אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פורסת את רשת הסיבים הגדולה ומחברת את ישראל לעתיד טוב יותר בזק, מחברת את ישראל לעתיד טוב יותר | באדיבות בזק

פורסת את רשת הסיבים הגדולה ומחברת את ישראל לעתיד טוב יותר

בזק ממשיכה לקחת אחריות על עתיד התקשורת בישראל, תוך שהיא מציבה לעצמה כמטרה לקחת בעלות על תחום הסיבים האופטיים, להפוך למובילת שוק ולהגיע בזמן קצר לפריסת סיבים של 85% ממשקי הבית בישראל

21.01.2024, 09:23 | בשיתוף Superbrands

בזק, קבוצת התקשורת הגדולה בישראל, הוקמה בשנת 1980. החברה מספקת סל שירותי תקשורת מתקדמים לכלל הציבור והעסקים בישראל, לצד שירות מקצועי.

קבוצת בזק נסחרת בבורסת תל-אביב ונמצאת בשליטת קרן סרצ'לייט האמריקאית (דרך חברת B קומיוניקיישנס). את יתרת המניות מחזיק הציבור.

המטרה של בזק היא להביא לצרכנים הישראלים חוויית תקשורת מתקדמת, באמצעות טכנולוגיות חדשניות ובשלות, לצמצום הפערים הדיגיטליים בין חלקי האוכלוסייה ולספק שירות וחוויית לקוח בסטנדרטים הגבוהים ביותר.

החזון של בזק הוא לחבר את כלל תושבי ישראל לעתיד מתקדם וטוב יותר, לקחת אחריות על עתיד התקשורת בישראל, ולהנגיש לכל תושבי המדינה חוויית תקשורת ברמה הגבוהה ביותר.

בזק, מחברת את ישראל לעתיד, יח"צ בזק, מחברת את ישראל לעתיד | יח"צ בזק, מחברת את ישראל לעתיד, יח"צ

השוק התחרותי

שוק הסיבים האופטיים בישראל הינו שוק תחרותי וצפוף, עם רמת בידול נמוכה יחסית ודגש על זירת המחיר. לצד בזק, פועלות בשוק הסיבים האופטיים שלוש קבוצות תקשורת נוספות.

האתגרים השיווקיים

האתגר המרכזי שניצב בפני בזק הוא לחבר כמה שיותר בתי אב בישראל לסיבים האופטיים.

הפתרונות היצירתיים

השנים האחרונות מאופיינות בהאצת תהליכים דיגיטליים בעולם וגם בשוק הישראלי. צריכת הדאטה הכוללת סטרימינג, גיימינג ורשתות חברתיות נמצאת בצמיחה ובמקביל, מספר המכשירים המחוברים לרשת בכל בית גדל באופן משמעותי. שינויים אלו מחזקים את הצורך בתשתיות מתקדמות ובאספקת קצבי גלישה מהירים מתמיד לכל בית.

בשנת 2021, השיקה בזק באופן רשמי את רשת הסיבים האופטיים שלה תחת השם Bfiber. מדובר בפרויקט תשתיות התקשורת הגדול בישראל, המתבצע לאורכה ולרוחבה של המדינה בהשקעה של מיליארדי שקלים, במטרה להציע ללקוחות החברה שירותי אינטרנט אולטרה-מהירים, בכל רחבי הארץ.

בעוד שמתחרותיה של בזק פעלו בעיקר בבניינים במרכזי הערים, בזק שמה לה למטרה להביא את בשורת הסיבים גם לפריפריה, ולהנגיש את הטכנולוגיה לכלל תושבי ישראל, מצפון הארץ ועד לדרומה.

תוך כשנתיים מההשקה הגיעה תשתית הסיבים האופטיים של בזק לכ-70% ממשקי הבית בישראל. לשם השוואה, בהולנד ארכה פריסת סיבים שהגיעה ל-42% מבתי האב בלבד יותר מ-16 שנים, בשווייץ נפרסו תשתיות סיבים ל-44% מבתי האב תוך 10 שנים ובספרד נדרשו 17 שנים על מנת להגיע עם הסיבים האופטיים ל-91% מהבתים במדינה.

במטרה ליצור בידול, בזק השיקה את Be Fiber - נתב עוצמתי ומעוצב, שפותח בחברה, במטרה לחבר את תשתית הסיבים לסביבה הביתית. הנתב תומך במהירות של 2.5 גיגה ומאפשר חיבור של עד 128 מכשירים במקביל. כמו כן, הנתב של בזק הוא היחיד שכולל הגנת סייבר באמצעות Cyber Inside.

כדי להשלים את חוויית הגלישה הביתית, השיקה החברה גם את Mesh Fiber - המאפשר נקודות WiFi לאינטרנט בכל סביבת הבית ואפילו בממ"ד.

על מנת לבצע חדירה מהירה לשוק נקטה בזק במגוון טקטיקות שיווקיות בהן הצעת מחירי השקה נוחים במיוחד, מבצעי התקנה אטרקטיביים ועוד. במקביל, פעלה החברה בזירת הדיגיטל כשהיא עושה שימוש נרחב בביג דאטה, באוטומציות ובפנייה ממוקדת ללקוחות רלוונטיים להתחברות לסיבים.

הכניסה המהירה של בזק לשוק הסיבים האופטיים שילשה את קצב צמיחת שוק הסיבים בישראל.

מפת הדרכים הטכנולוגית

במסגרת תפקידה כמובילת שוק התקשורת בישראל, בזק שירטטה מפת דרכים טכנולוגית לשוק הסיבים בשנים הבאות, במסגרתה תציע לצרכנים גלישה במהירות של עד 10 גיגה כבר בשנת 2024, וגלישה במהירות של עד 25 גיגה עד שנת 2027. בזק פועלת בשיתוף פעולה עם חברת נוקיה העולמית וכבר בימים אלו היא עורכת פיילוטים בטכנולוגיית MultiGig, שתאפשר בעתיד אספקת גלישה במהירות גבוהה על בסיס תשתיות הסיבים הקיימות.

בנוסף, בזק ערוכה לטכנולוגיות מתקדמות לשיפור מהירות האינטרנט בסביבה הביתית, עם נתב בתקן המתקדם ביותר של WIFI7, שיוצע לצרכנים מייד כשיאושר התקן, על מנת לספק ללקוחותיה את חוויית הגלישה המתקדמת ביותר בישראל.

האנשים שמאחורי המותג

רן גוראון, מנכ"ל בזק, יח"צ רן גוראון, מנכ"ל בזק | יח"צ רן גוראון, מנכ"ל בזק, יח"צ

רן גוראון מונה לתפקיד המנכ"ל ביוני 2022 לאחר 17 שנים בקבוצת בזק, במהלכן שימש במספר תפקידים בכירים, בין היתר בתפקיד משנה למנכ"ל וסמנכ"ל השיווק של בזק. בתפקידו האחרון, טרם מינויו למנכ"ל בזק, רן שימש כמנכ"ל של שלוש החברות – פלאפון, yes ובזק בינלאומי - אתגר חסר תקדים במשק הישראלי. בשנים אלו החברות עברו שינוי אסטרטגי עמוק, והפכו למובילות כל אחת בתחומה.

עם מינויו למנכ"ל בזק, רן הוביל לשינוי באסטרטגיית החברה ולהתמקדות בהאצת חיבור הלקוחות לסיבים האופטיים, תוך חזרה להובלת השוק. במפת הדרכים שהציגה בזק תחת הובלתו הוצגה יכולת לאספקת קצב גלישה של 25 גיגה בשנת 2027.

טלי פולג, סמנכ"לית שיווק , יח"צ טלי פולג, סמנכ"לית שיווק | יח"צ טלי פולג, סמנכ"לית שיווק , יח"צ

טלי פולג מונתה לתפקיד סמנכ"לית השיווק של בזק ברבעון האחרון של שנת 2022.

בתפקידה הקודם, ניהלה את אגף השיווק של yes ובזק בינלאומי, ובמהלך הקדנציה שלה שם הייתה אחראית להשקת שת"פים עם נטפליקס ועם ,+Disney ולהשקת yes+ FIBER הכולל TV ואינטרנט סיבים מבית yes.

בתפקידה הנוכחי, טלי מובילה את האסטרטגיה השיווקית והמוצרית של בזק במגזר הפרטי ובמגזר העסקי.

טלי בוגרת תואר ראשון במדעי המדינה מאוניברסיטת תל אביב, ותואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת בן גוריון.

דברים שאולי לא ידעת על בזק

1. עד היום פרסה בזק כ-100 אלף קילומטרים של סיבים אופטיים.

2. הנתב של בזק הוא הנתב היחידי שכולל הגנת cyber inside.

3. בזק זכתה בפרס העיצוב העולמי Red Dot Design Award 2022 על עיצוב Be Fiber.

4. מסקרים שערכה בזק, עולה כי עבור הישראלים האינטרנט חשוב יותר ממים חמים וגז לבישול.

5. בזק היא החברה היחידה המספקת לעסקים ארבעה שירותי ענן גלובליים – אמזון, גוגל, אורקל ומיקרוסופט.

לקריאת הסיפורים השיווקיים של מותגי העל של ישראל היכנסו לזירת The Superbrands>>


תגיות