אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פז ו-yellow משקיעות בחוויית לקוח בתחנות הדלק וגם מחוץ להן פז ו-yellow משקיעות בחוויית לקוח בתחנות הדלק וגם מחוץ להן | באדיבות פז

פז ו-yellow משקיעות בחוויית לקוח בתחנות הדלק וגם מחוץ להן

קבוצת פז פועלת להעניק ללקוחותיה ערך מוסף הן במתחמי התדלוק והן מחוצה להם. פז ממשיכה לפרוס עמדות הטענה חשמליות אולטרה-מהירות תחת המותג פז Charge והיא מפעילה את אפליקציית .yellow רכישת רשת המרכולים סופר יודה ורשת הסופרמרקטים פרשמרקט חיזקה את מעמדה של הקבוצה בתחום קמעונאות המזון, ומיצבה אותה כאחת מקמעונאיות המזון הגדולות בישראל

23.01.2024, 09:19 | בשיתוף Superbrands

קבוצת פז הוקמה ב-1922 והיא מקבוצות האנרגיה והקמעונאות המובילות בישראל. מעבר לאנרגיה, פז מספקת מגוון פתרונות קמעונאיים, פיזיים ודיגיטליים, ופועלת לשפר את איכות החיים של לקוחותיה, תוך שמירה על ערכי המצוינות ועל עקרונות הקוד האתי שלה.

פז עוסקת בייצור, באחסון, בייבוא ובשיווק תזקיקי דלק באמצעות רשת המונה כ-270 מתחמי תדלוק, וכוללת כ-240 חנויות נוחות של המותג yellow, שעשרות מהן הורחבו למתחמים קמעונאיים.

בשנים האחרונות ביצעה פז התרחבות משמעותית בתחום קמעונאות המזון, באמצעות רכישת רשת הסופרמרקטים התל-אביבית סופר יודה ורשת הסופרמרקטים הארצית פרשמרקט, אשר יחד עם yellow הופכות אותה לאחת מקמעונאיות המזון הגדולות בישראל.

פז, משקיעה בחוויית לקוח , יח"צ פז, משקיעה בחוויית לקוח | יח"צ פז, משקיעה בחוויית לקוח , יח"צ

הסביבה התחרותית

שוק הדלק הישראלי התרחב בשנים האחרונות ועימו גדלה גם הצריכה. מספר החברות ותחנות הדלק הפועלות בשוק גדל, מה שגרם למלחמות מחירים מבוססות מיקום גיאוגרפי. הלקוחות הישראלים נוהגים להשתמש בשירותיהן של שתי תחנות דלק בממוצע, בהן הם עוצרים בדרך כלל בדרכם לעבודה או בחזרה.

בנוסף, בשנים האחרונות נכנסים לשימוש יותר ויותר רכבים היברידיים, חשמליים וכאלו המתודלקים בגז. שילוב כל המגמות הללו יצר סביבה תחרותית חדשה ושונה בעולם תחנות הדלק, שהיא ליבת העסק המסורתית של פז.

האתגר השיווקי של פז

על מנת שתוכל לשמור על מעמדה כמובילת שוק, להמשיך לייצר ערך רלוונטי ללקוחות, ובהלימה לשינויים ולאתגרים החדשים בשוק התחבורה הדינמי - פז מיישמת בשנים האחרונות שינוי אסטרטגי, שבמסגרתו היא לומדת להכיר את לקוחותיה לעומק, במטרה לפתח פתרונות מדויקים ומגוונים, שיהיו זמינים עבורם בזמן ובמקום הנוחים להם. במקביל, פז מפתחת את זרוע קמעונאות המזון שלה בשימת דגש על זמינות, נוחות וטריות בחנויות הנוחות של yellow ובחנויות הסופרמרקטים של פרשמרקט וסופר יודה.

פתרונות בתחום צריכת האנרגיה

נוחות בכל תדלוק וביקור במתחם. פז המשיכה לשדרג את אפליקציית ,yellow המאפשרת לה לספק ללקוחות הצעות רלוונטיות למימוש בזמן התדלוק והביקור במתחם פז.

חוויית תדלוק אחרת. אפליקציית yellow מאפשרת "תדלוק בצ'יק": חוויית תדלוק נוחה, מהירה ובטוחה באמצעות הזנת קוד במשאבת התדלוק ותשלום דרך האפליקציה. כך נהנים הלקוחות מחוויית תשלום מתקדמת ונוחה שחוסכת זמן. עם זאת, פז ממשיכה לשים דגש גם על חוויית השירות הפרונטלי, ומספקת למבקרים במתחמיה שירות אדיב ומהיר.

חשמל וטעינה חשמלית. שוק הרכב בישראל משתנה במהירות והמעבר לרכבים חשמליים מואץ משנה לשנה. בשנה שעברה השיקה החברה את פז ,Charge מותג המרכז את פעילות הטעינה החשמלית של קבוצת האנרגיה פז. המותג כולל שירותי טעינה ומציע הקמת עמדות הטענה ביתיות של פז בבניינים שיתופיים, הקמת עמדות הטענה במשרדים, ועמדות טעינה אולטרה מהירות במתחמי פז ברחבי הארץ.

בשלב הראשון החלו לפעול עשרות עמדות טעינה במתחמי פז. מדובר בעמדות הטעינה מהמהירות ביותר הקיימות כיום בישראל, המתאימות לכלל הרכבים החשמליים המשווקים היום בארץ. השימוש בעמדות מתבצע בקלות באמצעות אפליקציית yellow.

בעקבות ההסכם שנחתם בשנה שעברה עם יבואנית הדו-גלגלי מטרו, הוצבו במתחמי התדלוק עמדות החלפת סוללות עבור קטנועי GOGORO הטיוואניים, והרוכבים מחליפים אותן שם כשהן מתרוקנות.

מחמם המים של פזגז. בסוף שנת 2021 שדרגה פזגז את מגוון הפתרונות שהיא מציעה לבתים, והשיקה את מחמם המים שלה. המחמם מספק מים חמים לכל הברזים בבית מיד עם פתיחת ברז המים החמים, ואף מתאים לכמה ברזים במקביל.

פז ו-yellow משקיעות בחוויית הלקוח, יח"צ פז ו-yellow משקיעות בחוויית הלקוח | יח"צ פז ו-yellow משקיעות בחוויית הלקוח, יח"צ

הסיפור השיווקי של yellow

בשנת 1999 הוקמה רשת ,yellow כחלק ממהלך אסטרטגי ארוך טווח ששינה את שוק הדלק בישראל ויצר שוק קמעונאי חדש – חנויות נוחות. למהלך היו שתי מטרות: יצירת העדפה למתחמי התדלוק של פז ויצירת מנוע צמיחה חדש לחברה, שאינו תלוי רק בדלק. עם השנים, המותג הפך לסיפור הצלחה ולבחירה מובילה בקרב הנהגים. האתגר הנוכחי של yellow הוא להמשיך ולמתוח את גבולות הנוחות בעידן הדיגיטלי, ולהתאים את הפתרונות שהרשת מייצרת לשינויים בסגנון החיים של הלקוחות.

הפתרונות השיווקיים של yellow

רשת yellow ממשיכה להשקיע בפיתוח פתרונות דיגיטליים, המשתמשים בנקודות החוזקה שלה - פריסה רחבה, מיקומים אסטרטגיים ויכולות לוגיסטיות מתקדמות.

Yellow מייצרת פתרונות חדשניים שנותנים מענה לצרכים המשתנים של הלקוחות, ומספקת להם הצעות ערך ופתרונות במגוון תחומים.

אפליקציית yellow, לאפליקציה מאות אלפי לקוחות והארנק הדיגיטלי המובנה שלה מאפשר לשלם בדרך מהירה ובטוחה במתחמי פז - ללא צורך בשליפת הארנק. משתמשי האפליקציה חברים במועדון הנאמנות של פז, צוברים לארנק שלהם קאשבק של 10% מערך הרכישה בכל קנייה, 10 אגורות צבירה על כל ליטר דלק ובנוסף - צבירה על טעינה חשמלית במתחמים. ניתן לצבור גם בהזמנת משלוח מחנויות yellow וסופר יודה דרך אפליקציית Wolt את הכסף שנצבר בארנק ניתן לממש בחנויות yellow וסופר יודה, ברשת סופר-פארם וב-WOLT. בנוסף, לקוחות האפליקציה יכולים לרכוש דרכה ביטוח רכב מבית הראל, לקבל הלוואה מכאל, לקנות מנוי לרשות הטבע והגנים ולקבל כסף בחזרה - מה שהופך אותה למועדון צרכנות דיגיטלי משתלם, גם מחוץ למתחמי התדלוק של פז.

yellow market. בנוסף לרשת חנויות הנוחות הפרושות ברחבי הארץ, yellow מפעילה גם רשת של יותר מ-20 חנויות נוחות המציעות מגוון גדול יותר של מוצרים תחת השם yellow market. בסניפי הרשת ניתן למצוא, בין היתר, מוצרי חלב, לחם, פירות, ירקות וכמובן גם קפה איכותי, שתייה וחטיפים.

mini-yellow. במטרה להפוך את חיי הצרכן נוחים עוד יותר, הציבה yellow בשנתיים האחרונות עשרות מקררים חכמים במגדלי מגורים בפריסה ארצית. זאת, במטרה לספק לצרכנים גישה נוחה 24/7 למגוון מוצרי מזון טריים. חוויית הרכישה והתשלום במקרר פשוטה ונוחה: סורקים ברקוד, פותחים את המקרר, שולפים מוצר, ואחרי שסוגרים את הדלת, החיוב נעשה באופן אוטומטי באפליקציה (עם צבירת 10% מכל קנייה לארנק הדיגיטלי).

אופיר ענבר, סמנכ"ל השיווק והסחר , יח"צ אופיר ענבר, סמנכ"ל השיווק והסחר | יח"צ אופיר ענבר, סמנכ"ל השיווק והסחר , יח"צ

האנשים שמאחורי המותג

אופיר ענבר הצטרף לפז בשנת 2020, כסמנכ"ל השיווק והסחר של הקבוצה. קודם הצטרפותו לפז, כיהן כראש אגף שיווק ומותגי הבית בסופר-פארם במשך 7 שנים.

כמו כן, שימש בעבר בתפקידי ניהול בכירים בחטיבת השיווק והמכירות של פרוקטר אנד גמבל בישראל.

אופיר הוא בעל תואר ראשון בכלכלה ופילוסופיה מאוניברסיטת תל אביב.

דברים שאולי לא ידעת על פז + yellow

1. קבוצת פז השיקה ארנק דיגיטלי שמשמש הן לרשת סופר יודה והן ל-yellow.

2. עם הכסף שצוברים בארנק הדיגיטלי של yellow ניתן לשלם ב-yellow, בסופר יודה, בסופר-פארם וב-WOLT.

3. בארנק הדיגיטלי של yellow ניתן לרכוש גם ביטוח רכב של הראל, לקחת הלוואה מכאל ולצבור כסף.

4. פז Charge מפעילה כיום 50 עמדות טעינה סופר-מהירות לרכבים חשמליים.

5. במתחמי התדלוק של פז מוצבות עמדות החלפת סוללות עבור קטנועי GOGORO.

6. מחמם המים של פז גז מספק מים חמים באופן מיידי עם פתיחת הברז, גם לכמה ברזים במקביל.

לקריאת הסיפורים השיווקיים של מותגי העל של ישראל היכנסו לזירת The Superbrands>>


תגיות