שוק קמעונאות המזון באמצעות ביצוע מבצעי עומק משמעותיים במהלך השנה הקרובה. בנוסף, צופה החברה כי מכירות האונליין שלה, המבוססות על ביצוע הזנה ואיסופה מהסניפים, יגדלו משמעותית בעקבות אתר אינטרנט חדש שהושק בשבועות האחרונים.

דרך נוספת להרחבת הפעילות, נוגעת להרחבת פעילותה בשוק הסטוק, לאחר שרכשה את השליטה ברשת זול סטוק לפני כשנתיים. בכוונת החברה, המפעילה 86 חנויות סטוק, להגדיל את פעילות המותג זול סטוק בשיעור ניכר, בין היתר באמצעות הגדלת שיעור המוצרים המיובאים על ידה, שיתופי פעולה בין המותג זול סטוק למותג יוחננוף, פתיחה מהירה של חנויות נוספות, וכן הצפת ערכה של חברת הסטוק, תוך בחינת השוק לקראת הנפקה עתידית.

עלות שכרם של חמשת בכירי החברה הסתכמה ב-2022 ב-16.03 מיליון שקל. 11.8 מיליון שקל מהסכום היוו את עלות שכרם של שלושת בני משפחת יוחננוף בחלוקה הבאה: 5.6 מיליון שקל הייתה עלות שכרו של איתן יוחננוף, המנכ״ל ומבעלי השליטה בחברה, עלות שכרה של אחותו שרית המכהנת כמשנה למנכ״ל עמדה על 3.6 מיליון שקל ועלות שכרו של אביהם מרדכי המכהן כיו״ר הדירקטוריון הגיעה ל-2.4 מיליון שקל.


תגיות