אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
זינוק של 40% במספר הלקוחות הרשומים בטרמינל איקס צילום מסך מאתר טרמינל X | צילום מסך אתר טרמינל אי''ס

זינוק של 40% במספר הלקוחות הרשומים בטרמינל איקס

מפעילת אתר הקניות שבשליטת פוקס דיווחה על 1.22 מיליון לקוחות רשומים בסוף הרבעון - מספר הלקוחות הפעילים גדל ב-7.2% ל-590 אלף; הצמיחה בפעילות לצד הצמצום החד בהוצאות הובילו לשיפור של 19.4% בהכנסות ל-102.6 מיליון שקל, הרווח הנקי גדל ב-22% ל-3 מיליון שקל

20.08.2023, 12:26 | נורית קדוש

טרמינל איקס, מפעילת אתר הקניות שבשליטת קבוצת פוקס, חתמה את הרבעון השני עם עלייה בהכנסות וברווח הנקי שהסתכם ב-3 מיליון שקל - ברבעון המקביל בשנה שעברה עמד הרווח על 2.5 מיליון שקל כך שמדובר בשידרוג של 21.7%.

מכירות החברה צמחו ברבעון ב-19.4% ל-102.6 מיליון שקל, שיפור שהושג בזכות עלייה של 40.5% במספר הלקוחות הרשומים באתר, שעמד בתום הרבעון על -1.22 מיליון לקוחות. מספר הלקוחות הפעילים גדל ב-7.2% ל-590 אלף ומספר הביקורים באתר קפץ ב-25.6% ל-21.4 מיליון.

עוד תרמה לנתוני המכירות עלייה של 14.8% בגובה הסל הממוצע שהגיע ל-388 שקלים - זו קוזזה בירידה במספר העסקאות שעמד על 367 אלף עסקאות ברבעון. גם התוספת של רשת סיסטראז, שאותה רכשה טרמינקס איקס בשנה שעברה, דחפה את השורה העליונה של הדוח.

בה בעת, שינוי בתמהיל המוצרים שנמכרו גרר עלייה מתונה יותר של 16.5% ברווח הגולמי שהסתכם ב-48.7 מיליון שקל - מה שהוביל לשחיקת הרווחיות הגולמית ל-47.5% מהמכירות, לעומת 48.6% ברבעון המקביל אשתקד.

מהלכי התייעלות שביצעה החברה הובילו לצמצום ניכר בשיעור הוצאות המכירה והשיווק ל-39.9% מהמכירות, לעומת 44.7% ברבעון המקביל אשתקד. צמצום זה העביר את החברה לרווח תפעולי של 4.5 מיליון שקל (4.4% מהמכירות), לעומת הפסד של 1.2 מיליון שקל ברבעון המקביל.

את המחצית הראשונה חתמה טרמינל איקס עם עלייה מתונה יותר של 10.6% במכירות שהסתכמו ב-195.4 מיליון שקל. הרווח הגולמי גדל ב-9.3% ל-89.1 מיליון שקל, כך שהרווחיות הגולמית נשחקה ל-45.6% מהמכירות, לעומת 46.2% במחצית הראשונה בשנה שעברה.

העלייה ברווח הגולמי, לצד ירידה בשיעור הוצאות המכירה והשיווק, העבירו את טרמינל איקס מהפסד תפעולי בגובה 4.4 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2022 לרווח תפעולי של 1.4 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2023. את המחצית חתמה החברה עם הפסד נקי בגובה 257 אלף שקל.

ניר הורוביץ, מנכ״ל החברה מסר: ״תוצאות הרבעון השני, המציגות שיפור משמעותי בכל הפרמטרים, הן תוצר ישיר של יישום תוכנית העבודה האסטרטגית. שכוללת שכוללת התייעלות, המשך שיפור מבנה העלויות ומיקוד בפעילויות רווחיות".

תגיות