אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
נטו: המכירות צמחו בניגוד למגמה בשוק המזון, אך הרווחיות נשחקה עמי גולדין, מנכ"ל נטו |

נטו: המכירות צמחו בניגוד למגמה בשוק המזון, אך הרווחיות נשחקה

יצרנית ויבואנית המזון חתמה את הרבעון הראשון עם עלייה של 18% במכירות ל-995 מיליון שקל, אך הרווח התפעולי עלה ב-4% בלבד ל-134 מיליון שקל; הרווחיות הגולמית נשחקה ל-13.5% מהמכירות בגלל הרווחיות הנמוכה של פעילות שהתווספה ובעקבות מס הקנייה על כלים חד פעמיים

26.05.2022, 20:36 | נורית קדוש

יצרנית ויבואנית המזון נטו אחזקות שבבעלות נאמנות משפחת עזרא (24.06%) ודוד מצסה (22.78%) חתמה את הרבעון הראשון עם עלייה בשורה העליונה, כתוצאה מהוספת פעילות, אך עם שחיקה ברווחיות הגולמית והתפעולית וירידה של 16% ברווח הנקי שהסתכם ב-47 מיליון שקל.

העלייה של 17.7% במכירות הקבוצה שהסתכמו ב-995 מיליון שקל ובניגוד למגמה בשוק המזון לא באה לידי ביטוי באופן מלא ברווח הגולמי שעלה ב-3.9% בלבד ל-134 מיליון שקל, כך שהרווחיות הגולמית נשחקה ל-13.5% מהמכירות לעומת 15.3% בתקופה המקבילה אשתקד. החברה צמצמה את שיעור הוצאות המכירה, השיווק, ההנהלה וכלליות, אך הרווח התפעולי ירד ב-3% ל-61 מיליון שקל, כך שעם העלייה במכירות, נשחקה הרווחיות התפעולית ל-6.2% מהמכירות, לעומת 7.5% בתקופה המקבילה אשתקד.


בעלי נטו, דודי עזרא, צילומים: צפריר אביוב, נועם מושקוביץ בעלי נטו, דודי עזרא | צילומים: צפריר אביוב, נועם מושקוביץ בעלי נטו, דודי עזרא, צילומים: צפריר אביוב, נועם מושקוביץ


קבוצת נטו, בניהולו של עמי גולדין, עוסקת בייצור, ייבוא, שיווק והפצה של מוצרי מזון כשרים ומוצרי צריכה ביתיים, בחלוקה לארבעה מגזרי פעילות. תחום מפעלי החברה כולל מכירת מוצרי מפעלים בבעלות מלאה של חברת הבת נטו מלינדה: טיבון ויל, וליגר, דלידג ושלושת האופים. במסגרת זרוע הייבוא, מוכרת החברה מוצרי מזון שיובאו עלי ידי חברות בשליטתה וכוללים בין היתר מוצרי בשר טרי וקפוא, עגלים חיים, דגים טריים וקפואים, גבינות, שימורי דגים, פירות וירקות מוצרי קצפת של ריץ' וארוחות מוכנות. תחת השוק מקומי, מוכרת החברה בעיקר עוף ובשר טרי בכשרויות מהודרות ורגילות ודגים טריים. הזרוע הרביעית והקטנה ביותר של החברה עוסקת בייבוא ובשיווק של מוצרי צריכה ביתיים שאינם מזון, דוגמת מוצרי אלומיניום ונייר, כלים חד פעמיים מפלסטיק, מגבונים ונרות.

העלייה במכירות הקבוצה ושחיקת הרווחיות נרשמה בעקבות הוספת פעילות בעלת רווחיות נמוכה בתחום העופות הטריים, שהוסיפה ברבעון כ-160 מיליון שקל למכירות הקבוצה. מדובר ביישום של העסקה עליה חתמה החברה לפני כשנתיים וחצי עם משחטת יסכה של משפחת מצסה, להפצת עופות טריים בהיקף שנתי של כמיליארד שקל.

העסקה הצמיחה ב-51.7% ל-416 מיליון שקל את מכירות מגזר הפעילות המכונה השוק המקומי, אלא שהצמיחה לא באה לידי ביטוי בשורת הרווח המגזרי שצמח רק ב-23%, כך שהרווחיות המגזרית נשחקה ל-3.7% מהמכירות לעומת 4.6% בתקופה המקבילה אשתקד.

הוספת פעילות העופות הטריים, הובילה לכך שתחום הייבוא שהוביל את פעילות הקבוצה, ירד למקום השני עם מכירות שצמחו ב- 4% ל-373.5 מיליון שקל, ועם עלייה של 6.4% ברווח המגזרי. רווחיות מפעלי הקבוצה שמכירותיהם צמחו ב-5.5% ל-158.6 מיליון שקל, נשחקה ברבעון ב-10.6% ל-9.6 מיליון שקל. נטו נפגעה ברבעון הראשון ממס הקנייה שהוטל על כלים חד פעמיים, ומכירותיה בתחום הנון פוד, באמצעות חברת פאלאס, ירדו ב-22% ל-47.3 מיליון שקל. הפגיעה המשמעותית נרשמת ברווח המגזרי שנחתך מ- 5.6 מיליון שקל ברבעון הראשון אשתקד לכחצי מיליון שקל בלבד השנה. הערכות הן כי הפגיעה בתוצאות המגזר נרשמה גם בגלל שצרכנים וגופים צברו מלאי גדול לקראת הטלת המס ולכן לא נדרשו לקנות בתחילת השנה, אך ישובו לקנות בעתיד.


תגיות