אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"תעשיית המשחקים חשופה לבריונות, ניצול מיני והסתה גזענית" גיימינג גיימרים גיימרית משחקי וידאו 2 | צילום: שאטרסטוק

גיימריסט

"תעשיית המשחקים חשופה לבריונות, ניצול מיני והסתה גזענית"

נועם הרצמן-מלי, דירקטורית מחקר ומודיעין בחברת אקטיבפנס (ActiveFence), הסבירה כיצד גורמים גזעניים והומופוביים מנסים לחשוף אוכלוסיות צעירות לתכנים רדיקליים באמצעות פלטפורמות גיימינג - ומדוע חברות המשחקים מתקשות לנטר את הפעילות הזו

04.05.2023, 18:14 | עירד עצמון שמאייר

בסוף השנה שעברה, פרסמה הליגה נגד השמצה דו"ח שנתי לפיו 15% מהקטינים (10-17) בארצות הברית דיווחו כי נחשפו לאידיאולוגיית עליונות לבנה. בדו"ח נכתב כי הנשאלים ניהלו אינטראקציה עם אנשים "שמאמינים כי אנשים לבנים עליונים לעומת בני גזעים אחרים וכי אנשים לבנים צריכים לשלוט". שחקנים ושחקניות נחשפו לדעות גזעניות אלו לרוב במשחקים "GTA V", "קול אוף דיוטי" (Call of Duty), "ואלורנט" (Valorant) ו"פורטנייט" (Fortnite).

על פי הדו"ח, שיעור הגיימרים בארצות הברית שחוו הטרדה במשחקי רשת נמצא במגמת עלייה, זו השנה הרביעית ברציפות. 77% מהנשאלים הבוגרים דיווחו כי חוו הטרדה חמורה בששת החודשים האחרונים - זאת לעומת 65% מהנשאלים הבוגרים ב-2019. 66% מבני הנוער ו-70% מבני ה-10 עד 12 שהשתתפו בסקר דיווחו גם הם על הטרדה ברשת כלפיהם.

"בתעשיית הגיימינג יש סיכון עצום", הסבירה נועם הרצמן-מלי, דירקטורית מחקר ומודיעין בחברת אקטיבפנס (ActiveFence), בשיחה עם "כלכליסט". "ראשית, משום שקהל היעד מאוד רגיש - ילדים ובני נוער. זו גם אוכלוסייה שמחפשת שייכות. המשתמשים מקבלים חשיפה גבוהה למשחקים במשך שעות, ונהנים ממעין 'חיים אלטרנטיביים' במשחקים בפלטפורמות לייב-סטרים. זו קרקע פוריה לתכנים בעייתיים, במודע או שלא במודע. משחקים כיום מכילים הרבה אלמנטים שנוצרים על ידי קהל השחקנים (User-Generated Content), וגם צ'אטים קוליים". הרצמן-מלי מסבירה כי תכנים אלה קשים לניטור על ידי יצרניות המשחקים עצמן. "חברות המשחקים באמת לא מצליחות להתמודד עם זה".

נועם הרצמן-מלי, דירקטורית מחקר ומודיעין בחברת אקטיבפנס, אדוארדו פלדמן נועם הרצמן-מלי, דירקטורית מחקר ומודיעין בחברת אקטיבפנס | אדוארדו פלדמן נועם הרצמן-מלי, דירקטורית מחקר ומודיעין בחברת אקטיבפנס, אדוארדו פלדמן

"תעשיית המשחקים חשופה לבריונות, ניצול מיני והטרדות מיניות", פירטה הרצמן-מלי. "יש פעילויות של שנאה והסתה על רקע גזעני והומופובי, כמו גם נוכחות של גורמים קיצוניים שתומכים בעליונות לבנה; אנשים שמשתמשים בסימבולים נאו-נאציים".

אקטיבפנס, שהוקמה ב-2018, עוסקת בהגנה על פלטפורמות טכנולוגיה - כמו אפליקציות דייטינג וחברות משחקים - ועל המשתמשים שלהן מפני התנהגות ותוכן זדוני ברשת. החברה מנטרת ומנתחת תוכן פוגעני, אלים ומסוכן באמצעות בינה מלאכותית ומומחי תוכן. החברה גייסה עד היום 100 מיליון דולר, בין היתר מקרן גרוב ונצ'רס (Grove Ventures) של דב מורן, כמו גם הקרנות Highland Europe ו-CRV.

לטענת החוקרת, ישנם צעירים מדור ה-Z שפועלים בצורה מתוחכמת כדי לעקוף את הצנזורה של פלטפורמות המשחקים: "זו אוכלוסייה שפועלת בצורה ממוקדת כדי להפיץ את האידיאולוגיה שלה. מטרתה היא לטרגט אוכלוסייה צעירה ולהעביר את המסרים הקיצוניים הללו. הם פעילים גם ברשתות החברתיות וזה לא חריג כלל, אבל תעשיית המשחקים היא נדבך מרכזי כדי לייצר אינטראקציה. אתה גם רואה שהם מודעים לזה כי הם מנסים להימנע מצנזורה על ידי הפלטפורמות".

הרצמן-מלי מסבירה כי "הערך המוסף שלנו הוא היכולת לזהות את הדקויות והסאבטקסט שמאפשרים לגורמים קיצוניים לנצל את הפלטפורמה בצורה שאפילו היא לא מסוגלת לנטר. אנחנו נותנים לחברה מילות מפתח ולינקים שהם צריכים על מנת לשפר את מנגנוני ההגנה שלהם, או מתריעים בזמן אמת על 'פשיטה' (Raid) - מתקפה מתוזמרת על קבוצות שחקנים או משתמשים ספציפיים".


תגיות