אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מקטשופ היינץ ועד שוקולד מילקה: דיפלומט מייקרת את מרבית מוצריה בעד 25% נעם וימן מנכ"ל דיפלומט ובעל השליטה על רקע קטשופ היינץ | צילום: קרן בן ציון, שאטרסטוק

מקטשופ היינץ ועד שוקולד מילקה: דיפלומט מייקרת את מרבית מוצריה בעד 25%

אחרי תנובה, טרה ושטראוס, מכה נוספת לצרכנים: יבואנית מוצרי הצריכה מייקרת בשיעור חד את רוב מוצריה ותולה את האשם בספקיה בחו"ל. בין המוצרים שיתייקרו: קטשופ היינץ, קורנפלקס קלוגס, שוקולד מילקה ועוגיות אוריאו. וגם: רגע לפני שבועות גד תייקר את מוצרי החלב ב-5.5%

02.05.2023, 20:17 | נורית קדוש

עליות המחירים לא עוצרות בענף החלב: אחרי תנובה, טרה ושטראוס שהודיעו היום (ג') על העלאת מחירי מוצרי החלב, מודיעה יבואנית מוצרי הצריכה דיפלומט כי תעלה את המחירים של חלק ניכר ממוצריה - ובשיעור חד של עד 25%. ההתייקרות תחול על רוב מוצרי החברה, למעט הטואלטייקה.

בין המוצרים שצפויים להתייקר: שוקולד מילקה, עוגיות אוראו, קפה ג׳ייקובס, קטשופ היינץ, קורנפלקס קלוגס, חטיפי פרינגלס ועוד ועוד. העלאות המחירים צפויות להיכנס לתוקף אחרי חג השבועות. בדיפלומט טוענים כי עליות המחירים נכפו על החברה על ידי ספקיה בחו״ל.

דיפלומט מייבאת לישראל מגוון רחב של מוצרים, ופועלת מול היצרניות בחו״ל, על מנת לנסות להסביר להם את המצב הקיים בישראל ואת הקושי הקיים להעלות מחירים.

ההתייקרות של חלק ממוצרי דיפלומט יוצאות לדרך, לאחר שברבעון השלישי של 2022 הזהירה החברה כי תיאלץ להעלות מחירים. בדוחותיה לסיכום הרבעון ציינה החברה כי היא פועלת להשלים את יישום העלאת המחירים שעליה היא הודיעה באוקטובר והזהירה כי תעלה מחירים פעם נוספת, בעקבות התייקרויות שדורשים ספקיה.

צמצום המבצעים והעלאות המחירים בחלק מהמוצרים במהלך 2022 הובילו לכך שמכירות החברה עלו ב-2022 ב-6.4% ל-2.909 מיליארד שקל.

הצמיחה במכירות הקבוצה הפועלת ברחבי העולם הושגה בעיקר מעלייה של 117 מיליון שקל בישראל, כאשר יותר ממחצית הסכום הושגה כתוצאה מגידול אורגני והיתר מאיחוד (שבוצע לראשונה) של תוצאות חברת מדיטרנד שדיפלומט רכשה 60% ממנה לפני שנתיים. מדיטרנד עוסקת במכירת חטיפי אנרגיה, תוספי תזונה ומוצרים פרה רפואיים לבתי מרקחת, חנויות טבע, מרכזי ספורט ועוד.

עליית המחירים, גרמה לכך שהרווחיות הגולמית של דיפלומט עלתה במעט ל-21.1% לעומת 21% בשנת 2021.

העלייה במכירות נרשמה למרות חרם הצרכנים שחוותה דיפלומט במהלך השנה, כמו גם הפסקת רכישת טונה סטארקיסט ובהמשך מוצרים נוספים של החברה, על ידי שופרסל, על רקע סירובה לאשר את העלאות המחירים שדרשה דיפלומט.

לפני שבועות: גם גד תייקר את מוצרי החלב

במקביל גם גד תייקר את מחירי מוצרי החלב שלה לפני שבועות. לכלכליסט נודע כי מחלבת גד מצטרפת לגל ההתייקרויות של תנובה, שטראוס וטרה, ותגיש בזמן הקרוב מחירון המשקף העלאת מחיר בשיעור ממוצע של 5.5%.

מדובר במחלבה הפועלת בשוק מוצרי הפרימיום, אשר העלתה מחירים בכ-5% בנובמבר האחרון. המחלבה מתמודדת עם זינוק של 24% במחיר החלב הגולמי בשנה החולפת. החלב מהווה 70% מחומרי הגלם שבהם משתמשת המחלבה, והדבר משפיע לרעה על רווחיותה. הערכות הן כי מחלבות קטנות נוספות יצטרפו למגמה ויעלו מחירים בשבוע הקרוב.

מדיפלומט נמסר: ״רבים מהספקים שלנו העלו לנו מחירים כבר במהלך 2022 ואנחנו ספגנו אותם. אנו ממשיכים לעשות מאמץ להשאיר מוצרים ללא שינוי במחיר, וכך נשתדל גם בעתיד״.


תגיות