אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אחרי העלאת מחירים בפברואר: דיפלומט שוב מזניקה מחירים לשוק המוסדי נעם וימן, בעל השליטה ומנכ"ל דיפלומט על רקע מוצרי היינץ. התייקרות משמעותית עבור בעלי המסעדות | צילום: קרן בן ציון, שאטרסטוק

בלעדי

אחרי העלאת מחירים בפברואר: דיפלומט שוב מזניקה מחירים לשוק המוסדי

המסעדות ספגו מדיפלומט עליית מחירים של עד 27% בתחילת השנה, והציבור ספג את ההתייקרות. כעת הודיעה כי החל מדצמבר, יעלה מחירו של קטשופ היינץ ב-21% ושל מיונז היינץ ב-18%

21.11.2022, 13:42 | אורנה יפת

שוב, ענקית המזון דיפלומט מעלה מחירים למסעדנים ולשוק המוסדי. ל"כלכליסט" נודע כי יבואנית המזון הודיעה למסעדנים ולשוק המוסדי (בין היתר בתי קפה ברים ומלונות) כי החל מה-1 בדצמבר 2022, כלומר, בעוד עשרה ימים, יעלה מחירו של קטשופ היינץ ב-21% ושל מיונז היינץ ב-18%.

קטשופ ומיונז הם שני מוצרים שהשימוש בהם במסעדות ובבתי מלון הוא משמעותי והלקוחות של דיפלומט רוכשים אותם במיכלי ענק. על כן, מדובר בהתייקרות משמעותית עבור בעלי המסעדות.

כך, מיכל של 13 ק"ג קטשופ היינץ שעולה כיום למסעדנים 135 שקל, יתייקר ב-28 שקל, כלומר תוספת של 2 שקלים לק"ג. מיכל של מיונז היינץ במשקל 4.8 ק"ג עולה כיום 86 שקל (18 שקל לק"ג) והוא מתייקר ב-16 שקל למיכל, ומחירו החדש יעמוד על 100 שקל.

המסעדות ספגו כבר עליית מחירים מדיפלומט בחודש פברואר. בעוד הלחץ הציבורי והמכתבים משרי הממשלה הקודמת הובילו את ספקיות המזון לוותר על עליות המחירים שהתכוונו לבצע לרשתות המזון הגדולות, המסעדות ובתי הקפה היו אלה שספגו את העליות גם על חשבון הקמעונאים הגדולים. בעוד החברה נסוגה באותה העת מלייקר את המחירים על מדפי רשתות המזון, הצרכן ספג את ההתייקרות דרך מחיר המנות במסעדות. ב-1 בפברואר דיפלומט העלתה למסעדנים את מחירי המוצרים ב-5% עד 27% ובין היתר הקטשופ שהיא מייבאת התייקר למסעדות ב-11.5% ומיונז היינץ התייקר ב-7.5% .

דיפלומט לא היתה היחידה שהעלתה מחירים למסעדנים בתחילת השנה. במקביל אליה התייקרו מחירם של מוצרי טמפו, נטו, ויליפוד, ריסטרטו, הגבינות של א. סיימן, מחלבות רמת הגולן ועוד.



תגיות