אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אחרי שנתיים כחברה פרטית: מנכ"ל יאהו מתכנן להחזיר אותה לוול סטריט ג'ים לנזון מנכ"ל יאהו | צילום: Eva Marie Uzcategui/Bloomberg

אחרי שנתיים כחברה פרטית: מנכ"ל יאהו מתכנן להחזיר אותה לוול סטריט

בריאיון ל"פייננשל טיימס" אמר ג'ים לנזון שמצבה הפיננסי של חברת האינטרנט הוותיקה טוב, היא רווחית ונהנית מתנועת גולשים רבה, אך לא די כדי להתחרות בגוגל ובמיקרוסופט. "מאמין שנוכל לסלול את הדרך שלנו בחזרה לשם", אמר והתייחס גם להזדמנויות שמייצרת הבינה המלאכותית

05.07.2023, 11:56 | ליטל סמט

יאהו Yahoo, אחד ממותגי האינטרנט הוותיקים והמוכרים שנחשב בעבר ליקיר וול סטריט, בדרך לשוב לשוק ההון. המנכ"ל ג'ים לנזון אמר בריאיון ל"פייננשל טיימס" כי הציב יעד לביצוע הנפקה ציבורית ראשונה (IPO), זאת כחלק מתוכנית להחזיר את החברה מעמק הסיליקון לקדמת הבמה.

יאהו "מוכנה מבחינה פיננסית", אמר לנזון. "לחברה יש מאזן מעולה, אנחנו מאוד רווחיים". אם כי לדבריו העובדה שהיא בבעלות פרטית אפשרה לחברה לבצע שינויים מבניים נחוצים.

לנזון, לשעבר מנכ"ל טינדר, מונה למנכ"ל יאהו בספטמבר 2021 לאחר הפיצול מוורייזון, והוטלה עליו המשימה לבסס מחדש את מעמדה של הקבוצה כחברה פרטית.

ורייזון רכשה את יאהו ואת AOL בשתי עסקאות ב-2015 וב-2017, ומכרה את שתי החברות לפרייבט אקוויטי אפולו בעסקה המוערכת ב-5 מיליארד דולר בספטמבר 2021, זאת לאחר שספגה הפסדים כבדים.

יאהו הפכה לראשונה לחברה ציבורית באפריל 1996, ונחשבה באותו הזמן לאחד האתרים הפופולריים באינטרנט, הודות לשילוב בין מנוע חיפוש ושירות מיילים. ב-2008 החברה דחתה הצעת רכש בגובה 47 מיליארד דולר ממיקרוסופט.

אף שהפסידה בעשורים האחרונים נתחי שוק לטובת גוגל ופייסבוק, יאהו עדיין נחשבת לדבריו של לנזון לאחד האתרים הגדולים במונחים של תנועה כוללת של גולשים, "אפילו אחרי כל הזמן שעבר, ואחרי שש שנים בבעלות חברת טלקום".

לנזון אמנם הודה שיאהו "קטנה מדי בשלב זה" להתחרות בגוגל ובינג של מיקרוסופט, אך "בתקווה נוכל לסלול את הדרך שלנו בחזרה לשם", אמר. "אני אופטימי למדי שנוכל לעשות זאת, ואני חושב שהבינה המלאכותית מייצרת הזדמנויות חדשות בכל המוצרים".

ליאהו מעל ל-30 חטיבות עסקיות, ובהן אתרי כלכלה, ספורט, חדשות ומיילים הממותגים תחת השם יאהו, וכן אתרים נוספים כמו אתר חדשות הטכנולוגיה TechCrunch.

לפי לנזון, יאהו הוא מותג ותיק שנחשב ל"מדריך נאמן בערבות הדיגיטל והאינטרנט". עוד הוסיף: "בין אם מדובר בכלכלה, בספורט או בחדשות, זה עדיין מה שאנחנו עושים, ולכן אנחנו עדיין מספר 1 או 2 בכל הקטגוריות החשובות הללו, גם אחרי כל כך הרבה שנים".

בריאיון ציין לנזון כי החברה תחפש הזדמנויות למיזוגים ורכישות בסקטורים נלווים שבהם עדיין לא פיתחו עסק. "נבחן את ההזדמנויות הללו באגרסיביות", הדגיש. כך למשל יאהו רכשה לאחרונה את אפליקציית ההימורים בספורט Wagr.


תגיות