אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
גולף משיקה רשת חדשה על חשבון שטח של עדיקה החנות הראשונה של Lavan, שנפתחה בדיזנגוף סנטר. תתחרה ברשתות ללין וסבון | צילום: רפי דלויה

גולף משיקה רשת חדשה על חשבון שטח של עדיקה

הקבוצה פתחה חנות למוצרי ספא בדיזנגוף סנטר בת"א, ואת גולף קידס העבירה לסניף של עדיקה, שסניפיה יצומצמו גם בקניונים אחרים: "נקטין חנויות וגם נכניס מותגים בינלאומיים"

26.10.2022, 06:02 | אורנה יפת

קבוצת גולף משיקה רשת חדשה למוצרי ספא וטיפוח הגוף, ועל הדרך מתייעלת בסניפים של עדיקה ההפסדית. הרשת החדשה נקראת Lavan, וחנות הקונספט הראשונה של המותג נפתחה בדיזנגוף סנטר בתל אביב על שטח שבו פעלה חנות הילדים של הקבוצה גולף קידס. מותג הילדים עבר לפעול באחת הקומות של חנות עדיקה בסנטר.

הרשת החדשה תתחרה בחנויות ללין, סבון, זארה הום, קסטרו הום, ואף תנגוס בקטגוריות מסוימות ברשת גולף אנד קו שמשווקת אף היא מוצרי ספא. גולף השקיעה בפתיחת החנות הראשונה, ששטחה 160 מ"ר, 2 מיליון שקל. "עד סוף 2023 נפתח עוד 16 חנויות בארץ, בהשקעה של 20 מיליון שקל, בין היתר בשוסטר ברמת אביב בקריון ובביג יהוד. בפיתוח של כל המוצרים והקונספט השקענו 7 מיליון שקל", אמר אייל גרינברג, מנכ"ל קבוצת גולף. ברשת החדשה ימכרו מוצרי ספא וטיפוח, מפיצי ריח, מבשמי אווירה לבית ונרות ריחניים לצד טקסטיל לבית וחלוקים. עוד אמר גרינברג כי הקבוצה מתכוונת למתוח את המותג לקטגוריות נוספות ולעשות שיתופי פעולה עם מותגים מעולמות הביוטי.

סניף עדיקה בדיזנגוף סנטר אינו היחיד ששטחו יצומצם. מנכ"ל עדיקה, נועם מלניק, ציין כי יש כוונה לצמצם גם את שטחי המסחר של עדיקה בקניון הזהב בראשון לציון, בגרנד קניון חיפה ובקניון עיר ימים בנתניה, ובחלק מהסניפים להכניס מותגים בינלאומיים: "נמשיך להרחיב את הרשת, שכוללת כיום 12 סניפים. עד סוף 2023 יהיו 15 חנויות, ובסך הכל עדיקה תכלול עד 20 חנויות במטרה שתהיה חנות במרחק של רבע שעה מהבית. חלק מהחנויות נקטין את השטח המסחרי שלהן, ובחלק מהחנויות הגדולות נכניס מותגים בינלאומיים שאנחנו כרגע במשא ומתן איתם. בקניונים שיצדיקו פתיחה של חנות גדולה נפתח את עדיקה על שטח רחב".

שלשום (ב') הודיעה קבוצת גולף כי טרם קיבלה את כל האישורים הרגולטורים למיזוג של חברת עדיקה אל תוך הקבוצה, ועל כן עסקת המיזוג טרם הושלמה. עם זאת, הקבוצה כבר החלה כאמור בתוכניות לנקוט תהליכי התייעלות ברשת האופנה לצעירות, ובין היתר תצמצם חלק משטחי החנויות הגדולות מ־300 מ"ר לשטחים של 150־200 מ"ר.

בינתיים עדיקה ממשיכה להציג ביצועים רעועים ביותר. ברבעון השני השנה היא פרסמה אזהרת רווח בעקבות בעיות של תזרים מזומנים והעמקת ההפסדים. עדיקה סיימה את הרבעון השני של 2022 עם הפסד תפעולי של כ־15 מיליון שקל, לעומת הפסד של 9 מיליון ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות שלה נחלשו ב־33% לסכום של 30 מיליון שקל, ובשורה התחתונה העמיק ההפסד של החברה ל־14.7 מיליון שקל. במשך מספר רבעונים ממושכים מבצעת החברה צעדי התייעלות בניסיון להפטר ממלאי של שנים שעברו שמקשה עליה ומעלה את הוצאות הלוגיסטיקה והתפעול.


תגיות