אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
דיווח: האייפון 14 רושם פחות ביקושים מה-13 בתקופה המקבילה אשתקד אייפון 14 פרו | צילום: CNBC

דיווח: האייפון 14 רושם פחות ביקושים מה-13 בתקופה המקבילה אשתקד

לפי האנליסט מינג צ'י קו, קיים סיכוי גבוה מאוד שאפל תחתוך את הזמנותיה לדגמים הבסיסיים - 14 ו-14 פלוס; הסיבה: הם יקרים ב-10% ממקביליהם הוותיקים יותר, אך לא ממש מחדשים; עם זאת הדגם המתקדם - פרו מקס - זוכה לביקושים גבוהים

12.09.2022, 20:01 | רפאל קאהאן

הביקוש לדגמים הבסיסיים של האייפון 14 (14 ו-14 פלוס) נמוך מהביקוש לדגמי הבסיס של האייפון 13 כשאלה הוצעו למכירה מוקדמת לפני כשנה.

על פי פוסט שפרסם היום (ב') אנליסט אפל מינג, צ'י קו, שלו אמינות גבוהה ביותר בהערכותיו ומקורותיו, ישנו סיכוי גבוה מאוד שאפל תחתוך את הזמנותיה לדגמים האלה. ואולם לדבריו אפל יכולה גם לשמוח, שכן האייפון 14 פרו מקס, הדגם הבכיר ביותר של הסדרה החדשה, זוכה לביקושים גבוהים מאלו של מקבילו בסדרת אייפון 13. הביקוש לדגם האייפון 14 פרו הרגיל מקביל כמעט אחד לאחד לזה של קודמו.

עם זאת, תמהיל ההזמנות הנוכחי של כל הדגמים החדשים לא מראה על עלייה בביקושים לעומת שנה קודמת, אך הביקוש הגובר של דגם הפרימיום אולי יכריח את אפל להגדיל את הזמינות שלו לקראת הרבעון הראשון של השנה הקרובה. קו התבסס בהערכותיו גם על התחייבות אפל לזמינות המכשירים ללקוח שביצע הזמנה מוקדמת שכרגע עומד על יותר מארבעה שבועות מה שמעיד על ביקוש גבוה מהצפוי. מנגד, דגמי הבסיס יהיו זמינים עם ההשקה ועדיין זמינים לרכישה לתאריך הזמינות בחנויות מה שמעיד על כך שהמלאים רחוקים מלהיות מוגבלים.

למעשה, על פי השוואה לביקושים של האייפון SE המוזל והאייפון 13 מיני המוקטן, ניכר שהאייפון 14 הבסיסי מעניין עוד פחות את לקוחות החברה משני הדגמים המוקטנים, שנחשבים הפחות מבוקשים מכל האייפונים שהושקו בשנה שעברה. על פניו, האייפון 14 פלוס מהווה כישלון שכן הוא הדגם עם הביקוש הנמוך ביותר, כלומר מדובר על פניו בכישלון של אפל לצפות את הביקושים השנה.

כאמור, זמני המשלוח עבור האייפון 14 פרו ופרו מקס ארוכים מאלה שהיו לאייפון 13 פרו ופרו מקס בשנה שעברה. הדבר מעיד שלמרות המצב הכלכלי הקשה כיום בעולם, יש גרעין קשיח של לקוחות החברה שמוכנים להשקיע את הסכום הנדרש כדי לרכוש את הדגם החדש. עם זאת לא בטוח שהדבר יגרום לאפל להגדיל את הייצור של דגמים אלה משתי סיבות. הראשונה היא שאפל עדיין לא יכולה לצפות האם הביקוש הגדל יישאר כך בשבועות וחודשים הקרובים; כמו כן החברה נוטה לפעמים לייצר חוסרים באופן מלאכותי כאסטרטגיית מכירה ושיווק - כלומר לייצר פחות מדגמי הפרימיום ואז להגדיל את הייצור שלהם ככל שהעלויות של קווי הייצור יורדת. עם זאת, כרגע ההערכה היא שהביקוש הגבוה לדגמי הפרימיום יימשך לפחות עד נובמבר.

אם הביקוש של דגמי הבסיס לא יגדל, הדבר עשוי להביא לירידה בהכנסות ממכירת הסמארטפונים כבר בדו"חות הרבעון האחרון של 2022 או הראשון של 2023. עוד מעריך קו שמפיצים שהעדיפו להגדיל את מלאי האייפון 14 הרגיל עשויים למצוא את עצמם עם הכנסות נמוכות מהצפוי כבר מאוקטובר הקרוב.

קו אמנם לא מתייחס לסיבת הירידה בביקושים, אך ניתן לשער שהדבר קשור לשתי נקודות. הראשונה היא שהאייפון 14 לא מחדש הרבה ביחס לאייפון 13 עימו הוא חולק את רוב הרכיבים, למעט המצלמה שלא מהווה שדרוג מהותי. המעבד למעשה נותר דומה והמחיר לצרכן לעומת זאת זינק בכ-10% בממוצע. כלומר, מדובר במוצר שאינו יכול למשוך כאלה המעוניינים להשתדרג מהדגם של שנה שעברה או של לפני שנתיים, ואינם יכולים להרשות לעצמם את דגמי הפרו. מנגד, הפרו אמנם מהווה שדרוג מינורי מבחינת מהירות העבודה של המעבד שלו - ה-A16 - אך המצלמה כן מחדשת וכך גם עיצוב המגרעת שכעת גם כולל ממשק תצוגה.


תגיות