אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הקורונה פתחה לה.שטרן הזדמנויות בתחום האונליין ה.שטרן (HStern) תכשיטי יוקרה | באדיבות ה.שטרן

הקורונה פתחה לה.שטרן הזדמנויות בתחום האונליין

ה.שטרן, מותג תכשיטי היוקרה הבינלאומי המזוהה עם חותמת הכוכב, פועל בישראל יותר מ-56 שנים. המותג שומר על מעמדו היוקרתי בענף בזכות שמירה על קשר עם הלקוחות, חוויית לקוח והקפדה על סטנדרטים גבוהים וערכי המותג הבינלאומי האקסקלוסיבי. בשנתיים האחרונות נדרש המותג לגמישות ולפעילות בסביבה מאתגרת במסגרתה היו חלק מחנויות הרשת סגורות תקופה ארוכה.

06.09.2022, 13:52 | בשיתוף Superbrands

ה.שטרן (HStern), חברת תכשיטי היוקרה, הוקמה בשנת 1945 בברזיל בידי הנס שטרן והיא בבעלות פרטית של משפחת שטרן. הנהלת החברה ממוקמת בריו דה ז'נרו, ברזיל. החברה מתמחה בעיצוב, בייצור ובשיווק תכשיטי זהב 18 קראט, שעוני יוקרה, משקפי שמש וכלי בית יוקרתיים.

ה.שטרן היא אחת מחמש חברות התכשיטים המובילות בעולם, עם יותר מ-70 חנויות בארבע יבשות. לחברה נוכחות חזקה בדרום אמריקה ובוטיקים בניו-יורק, בפריז, בלונדון, במוסקבה ובתל אביב. החנות הראשונה בישראל נפתחה ב-1965 במלון הילטון תל אביב והיא פועלת עד היום. כיום, מפעילה החברה בישראל 11 חנויות הממוקמות בקניונים, בבתי מלון ובנמל התעופה בן גוריון ומעסיקה כ-150 עובדים.

ה.שטרן (HStern), חברת תכשיטי היוקרה, באדיבות ה.שטרן ה.שטרן (HStern), חברת תכשיטי היוקרה | באדיבות ה.שטרן ה.שטרן (HStern), חברת תכשיטי היוקרה, באדיבות ה.שטרן

בשנת 2007 הלך לעולמו הנס שטרן, מייסד החברה, ומאז ממשיך את דרכו בנו, רוברטו שטרן, שמכהן כיום כמנהל קריאייטיב וכנשיא החברה. לאחר שנים של התמקצעות ושל בידול המותג כמתמחה באבני חן, הוביל רוברטו שטרן שינוי תפישתי ושיווקי, לפיו הדגש המרכזי הוא על עיצוב קולקציות נושא. הקולקציות שואבות השראה משלל תחומים, כשבחירת אבני החן ואופן שיבוצן מהווים חלק מתהליך עיצוב התכשיטים. העיצוב הייחודי הפך לגורם המבדל את ה.שטרן בענף תכשיטי היוקרה.

במשך השנים עוצבו תכשיטי ה.שטרן בהשראת אלמנטים שונים מעולמות האמנות, ההיסטוריה, הארכיטקטורה, תרבות הפופ ואופנת ה-Couture. חלק מהקולקציות נוצרו תוך שיתופי פעולה עם אמנים ידועים בתחומם, בהם מעצבת האופנה דיאן פון פירסטנברג, הארכיטקט אוסקר נימאייר, להקת המחול גרופו קורפו ואדריכל הנוף בורלה מרקס.

העיצובים הייחודיים של ה.שטרן סייעו למותג לבלוט באירועים נחשבים כמו אירועי שטיח אדום, טקסים וערבי גאלה בהם משתתפות כוכבות הוליוודיות וסלבריטאיות העונדות את תכשיטי המותג וחושפות אותם באמצעי מדיה בפריסה בינלאומית. אחדות מהכוכבות הללו הן אנג'לינה ג'ולי, שרון סטון, ג'ניפר לופז, ריהאנה, בר רפאלי וגל גדות.

פעילות המותג בישראל

בישראל מתמקד המותג ה.שטרן במכירת תכשיטים, שעונים ומשקפי שמש. למותג מומחיות בתפעול חנויות דיוטי פרי ברחבי העולם, וכך גם בישראל, בה ה.שטרן הוא זכיין הדיוטי פרי הוותיק ביותר בנתב"ג. השקות הקולקציות של ה.שטרן בארץ הן אירועים מתוקשרים, אליהם מגיעים סלבריטאים רבים. האירועים השנתיים של ה.שטרן כוללים השקת קולקציית דגל עיקרית; השקת ליינים חדשים תחת קולקציית MyCollection, המיועדת לקהל צעיר או צעיר ברוחו ואירועי ה-GOLD RUSH, במסגרתם מוזמנות הלקוחות ליהנות מהטבה עבור החלפת זהב ישן בתכשיט חדש. השנה השיק המותג בישראל את קולקציית PRISMAS. ההשראה למעצבי וצורפי הקולקציה הגיעה מהפריזמות הרבות בהן משתקפים חיינו.

הסביבה התחרותית

היקף הפעילות השנתי של שוק תכשיטי היוקרה והשעונים, שבו פועלת ה.שטרן בישראל, מוערך ביותר משני מיליארד שקל. על מנת לשמור על עליונות המותג בשוק התחרותי והמשתנה, משקיע המותג ללא הרף בשימור ובטיפוח הלקוחות על ידי יצירת ערך, רצון להשתייכות וחיזוק חוויית הלקוח. במקביל, מיישם המותג תהליכי בקרה וייעול על מנת לשמר את רווחיותו.

האתגרים השיווקיים

האתגר השיווקי של ה.שטרן בעולם, כמו גם בישראל, הוא לשמור על מעמדו ומיצובו כמותג מוביל ויוקרתי, וליצור תנאים שיאפשרו לו לצמוח ולהתפתח בהלימה עם המציאות המשתנה.

בשנתיים האחרונות, בעקבות מגפת הקורונה, היו חנויות ה.שטרן, הממוקמות בקניונים, בבתי מלון ובשדה התעופה, סגורות למשך תקופה ארוכה. לפיכך, אתגר משמעותי נוסף היה לשמר את הקשר עם הלקוחות הנאמנים, כמו גם להגיע ללקוחות חדשים.

פעילות בזמן מגפה

בעקבות הסגרים הארוכים בזמן מגיפת הקורונה והסגירה הממושכת עוד יותר של בתי המלון ושדה התעופה, נדרש היה לחשוב איך מותג המבסס את החלק הארי של הפעילות שלו על חנויות פיזיות, מצליח להמשיך ולשמור על קשר ישיר עם לקוחותיו הנאמנים במהלך תקופה בה לא ניתן להגיע לחנויות.

החלק הראשוני של הפתרון, התבסס על קשר ישיר עם לקוחות המותג, באמצעות שיחות טלפוניות והגמשת אופן הפעילות של החברה.

בהמשך, במהלך השנה שעברה, העלה המותג אתר סחר מושקע, המציע למכירה יותר מ-450 פריטים וכולל את הקולקציות הייחודיות של החברה שהושקו במהלך השנים, לצד שעוני המותג, תכשיטי יהלומים וטבעות אירוסין ונישואין. האתגר המרכזי היה לשמר את חוויית השירות האקסלוסיבית שמעניקות החנויות הפיזיות גם בגרסת האונליין. בנוסף להנגשת הקולקציות ללקוחות הוותיקים, האתר מאפשר לקהלים חדשים להיחשף לראשונה לתכשיטי המותג.

ערכי המותג

על פיתוח הקולקציות של ה.שטרן אמון צוות מעצבי הבית של המותג, בראשותו של נשיא החברה העולמית ומנהל הקריאייטיב, רוברטו שטרן. תהליך הפיתוח של התכשיטים מבוסס על מספר עקרונות:

עיצוב. מעצבי ה.שטרן עוסקים בחיפוש תמידי אחר מקורות השראה מעולמות האמנות, ההיסטוריה, הארכיטקטורה, הטבע, הזהות התרבותית, תרבות הפופ וההוט-קוטור, כאשר לכל עיצוב יש סיפור.

רב-גוניות (ורסטיליות). תכשיט אחד יכול להיענד במספר דרכים שונות.

נוחות. מעבר לחשיבות המראה של התכשיטים, תחושת הנוחות של האישה שעונדת אותם חשובה לא פחות.

חתימת המותג. הכוכבים המוטבעים בגב התכשיט מהווים את חתימת המותג, והם הערבות לאיכותו.

החיבור שבין התכשיט לעונדת אותו. הקווים והקימורים הפנימיים של התכשיט, דוגמת יהלום קטן שמשובץ מאחורי תליון, ידועים רק לעונדת, כך שהיא יכולה ליהנות מהם כחלק מהחוויה, בכל פעם שהיא עונדת את התכשיט או מסירה אותו.

שרון רוזנברג, מנכ״לית ה. שטרן , יח"צ שרון רוזנברג, מנכ״לית ה. שטרן | יח"צ שרון רוזנברג, מנכ״לית ה. שטרן , יח"צ

האנשים שמאחורי המותג

שרון מכהנת כמנכ"לית ה.שטרן מזה שבע שנים, לאחר שמילאה מספר תפקידים בחברה ב-16 השנים האחרונות. שרון פועלת לפיתוח וצמיחה של המותג בישראל, תוך שמירה על הובלה בענף תכשיטי היוקרה.

ה.שטרן משקיעה משאבים רבים בפתיחת חנויות במיקומים אסטרטגיים, בנוסף להשקעה מתמדת בחנויות הקיימות.

שרון מובילה מהלכים רבים להעצמת רווחיות החברה, התרחבותה ושגשוגה כמותג בינלאומי, יוקרתי ומוביל בענף התכשיטים בארץ.

יעל אלשן, מנהלת שיווק ה. שטרן , יח"צ יעל אלשן, מנהלת שיווק ה. שטרן | יח"צ יעל אלשן, מנהלת שיווק ה. שטרן , יח"צ

יעל אלשן הצטרפה לחברה בתחילת 2019,והיא מכהנת בתפקיד מנהלת מערך השיווק של ה.שטרן ישראל. היא מובילה את האסטרטגיה השיווקית והתקשורתית של המותג ומקדמת את הגברת נוכחותו בפלטפורמות הדיגיטליות, פנייה לקהלים חדשים ויצירת קשר שוטף בעל ערך ללקוחות, תוך שימת דגש על שימור ערכי המותג, מיצובו בשוק ועוצמותיו כחלק ממותג בינלאומי יוקרתי.

בתפקידה האחרון הייתה מנהלת השיווק של מנורה מבטחים פיננסיים. יעל בוגרת תואר ראשון בניהול מאוניברסיטת בן גוריון ו-MBA עם התמחות בשיווק מהמסלול האקדמי המכללה למנהל.

דברים שאולי לא ידעת על ה. שטרן

1. ה.שטרן הוקמה בהשקעה של 400 דולר בלבד, שקיבל הנס שטרן תמורת האקורדיון שלו. האקורדיון היה הרכוש היחידי שנותר ברשותו, לאחר שברח בגיל 18 מגרמניה לברזיל עם משפחתו בעקבות אירועי "ליל הבדולח".

2. סמלה המסחרי של ה.שטרן הוא כוכב (משמעות המילה Stern בגרמנית היא "כוכב") והוא מוטבע בחלקו הפנימי או האחורי של כל תכשיט.

3. לה.שטרן פטנט על אופן ליטוש ייחודי ליהלומים - ה-Stern Star - חיתוך שצורת כוכב משתקפת דרכו.

4. לה.שטרן נוסחה ייחודית של זהב אצילי, המצאה בלעדית שנוצרה לאחר שנתיים של מחקר, כצבע ביניים בין זהב לבן וזהב צהוב.

5. חנות הדגל העולמית של ה.שטרן נמצאת בניו יורק, וממוקמת בשדרה החמישית בפינת רחוב 51.

6. בכל זמן נתון מחזיק המותג מלאי של 300 אלף פריטים. מדי חודש מיוצרים כ-20 אלף פריטים.

7. לה.שטרן אוניברסיטה להכשרת אנשי מכירות, שהלימודים בה מבטיחים סטנדרט אחיד של מצוינות.

לקריאת הסיפורים השיווקיים של מותגי העל של ישראל היכנסו לזירת The Superbrands>>






תגיות