אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
תשקיף ראשון לאורבניקה: מכירות שנתיות של 338 מיליון שקל, רווח של 35 מיליון שקל חנות אורבניקה ב סינמה סיטי ב ראשון לציון | צילום: יריב כץ

תשקיף ראשון לאורבניקה: מכירות שנתיות של 338 מיליון שקל, רווח של 35 מיליון שקל

לפי נתוני התשקיף -לקראת ההנפקה בת"א - אורבניקה שבשליטת קסטרו-הודיס מצפה לצמיחה נוספת של 23% במכירות ב-2022 -שיעור הרווח התפעולי שקפץ מ-2.7% בשנת 2019 ל-13.7% ב-2021, צפוי לפי תחזית החברה להגיע עוד השנה ל-15.3%

22.05.2022, 14:15 | אורנה יפת

רשת ההלבשה אורבניקה מקבוצת קסטרו הודיס פרסמה תשקיף ראשון לקראת הנפקה בבורסה בתל אביב. אורבניקה לא פרסמה את סכום הגיוס אליו היא מכוונת, אך בשבוע שעבר דיווחה כי זכיינית הטלויזיה קשת תשקיע 60 מיליון שקל בחברה באמצעות זמן פרסום תמורת 5% מהמניות - אותן תקבל בעת ההנפקה.

עסקת קשת מגלמת לאורבניקה שווי של 1.2 מיליארד שקל. בה בעת, לנוכח תנאי השוק, הציפיה היא שההנפקה תתבצע בסופו של דבר בסכום נמוך משמעותית. שווי קבוצת קסטרו-הודיס כולה כיום עומד על 719 מיליון שקל. ווליו בייס היא חברת החיתום שמלווה את ההנפקה.

אורבניקה סיימה את 2021 עם מכירות של 338 מיליון שקל, עלייה של 51% בהשוואה לשנה קודמת. לפי תחזית שמספקת החברה בתשקיף, המכירות ב-2022 יצמחו יעלו ב-23% ל-416 מיליון שקל. בתחום האופנה רשמה אורבניקה ב-2021 טיפוס של 49% במכירות השנתיות ל-263 מיליון שקל ובתחום אביזרי האופנה עלו המכירות ב-60% ל-74 מיליון שקל.

צילום: יריב כץ צילום: יריב כץ צילום: יריב כץ


המכירות בחנויות הזהות גדלו ב-2021 ב-21.7%, לעומת שנת 2019. הפדיון בחנויות האופנה הזהות עלה ב-23% ל-1227 שקל, לעומת שנת 2019, והפדיון בחנויות אביזרי האופנה עלה ב-13.6% ל-1638 שקל באותה התקופה.

ברבעון הראשון של 2022 הסתכמו המכירות ב-72 מיליון שקל – עלייה של 51%. לעומת הרבעון המקביל. אורבניקה מציינת כי מדובר ברבעון חלש מסורתית בשל עונתיות, וב-2022 הוא היה חלש עוד יותר בשל גל האומיקרון, עיתוי חג הפסח באפריל והתמשכות עונת החורף. עוד מסרה החברה שבחודש אפריל 2022 חלה עלייה משמעותית למכירות שתרמה לרווח התפעולי והנקי וכי המכירות בחנויות הזהות באפריל צמחו ב-10.2% לעומת אפריל 2021.

אורבניקה הושקה בשנת 2015 על ידי קבוצת הודיס עוד טרם המיזוג עם קסטרו. המותג מציע פריטי אופנה ואקססוריז מוזלים וכולל 19 חנויות בשטח ממוצע של 1,900 מ"ר, הפועלות לצד אתר מכירות. קסטרו הודיס להנפיק את הרשת, בין היתר, על מנת לגייס כסף לפתיחת 32 סניפים נוספים בהשקעה כוללת של 125 מיליון שקל. זאת כשהיעד הוא להגיע עד שנת 2025 ל-50 סניפים.

בכוונת החברה להרחיב את הרשת בשני הקונספטים: חנויות בגודל ממוצע של 1,900 מ"ר ואורבניקה סטיישן המתאפיינת בשטחי מסחר של 400-700 מ"ר. החברה הציגה צמיחה שנתית ממוצעת של 17% בשנתיים האחרונות ושיפרה את שיעור הרווח הרווח הגולמי מ-50% ב-2019 ל-55% ב-2021. רווחיות גולמית גבוהה במיוחד של קרוב ל-60% נרשמה במגזר אביזרי האופנה. מגזר האופנה רשם רווחיות גולמית של 53.5% האופיינית לענף האופנה.

בנטרול תקן 16, הרווח התפעולי צמח בממוצע של 150% בשנתיים האחרונות - תחזית החברה לשנה הנוכחית עומדת על עלייה של 27% נוספים בשורת הרווח התפעולי. שיעור הרווח התפעולי (המתואם) עלה מ-2.7% בשנת 2019 ל-13.7% ב-2021 והצפי כי בשנת 2022 יגיע שיעור הרווחיות התפעולית ל-15.3%. החברה סיימה את 2021 עם רווח תפעולי של 46 מיליון שקל לעומת 20 מיליון בתקופה המקבילה.לפי תחזיותיה, השנה הנוכחית תסתיים ברווח תפעולי של 63 מיליון שקל.

הרווח הנקי בנטרול תקן 16 לשנת 2021 גדל בכ-150% לעומת שנת 2020 והסתכם ב-35 מיליון שקל. באורבניקה מצפים לשיפור נוסף של 42% ברווח המנוטרל ב-2022, ל-50 מיליון שקל. החברה אימצה מדיניות חלוקת דיבידנד שנתי בשיעור שלא יפחת מ-50% מרווחיה הראויים לחלוקה.

הקמעונאיות "החדשות" יחסית בבורסה ספגו ירידות קשות בחודשים האחרונים, לאחר שהונפקו בשוויים גבוהים. מקס סטוק שהונפקה לפי 1.7 מיליארד שקל, נסחרת כיום ב-826 מיליון שקל, טרמינל איקס שהונפקה ב-1.3 מיליארד שקל נסחרת היום לפי שווי של 800 מיליון שקל. מנגד, שוויה של חברת ריטיילורס, שהונפקה בדיוק לפני שנה ב-1.8 מיליארד שקל, זינק ל-3 מיליארד שקל.





תגיות