אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"אין היום חברה שהמנכ"ל לא הורה להטמיע בה AI גנרטיבי" אורי גושן AI21 Labs | צילום: עמית שעל

"אין היום חברה שהמנכ"ל לא הורה להטמיע בה AI גנרטיבי"

כך אומר אורי גושן, מנכ"ל AI21 Labs הישראלית, שהמודלים שלה יוצעו במסגרת הכניסה של אמזון לתחום הבינה המלאכותית. ענקית ההייטק מציגה מודל חדש לשירותי AI על בסיס שירות הענן שלה AWS, שיפתח את השוק לשחקנים קטנים יותר

16.04.2023, 06:40 | עומר כביר

אמזון מצטרפת למרוץ הבינה המלאכותית היוצרת (Generative AI), עם מודל יוצא דופן שבמקום לפנות ישירות לצרכנים פונה לחברות ומספק להן גישה לכלים ומודלים שיאפשרו להן לפתח מוצרים חדשים בתחום — כך הודיעה החברה ביום חמישי. בין החברות שאמזון תספק גישה למודלי ה־AI שלהן נמצאת גם AI21 Labs הישראלית, שבין מייסדיה נמנה פרופ' אמנון שעשוע.

"זה השלב הבא בתחום", אמר ל"כלכליסט" מייסד ומנכ"ל AI21 Labs, אורי גושן. "כל עסק ייכנס לעולם של AI גנרטיבי, כי כל עסק אחר בתחומו יטמיע פתרונות מהעולם הזה. יש פה מהפכה ענקית. זה השינוי הגדול יותר מאז המובייל, ואולי אפילו גדול יותר. זו גאווה גדולה להיות חברה ישראלית שנמצאת בחוד החנית של השינוי הזה".

אמזון, דרך חטיבת שירותי הענן שלה AWS מציגה מודל חדש, ובמידה מסוימת בעל פוטנציאל משמעותי הרבה יותר: לא פיתוח מוצרים למשתמשי קצה, אלא פלטפורמה שתספק למפתחים גישה לשורה של מודלים של חברות אחרות ותאפשר להם ליצור מוצרים צרכניים ועסקיים משלהם. הרעיון שבבסיס הגישה אינו חדש — OpenAI מספקת למפתחים גישה למודלי השיחה שלה, ואלו כבר נמצאים בבסיס של מוצרים כמו יכולות הצ'ט הלימודי של Duolingo. החידוש המרכזי בהכרזה של AWS הוא יצירת פלטפורמה שתספק גישה למגוון של מודלים משורה של חברות, מה שיפתח את התחרות בשוק לשחקנים קטנים יותר.

המודל של AI21 Labs, ‏ Jurassic2, מסוגל לנהל שיחה בשפה טבעית באנגלית, בספרדית, צרפתית, גרמנית, פורטוגזית, איטלקית והולנדית. לדברי החברה, שיתוף הפעולה יקל באופן משמעותי על תהליך ההטמעה של מודלי השפה עבור ארגונים ואנשי פיתוח ברחבי העולם. החברה הוקמה ב־2017 על ידי גושן, שעשוע ופרופ' יואב שוהם. ביולי האחרון היא השלימה גיוס של 64 מיליון דולר לפי שווי של 664 מיליון דולר.

לדברי גושן, המהלך של אמזון צפוי להנגיש את ה־AI הגנרטיבי למספר גדול יותר של עסקים וארגונים, שיוכלו להעזר בפלטפורמה שלה לפיתוח יישומים מבוססי מודלי בינה מלאכותית. "יש נהירה של עשרות אם לא מאות ארגונים לאימוץ הטכנולוגיה", הסביר. "אנחנו רואים המון עניין בתחומים כמו פיננסים ומסחר מקוון. אין היום חברה שהמנכ"ל שלה לא הורה להטמיע פתרון בינה מלאכותית יוצרת ברבעון קרוב. אנחנו נכנסים לשלב של ניסוי מאסיבי. כל חברה חייבת לשלב את הטכנולוגיה הזו.

"בסוף היום, ארגונים מאחסנים מידע בסביבת הענן שלהם, ואמזון היא שחקנית הענן הגדולה ביותר. השירות החדש מאפשר לצורך מודלי שפה בצורה פשוטה, כאשר אמזון מנהלים את כל התשתית מאחורי הקלעים. מאוד מורכב להתחיל להשתמש בשירות צד ג'. הרבה יותר פשוט מבחינת אבטחת מידע להשתמש בזה בסביבת הענן שלך. הפלטפורמה של אמזון תאפשר לעסקים שכבר עובדים בענן להתחבר בקלות לתוך העולם הזה של AI גנרטיבי ומודלי שפה דרך סביבת הענן שלהם. עסק יוכל להיכנס לחשבון הענן שלו, להתחבר למודלים כאלו ולהעשיר את האפליקציות הארגוניות ביכולות כאלו. אמזון יעשו את כל העבודה המורכבת של ניהול התשתית מאחורה".

גושן הוסיף שהמודלי השיחה החדשים כבר משנים סדרי עולם במגוון תעשיות, דוגמת פיננסים ומסחר מקוון: "בתחום הפיננסים, אנחנו כבר עובדים עם לקוחות גדולים שמציידים את האנליסטים שלהם בכלים שיאפשרו להם לצרוך תוכן בצורה יותר יעילה. למשל, לקבל סיכומים של מאמרים או לשאול שאלה שהמענה עליה יהיה מתוך מחקרים של אותה חברה, וזו תהיה תשובה מהימנה. וברגע שארגון פיננסי אחד עושה את זה כל שאר הארגונים חייבים להטמיע יישומים דומים.

"בעולם הקמעונאות, לאתרי סחר מקוון יש כיוום תהליך ידני של כתיבת תיאורי מוצרים. זה תהליך מאוד לא יעיל, במיוחד כשיש כיום חנויות שמצרפות מיליוני מוצרים חדשים בשנה. עם מודלי שפה אפשר לייצר תוכן איכותי בהיקפים מאוד גדולים, וזה ישפר את יחס ההמרה ואת הגילוי של המוצרים, ולייצר גם לאותו המוצר תיאורים שונים שפונים לקהלי יעד שונים. עד עכשיו זה היה מאוד לא יעיל לכתוב מיליוני תיאורים למוצרים. AI גנרטיבי פותח אפשריות שלא היו קיימות בעבר".

תגיות