אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
למה מיתוג מעסיק לא תמיד מספיק? תכנון מסלול קריירה | צילום: שארטסטוק

למה מיתוג מעסיק לא תמיד מספיק?

במקום להסתפק במיתוג מעסיק כדאי להכיר את "מיתוג טאלנט" שבמסגרתו מקום העבודה מאפשר לעובד להגשים את יכולותיו ולהדגיש את כישרונותיו. לא עוד המעסיק במרכז, אלא מיתוג אישי של העובד. אז איך עושים את זה נכון?

21.07.2022, 10:20 | תמר ציונוב

אם אתם מעסיקים, בוודאי כבר עליתם על הרכבת הנוצצת שנקראת "מיתוג המעסיק", או שבדיוק קניתם כרטיס ואתם מחפשים איפה לשבת.

במסלול הצמוד נמצאת רכבת נוספת. היא חדשה יותר וידועה פחות. קוראים לה רכבת "מיתוג טאלנט" (Talent Branding).

כדי להכיר אותה ולהחליט אם כדאי לעלות עליה, בואו נחזור לתחילת המאה ה-21. עולם התעסוקה היה אז ברור: המעסיק בחר את העובדים על פי ראות עיניו, וכל הכוח היה בידיו.

בשנים האחרונות, עם כניסת דור ה-Y לעולם העבודה, הבינו מעסיקים שהעובדים החדשים מחפשים יותר: יותר משמעות, יותר גמישות, יותר הכלה וגיוון. הדור הזה הציג קונספט של "גם וגם" וראה את עצמו קודם כל כאדם עם תשוקות, תחביבים וייעוד - ורק אחר כך כעובד. הקריירה נתפסה בעיניו חלק ממסע החיים - ולעיתים קרובות לא החלק המרכזי.

לפתע הכוח לא היה רק בידי המעסיק, אלא גם בידי העובד. כך נולד מיתוג המעסיק, שמטרתו לספר לעובדים כמה העסק מעניין, מיוחד ובעיקר טוב למועסק. כיום מיתוג המעסיק הוא נושא בוער, וחברות שאין להן מיתוג מעסיק מתקשות לגייס עובדים.

תמר ציונוב ,יועצת אסטרטגית למיתוג אישי לבכירים ולחברות ,  תמר ציונוב ,יועצת אסטרטגית למיתוג אישי לבכירים ולחברות תמר ציונוב ,יועצת אסטרטגית למיתוג אישי לבכירים ולחברות ,

אז למה אני ממליצה לכם לעלות דווקא על הרכבת החדשה והפחות מוכרת?

אם נחשוב לרגע על המונח "מיתוג מעסיק" נבין שיש בעיה. המיתוג הוא של המעסיק - כלומר שהמעסיק עדיין במרכז. הסיפור הוא עליו ועל היתרונות שהוא מביא לעובד.

זה מצוין, אבל כיום זה לא מספיק. קחו את התמורות החברתיות והתרבותיות שעליהם דיברנו לפני רגע, הוסיפו את מגפת הקורונה - והשינוי רק מאיץ. כולנו גילינו שאפשר לחיות אחרת, בעיקר לעבוד אחרת, וכנראה שאין דרך חזרה. לכן חשוב להבחין: רכבת מיתוג המעסיק דוהרת ליד היעד, לא ליעד.

ומהו היעד הנכסף? אני קוראת לו "מיתוג טאלנט": מיתוג העובד כאדם בעל זהות, כישרונות ושאיפות ייחודיים - שמקום העבודה מאפשר לו להגשים את יכולותיו ולהדגיש את כישרונותיו. הארגון נותן לעובד פלטפורמה ומנדט להציב את עצמו במרכז. במילים אחרות: זהו מיתוג אישי של העובד.

איך עושים את זה? התחילו בהכרה שלקחתם את העובד לעבודה בזכות הייחודיות והרבגוניות שלו, ולכן אל תמחקו אותן עם הכניסה שלו לעבודה. זה בדיוק הזמן למצוא מקום, זמן והזדמנות לעובד להראות את יכולותיו וכישרונותיו. העובדת גם מתכנתת מוכשרת וגם פסנתרנית מחוננת? העובד גם מנהל פרויקטים מצוין וגם מנהל קהילת טיסות סודיות? מעולה! חפשו את הפלטפורמה המתאימה שבה הוא או היא יוכלו לחשוף את כישרונותיהם. הם ממילא יפרשו את כנפיהם בחוץ - תנו להם הזדמנות לעשות זאת גם בתוך החברה.

זה לא מספיק, הנה משימה קשה יותר: צרו חיבורים יצירתיים בין עובדים ומחלקות, ואפשרו לאנשי ה"גם וגם" - הטאלנטים שלכם - להפעיל את הקסם שלהם כדי לשנות את החברה מבפנים. מתוכננת ישיבת כספים? מעניין מה יש לטלי ממחלקת השיווק להגיד. משאבי אנוש נפגשים לדיון חשוב? כדאי שדן המתכנת החדש יעשה איתם סיעור מוחות.

כן, זה לא פשוט. קל יותר לגרום לכל העובדים "להתיישר" לפי הקו והתרבות הקיימת של החברה. וכן, ההפסד יהיה של העובדים - אבל בעיקר שלכם.

לסיום, זכרו את סיפורו של "בניין 20" ב-MIT, שנבנה בשנות ה-40 של המאה הקודמת כדי לספק קורת גג זולה ומהירה לאוסף אקלקטי של אנשים שלא היה להם מקום לעבוד. חוקרי גרעין, בלשנים, קציני צבא, מתקני פסנתרים וביולוגים נדחסו זה לצד זה ויצרו מתחם משונה וכאוטי. תופתעו (או שלא) לגלות שבשנות קיומו הפך הבניין לאגדה, ונחשב לאחד מהחללים היצירתיים ביותר בעולם ואחראי לרשימה אדירה של פריצות דרך.

רכבת מיתוג הטאלנט נוסעת ליעד המיוחל הזה: "בניין 20" משלכם. האם תעלו על הרכבת?

תמר ציונוב היא יועצת אסטרטגית למיתוג אישי לבכירים ולחברות



תגיות