אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אחרי שנה עם הרבה פחות קורונה: קסטרו עברה מהפסד לרווח רון רוטר מנכ"ל קבוצת קסטרו | צילום: רפי דלויה

אחרי שנה עם הרבה פחות קורונה: קסטרו עברה מהפסד לרווח

קבוצת האופנה הציגה ב-2021 צמיחה של 33% בהכנסות ל-1.6 מיליארד שקל, בין היתר בזכות פתיחת חנויות חדשות וצמצום מסיבי של ימי הסגר באותה השנה לעומת 137 ימי סגר ב-2020, המשמשת להשוואה. מנכ"ל הקבוצה: "אנחנו נכנסים ל־2022 עם איתנות פיננסית"

29.03.2022, 14:07 | אורנה יפת

תוצאות שיא לקסטרו־הודיס ב־2021. קבוצת האופנה סיימה את השנה עם מעבר לרווח נקי של 108 מיליון שקל, לאחר שב־2020 רשמה הפסד של 12.8 מיליון שקל.


קראו עוד בכלכליסט:


לביצועים המשופרים תרמו פתיחת חנויות חדשות וצמצום ימי הסגר. במהלך השנה השיקה קסטרו את מותג כלי הבית ותת־הרשת אורבניקה סטיישן, חנויות קטנות של 500 מ”ר. הכנסות הקבוצה עלו ב־33% והסתכמו ב־1.6 מיליארד שקל גם בזכות עלייה בפדיון החנויות הזהות. קבוצת קסטרו־הודיס מפעילה 362 חנויות ודוכנים בישראל, ועשרה חנויות ודוכנים בחו”ל. בשנה הבאה תורחב תת־הרשת, ואורבניקה תונפק בבורסה.

 צילום: איימי נקדאי צילום: איימי נקדאי  צילום: איימי נקדאי

"אנחנו מסכמים שנה מעולה וזו עוד הוכחה למהלכים הנכונים שעשינו, בדגש על המותגים קסטרו ואורבניקה וגם בהודיס. עבדנו במשך שלוש שנים על סטודיו חדש, פתחנו מפעל בבנגלדש, ואנחנו רואים תוצאות בשנה הזו שמוכיחות שהמהלכים שלנו טובים ויש לנו עוד הרבה לאן לעלות”, אמר רון רוטר, מנכ”ל הקבוצה. “בטופ טן השקנו קונספט חדש של חנויות עם יותר מקום למחלקת התכשיטים, ובהודיס אנחנו מגדילים חנויות כדי להרחיב את תחום בגדי הספורט.

"אנחנו נכנסים ל־2022 עם איתנות פיננסית, עודף של 150 מיליון שקל על החוב, ומנועי צמיחה בכל אחד מהמותגים שלנו. בטווח הארוך נפתח עשרות חנויות בכל אחד מהמותגים. את אורבניקה הוצאנו להנפקה, ויש לה פוטנציאל לעוד עשרות חנויות. על הפרק גם השקה של קונספט אורבניקה לופט, חנויות גדולות עם דגש על צעצועים ומוצרים לבית ב־2023-2022".

סגירת חנויות והתייעלות תפעולית הקטינו את הוצאות המכירה והשיווק בכ־2% ל־681 מיליון שקל, והרווח התפעולי זינק ב־195% לסכום של 201 מיליון שקל. הירידה בשער הדולר ושינוי בתמהיל המוצרים ופתיחת החנויות הגדילו את הרווח הגולמי ב־44% ל־950 מיליון שקל, ושיעורו מהמכירות עלה ל־59.3%.

רוטר לא מודאג מפתיחת השמים והחזרה של הישראלים לקניות בחו"ל: "גם אם תהיה ירידה בביקוש בהשוואה לשנה שעברה, יש לנו פוטנציאל ויכולת לפצות על זה. לפתיחת השמים יש השפעה, אבל המחירים שלנו תחרותיים. הנסיעות לחו"ל משפיעות בעיקר על אופנה וספורט, ופחות על תחום של אופטיקה ואביזרים וכלי בית, שבהם אנחנו יכולים לפצות על הפגיעה אם תהיה. גם בקטגוריות שאנחנו חשופים בהן, אנחנו פותחים עוד חנויות של קסטרו, הודיס ואורבניקה, שיציגו לנו צמיחה שתפצה על הפגיעה אם תהיה. אני מעדיף שאנשים ייסעו לחו”ל מאשר נהיה בסגר".

בקבוצת הודיס: הודיס רשמה רווח של 30 מיליון שקל, לעומת 19 מיליון שקל ב־2020; טופ טן רשמה רווח של 16 מיליון שקל, לעומת 3 מיליון שקל; מותג המשקפיים קרולינה למקה עבר לרווח של 12.6 מיליון שקל, לאחר הפסד של 1.5 מיליון שקל; ואורבניקה סיימה ברווח של 30 מיליון שקל, לעומת 10.5 מיליון שקל ב־2020.

קסטרו פועלת בשלושה מגזרים: אופנה, אביזרי אופנה וטיפוח וקוסמטיקה. הכנסות מגזר האופינה עלו ב־31.2%, והרווח הגולמי זינק ב־40.2% בזכות הירידה בשער הדולר. בתחום האביזרים, בו פועלת הקבוצה עם המותגים קרולינה למקה, אורבניקה וטופ טן, ההכנסות עלו ב־44%, והרווח הגולמי עלה ב־58%. שיעורו מהמכירות השתפר ל־63.4% לעומת 57.8%. הרווחיות התפעולית בתחום זינקה ל־57 מיליון שקל, לעומת 5 מיליון שקל ב־2020.

רון רוטר, מנכ"ל קסטרו, צילום: אביב חופי רון רוטר, מנכ"ל קסטרו | צילום: אביב חופי רון רוטר, מנכ"ל קסטרו, צילום: אביב חופי

מנגד, תחום הקוסמטיקה הציג פעילות הפסדית. הכנסותיו עלו ב־14.3% לסכום של 34 מיליון שקל בזכות פתיחת המסחר לאחר הקורונה, הקמת חנויות חדשות ועלייה במכירות למ"ר בחנויות הזהות. עם זאת, הרווחיות הגולמית במגזר ירדה ב־2.6%, וההפסד התפעולי הוכפל ל־2.2 מיליון שקל. "בתחום הקוסמטיקה אנחנו צריכים לצמוח. עצרנו אותו למשך שנתיים בגלל הקורונה, כי ענף האיפור נפגע בקורונה. בחודשים האחרונים חזרנו לפתח את התחום, ונפתח שתי חנויות ברבעון השני בביג אשדוד ובכפר סבא", מסר רוטר.

החברה רשמה עלייה של 53 מיליון שקל במלאי, שהסתכם ב־425 מיליון שקל. זאת לאחר שבשנת הקורונה, ובשל בעיות בשרשרת האספקה, הצטיידה החברה במלאי רב. "במצב של אי־ודאות, ויש איחור של חודשים באספקות, החלטנו שעדיף לשלם על יתרות מלאי גדולות מאשר להיתקע עם חוסרים”, מסר רוטר".

עלות שכרו של יו"ר הדירקטוריון גבי רוטר עמדה על 4.6 מיליון שקל. עלות השכר של מנכ"ל החברה רון רוטר ושל מנכ"ל קבוצת הודיס יוסי גביזון עמדה על 2.8 מיליון שקל כל אחד. עלות השכר של אתי רוטר, דירקטורית בקבוצה, עמדה על 1.4 מיליון שקל.

תגיות