אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הטרנד דועך: בטסלה ישראל מתקשים למכור מכוניות - אפילו ב"שלם וקח" מתחם טסלה בנמל אשדוד | צילום: אודי עציון

ניתוח

הטרנד דועך: בטסלה ישראל מתקשים למכור מכוניות - אפילו ב"שלם וקח"

בשבוע האחרון פרסמה טסלה ישראל 30 מכוניות למכירה ישר מהמלאי, אולם המכוניות הללו עדיין עומדות למכירה באתר - בתוספת 20 נוספות. לאור התגברות התחרות בשוק החשמליות והשתוללות המחירים של טסלה - זה לא כל-כך מפתיע שהטרנד של 2021 הוא כבר לא הטרנד של 2022

02.11.2022, 11:23 | תומר הדר

האם בטסלה ישראל, מלכת המכוניות החשמליות הבכירות, מתקשים למכור מכוניות?

בשבוע שעבר פרסמה טסלה ישראל מכוניות למכירה ישר מהמלאי, כלומר מכוניות טסלה חדשות בשיטת "שלם וקח". המכוניות שטסלה ישראל מציעה הן כולן מדגמי טסלה 3 ברמות גימור שונות ומגוונות, כולן עם פחות מ-50 ק"מ על השעון וכולן באספקה מיידית.

החברה כבר העמידה השנה למכירה מכוניות "מהאוניה ללקוח", אולם בעוד שבמכירה הקודמת המכוניות נחטפו תוך ימים ספורים, במכירה הנוכחית המצב רחוק מכך. למעשה, מספר המכוניות שהיצרנית מפרסמת באתר הישראלי רק הולך ועולה - במהלך השבוע האחרון פורסמו באתר טסלה ישראל פחות מ-30 מכוניות, וכעת כבר יש בו 50 מכוניות.

כיצד זה קרה? אפשרות אחת היא הזמנות יתר - טסלה פשוט הזמינה יותר מדי מכוניות. כיום בשוק המכוניות החשמליות קשה מאוד למצוא מקרים של הזמנות יתר - יצרני הרכב סובלים כיום ממחסור בכל דבר אפשרי, ממתכות ועד חומרים לחוטי חשמל. שערי הדולר ועלויות השינוע הימי הופכות את יבואה של כל מכונית לכאב ראש. לכן מדובר באפשרות פחות סבירה.

אפשרות נוספת היא ביטולים של לקוחות, בין אם מדובר בביטולים של מוסדיים או של לקוחות פרטיים שנבהלו מעליית הריבית. נכון לשעת פרסום הידיעה טסלה ישראל לא הגיבה לפניות "כלכליסט", כך שלא ניתן לדעת אם זו אכן הסיבה, אבל עם העובדות קשה להתווכח - עשרות מכוניות טסלה, הלהיט של 2021, עומדות במלאי של היבואנית וממתינות לקונה.

מדוע עם ישראל כבר לא מתנפל על טסלה? התשובה מורכבת. קודם כל, בשנת 2021 טסלה היתה פחות או יותר החשמלית הדומיננטית ביותר בישראל – ובצדק רב. אבל בשנת 2022, עם כניסתן של החשמליות הסיניות לשוק, נוצר בישראל סוג חדש של קונה, כזה שרוצה חשמלית - ולא אכפת לו איזה סוג של חשמלית. נתוני המכירות של החשמליות הסיניות מציגים תמונה ברורה של מגמה זו - BYD צפויה להעלות על כבישי ישראל עד סוף השנה מעל 4,000 יחידות, וג'ילי תעלה עוד אלפי יחידות.

התחרות מגיעה לא רק מכיוון סין: יונדאי איוניק 5, פולקסווגן ID4, קיה 6EV - כל אלה כבר בישראל או יגיעו לכאן בקרוב.

מעבר לכך, אי אפשר להתעלם מן העובדה שטסלה כבר אינה עממית. כיום, עבור טסלה 3 בסיסית צריך לשלם סכום שמתחיל אי שם מעל 220 אלף שקל, ואפשר להגיע לרבע מיליון אם רק משנים צבע, מוסיפים וו גרירה ועוד כהנה וכהנה.

ולבסוף, חשוב לזכור שכל טרנד חולף מן העולם בסופו של דבר. במקרה של טסלה, ההייפ סביבה כל הנראה פעל לרעתה - כאשר היא הפכה להיות נפוצה גם בציי רכב וברבים מרחובות ישראל, כבר לא ניתן היה עוד להתייחס אליה כמכונית ייחודית - היא הפכה למוצר המוני.


תגיות