אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
לראשונה: R2M של רותי ברודו משקיעה בסטארט-אפ פודטק רותי ברודו | צילום: עידית בן עוליאל

בלעדי

לראשונה: R2M של רותי ברודו משקיעה בסטארט-אפ פודטק

קבוצת המסעדנות שכוללת את הקופי בר, הבייקרי והדליקטסן השתתפה בסבב גיוס של 10 מיליון דולר לחברת גרינאוניקס, שפיתחה שיטת גידול חדשנית של צמח מים בשם וולפיה הנחשב לסופרפוד וניתן להוסיפו למנות שונות. עד היום נמנעה R2M מהשקעות חיצוניות

28.11.2022, 13:49 | שני אשכנזי

המסעדנית רותי ברודו משקיעה לראשונה בתעשיית הפודטק: קבוצת המסעדנות R2M שבבעלותה משתתפת בסבב הגיוס של הסטארט-אפ גרינאוניקס (Greenonyx), בהשקעה של מיליוני שקלים, כך נודע לכלכליסט. החברה מפתחת מזה כעשור שיטת גידול טכנולוגית של צמח מים זעיר הנחשב לסופרפוד בחממות קומפקטיות מיוחדות שניתן להציב בערים צפופות ולשווק בסמוך למקום הצריכה. בשלב זה המוצר לא נמכר לצרכנים, אך בקבוצת המסעדות של ברודו מבצעים פיילוטים של שילובו במספר מנות ומתכננים למכור אותו בצורתו הגולמית בסניפי הדליקטסן.

צמח המים של גרינאוניקס נקרא וולפיה והוא בעל ערכים תזונתיים דומים לעלי תרד. החברה פיתחה טכנולוגיה המאפשרת צריכה של הצמח בתצורתו הטרייה, ללא עיבוד, ייבוש או הקפאה, כשהגידול בחממות אורבניות קטנות מתאפשר בכל תנאי אקלים, בניין ושטח. בתצורתו הטרייה הוא כמעט חסר טעם ודמוי כדוריות זעירות - מה שמאפשר לשלבו במגוון רחב של מנות. הוא בעל תכולה גבוהה של ברזל, אבץ, אשלגן, ויטמין A, ויטמין K ואומגה 3, כך שהוא אמור לאפשר למי שאינו עומד באחוזי התצרוכת המומלצים של ירקות ירוקים לצרוך מנה גדושה מהם כחלק מתפריט משתנה, שכן, כאמור, צמח המים מתאים את עצמו למזונות שונים בקלות.

וולפיה. היינו כותבים פה משהו אבל אין טעם, צילום: גרינאוניקס וולפיה. היינו כותבים פה משהו אבל אין טעם | צילום: גרינאוניקס וולפיה. היינו כותבים פה משהו אבל אין טעם, צילום: גרינאוניקס

למרות הצלחתן הגדולה של מסעדות קבוצת R2M, הכוללות בין היתר את הקופי בר, הרצל 16, הבייקרי, הדליקטסן ועוד, עד היום לא ביצעה ברודו השקעה במיזמים חיצוניים. בקבוצה מאמינים שמדובר במיזם כלכלי בעל ערך סביבתי ובריאותי ש״יוכיח את עצמו כמייטיב עם הדורות הבאים״. המכירות של הירקות הירוקים צפויות לצמוח בקצב שנתי של 7% עד שנת 2023 להיקף מכירות של 103 מיליארד דולר וב-R2M מאמינים שההשקעה בגרינאוניקס תאפשר פוטנציאל החזר השקעה גבוה, תוך יכולת ליצור בידול משמעותי בקטגורית מוצרי הבריאות בהשוואה למוצרים הקיימים היום בשוק. זאת, בשל קלות השימוש במוצר, לצד הנראות הייחודית והחדשנית שלו, והתוקף הארוך המאפשר להחזיקו במקררים לפרק זמן של כחודש – לעומת תוקף קצר של ימים בודדים בירקות ירוקים אחרים.

ברודו מצטרפת בהשקעתה בחברה לקבוצת גרנות, בסבב השקעה כולל של כ-10 מיליון דולר. עד כה גייסה החברה הפועלת מזה כעשור כ-30 מיליון דולר ורשמה 12 פטנטים. מטרתה העיקרית היא להשיק מוצר ראשון בערוצי שיווק מצומצמים כבר בסוף השנה הנוכחית, תחת השם Wanna Greens. בימים אלה החברה מנהלת שיח עם חברות מזון גדולות כדי לייצר שיתופי פעולה והסכמי סחר לקראת השקת מוצריה. מייסדת החברה היא ד״ר ציפי שהם, העוסקת מזה שני עשורים בחקר הסרטן, בין השאר במכון ויצמן.


תגיות