אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אקמול ואופטלגין מובילים את הצמיחה בשוק משככי הכאבים בישראל טבע- ארון התרופות הגדול בעולם | באדיבות טבע

אקמול ואופטלגין מובילים את הצמיחה בשוק משככי הכאבים בישראל

טבע מציגה את ארון התרופות הגדול בעולם, באמצעותו היא משפרת את בריאותם של מיליוני מטופלים מדי יום ברחבי הגלובוס. כמדי שנה, גם השנה, הוכתרו כ-Superbrands שני משככי הכאבים המובילים של טבע: אקמול ואופטלגין

17.07.2023, 12:51 | בשיתוף Superbrands

טבע היא חברת הגנריקה המובילה בעולם, עם כ-40 אלף עובדים, הפעילה על פני כל הגלובוס, ומשרתת מדי יום קרוב ל-200 מיליון מטופלים בעזרת אלפי תרופות איכותיות, מתקדמות וברות השגה. בנוסף, טבע מייצרת ומשווקת מגוון תרופות מקור חדשניות בתחומים טיפוליים נבחרים – כולל מערכת העצבים המרכזית, כאב, מיגרנה ונשימה.

טבע מתגאה בהשפעתה המשמעותית על בריאותם של מיליוני אנשים בארץ ובעולם, בזכות הנוכחות, המגוון והחדשנות שלה בגנריקה, תרופות מקור, תרופות ללא מרשם, וחומרים כימיים פעילים.

השנה נכנסה טבע גם לתחום הקנביס הרפואי, מתוך מחויבות לספק פתרונות עבור מגוון רחב של מצבים רפואיים.

טבע מציגה את ארון התרופות הגדול בעולם, באדיבות טבע טבע מציגה את ארון התרופות הגדול בעולם | באדיבות טבע טבע מציגה את ארון התרופות הגדול בעולם, באדיבות טבע

בעולם של מציאות מורכבת, החזון של טבע הוא פשוט: לשפר את חיי המטופלים בכל העולם ולאפשר ליותר אנשים גישה לתרופות איכותיות שישפרו את בריאותם, יקלו על מכאובם ויטפלו במחלותיהם.

פעילות טבע החלה בישראל ב-1901 והתרחבה על פני הגלובוס באמצעות מיזוגים ורכישות ובהתבסס על מערך מאוחד ומתקדם של מעבדות מחקר ופיתוח, שרשרת תפעולית חזקה ותשתית גלובלית נרחבת – וכל זאת תוך גילוי אחריות חברתית, קהילתית וסביבתית גבוהה.

המטה הגלובלי של טבע ממוקם בישראל, וכך גם 2 מפעלי ייצור, 3 מרכזי מחקר ופיתוח ומרכז לוגיסטי מתקדם.

לצד מחויבות למטופלים, טבע שמה דגש גם על בני המשפחה המטפלים, אשר ממלאים תפקיד ערכי וחשוב של טיפול בבן משפחה הזקוק להם בליווי ותמיכה רגשית ותפקודי, ומקדמת יוזמות שונות עבור בני המשפחה המטפלים.

מלבד טבע, הוכתרו גם השנה המותגים אקמול ואופטלגין כ-Superbrands בישראל.

האתגר השיווקי של אקמול

כמותג הדגל של טבע, משפחת אקמול מספקת פתרון בטוח ויעיל בתחום משככי הכאבים והחום, המתאים לכל המשפחה, כבר למעלה מ-60 שנה.

בתחילה שווק המוצר רק בצורת טבליות, ובהמשך נוספו למשפחת אקמול מוצרים שונים וחדשניים הנותנים מענה למגוון כאבים, החל מכאב ראש קל, דרך שפעת עונתית, מיגרנה וחום בקרב ילדים (התכשירים מכילים פארצטמול במינונים שונים).

למרות הוותק של אקמול, המותג מצליח לשמור על מעמדו בקרב הציבור הישראלי ולהוביל את הצמיחה בשוק משככי הכאבים והורדת החום.

הפתרונות היצירתיים של אקמול

בשנים האחרונות, פעלה טבע לאיחוד מותגי אקמול תחת מטריית מותג-העל אקמול באמצעות שפה תקשורתית אחידה המייצרת ערך למותג. המסר שעומד במרכז הקמפיין למשפחת אקמול הוא "בטוח שאקמול". החסויות שמעניק המותג לתוכניות טלוויזיה מציגות את מגוון הפתרונות למשפחה בכל גיל.

כחלק מחיזוק המותג, הושק לפני מספר שנים המותג אבקמול, שהוא משכך הכאבים היחיד בצורת אבקה, המכיל גרנולות טעימות המתמוססות בפה, ללא צורך במים. אבקמול נותן מענה לילדים, למתבגרים ואף למבוגרים המתקשים בבליעת כדורים, והוא רושם מגמת צמיחה מתמדת מאז השקתו.

השפה התקשורתית החדשה של אקמול לצד השקת אבקמול הובילו את כל משפחת מותגי אקמול לצמיחה ולהתרחבות.

האתגר השיווקי של אופטלגין

אופטלגין הוא אחד מהתכשירים הנמכרים בישראל, אשר נרשם לראשונה בישראל בשנת 1939. בכל שנה נמכרות מיליוני אריזות ממשפחת מוצרי אופטלגין בישראל. התכשיר מכיל את החומר הפעיל דיפירון נמכר כתרופה ללא מרשם ומותווה לשיכוך כאבים בינוניים עד חזקים ולהורדת חום גבוה שאינו מגיב לאמצעי טיפול אחר. את אופטלגין ניתן למצוא במגוון צורות מתן ובהן טיפות, קפליות וטבליות.

אופטלגין קיים בעולם בשמות שונים ומגוונים, לדוגמה Analgin בקרואטיה, Prolargin בבולגריה ו-Novaminsulfon בגרמניה.

המיצוב של אופטלגין כ"חזק בכאבים חזקים" הולך עם המותג לאורך שנים וכך גם התפישה שלו בקרב הצרכנים.

בישראל, המותג היה צריך לשמור על מעמדו ועל הרלבנטיות שלו בקרב הצרכנים.

הפתרונות היצירתיים של אופטלגין

השנה ביצע אופטלגין שינוי באסטרטגיה התקשורתית שלו, כאשר הרחיב את הפנייה לקהל צעיר והעביר את תקציב הפרסום לדיגיטל. בסדרה של ארבעה סרטוני סיטואציות שונים בשפה צעירה, הציג המותג את מגוון השימושים הרחב. הקמפיין הוביל ל-Mini site חדש של אופטלגין המכיל מידע רלוונטי לאופן השימוש, כתבות מגוונות ותשובות לשאלות נפוצות.

האנשים מאחורי המותג

יוסי אופק מנכ"ל טבע ישראל ומנהל קבוצת המדינות אפריקה, המזרח התיכון ואוקראינה, יח"צ יוסי אופק מנכ"ל טבע ישראל ומנהל קבוצת המדינות אפריקה, המזרח התיכון ואוקראינה | יח"צ יוסי אופק מנכ"ל טבע ישראל ומנהל קבוצת המדינות אפריקה, המזרח התיכון ואוקראינה, יח"צ

יוסי החל את דרכו בטבע לפני יותר מ-25 שנים ומילא בהצלחה תפקידים שיווקיים ומסחריים בכירים.

טרם מינויו לתפקיד מנכ"ל טבע ישראל כיהן יוסי כמנכ"ל יחידת הפארמה והחדשנות הרפואית בטבע ישראל וכן כמנכ"ל חברת טבע מדיקל, אחת מחברות המכשור הרפואי הגדולות בישראל.

יוסי חבר במועצת המנהלים של סנארה וונצ׳רס, קרן ההשקעות הישראלית המשותפת לטבע ולפיליפס וכן ברמדיקס, החברה המובילה בישראל בהכנת ואספקת שירות וטיפול סטרילי בבית המטופל.

אפרת מנור מנהלת יחידת OTC ומוצרי צריכה, יח"צ אפרת מנור מנהלת יחידת OTC ומוצרי צריכה | יח"צ אפרת מנור מנהלת יחידת OTC ומוצרי צריכה, יח"צ

אפרת מנהלת את יחידת התרופות ללא מרשם ומוצרי הצריכה בטבע ישראל החל מ-2018.

בתפקידה הקודם כיהנה כמנהלת יחידת תרכובת המזון לתינוק נוטרילון.

טרם הצטרפותה לחברת טבע עבדה אפרת במגוון תפקידים בכירים בעולמות מוצרי הצריכה בהם: מנהלת השיווק והפיתוח העסקי של תאגיד Mondelez, מנהלת שיווק מותג שטראוס, מנהלת שיווק תחום קפה נמס בשטראוס ועוד.

עופרי מלר-פרי מנהלת יחידת תרופות ללא מרשם (OTC), יח"צ עופרי מלר-פרי מנהלת יחידת תרופות ללא מרשם (OTC) | יח"צ עופרי מלר-פרי מנהלת יחידת תרופות ללא מרשם (OTC), יח"צ

לעופרי ניסיון של יותר מ-17 שנה בתפקידי ניהול ושיווק. היא החלה את דרכה בטבע כנציגה רפואית והתקדמה בתפקידי ניהול שונים.

עופרי היתה חלק מהצוות הניהולי שהשיק בישראל לפני עשור את נוטרילון ושינה את מפת התחרות בתחום תרכובות המזון לתינוקות.

ב-2018 קודמה לתפקיד מנהלת יחידת נוטרילון ומוצרי הצריכה של טבע ישראל והובילה להצלחתה. במסגרת תפקידה, מובילה עופרי את הפעילות העסקית, האסטרטגיה השיווקית והחדשנות.

שירה ליפשיץ קליין מנהלת יחידת מוצרי צריכה ופעילות מותג טבע בישראל, יח"צ שירה ליפשיץ קליין מנהלת יחידת מוצרי צריכה ופעילות מותג טבע בישראל | יח"צ שירה ליפשיץ קליין מנהלת יחידת מוצרי צריכה ופעילות מותג טבע בישראל, יח"צ

שירה הצטרפה לטבע ב-2019 כמנהלת שיווק יחידת מוצרי הצריכה והחל מ-2020 מכהנת כמנהלת היחידה ומנהלת פעילות מותג טבע בישראל.

במסגרת תפקידה מובילה שירה את הפעילות העסקית והאסטרטגיה השיווקית לצרכן ולקהל המקצועי.

שירה החלה את דרכה המקצועית בתנובה, במגוון תפקידי ניהול בחטיבות החלב והמזון. כמו כן, כיהנה כמנהלת מקצועית של קורסי שיווק באוניברסיטת תל אביב.

בעלת תואר ראשון בניהול ופסיכולוגיה מאוניברסיטת תל אביב, תואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת תל אביב ותואר שני במשפטים מאוניברסיטת בר אילן.

דברים שאולי לא ידעת על טבע

1. בכל שלוש שניות נמכרת בישראל חפיסת אופטלגין או אקמול.

2. עם השנים, אקמול הפך לשם גנרי לתרופה לשיכוך כאבים והורדת חום, ואופטלגין לשם
מזוהה עם שיכוך כאבים חזקים.

3. יחידת התרופות ללא מרשם של טבע מייצרת עשרות תרופות לטיפול במגוון רחב של
כאבים.

לקריאת הסיפורים השיווקיים של מותגי העל של ישראל היכנסו לזירת The Superbrands>>

תגיות