אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הנטישה הגדולה: מספר המשתמשים הפעילים בת'רדס צנח ב-70% אפליקציית ת'רדס | צילום: EPA/IDREES MOHAMMED

הנטישה הגדולה: מספר המשתמשים הפעילים בת'רדס צנח ב-70%

לאחר שהאפליקציה החדשה של מטא, המתחרה בטוויטר הגיעה לאחר השקתה ל-43 מיליון משתמשים פעילים ביום, כעת המספר עומד על 13 מיליון בלבד. משך הזמן שבו המשתמשים שוהים באפליקציה ירד גם הוא מכ-20 דקות ל-4 דקות

23.07.2023, 11:06 | עומר כביר

אחרי הבום הראשוני, מגיעה הצניחה: מספר המשתשמים הפעילים בת'רדס (Threads), שיבוט הטוויטר של מטא, רשם צניחה זה השבוע השני ברציפות, והיה בסוף השבוע האחרון נמוך בכ-70% מהשיא שנרשם ב-7 ביולי – כך עולה מנתונים של חברת האנליטיקס Sensor Tower.

לפי הנתונים, שפורסמו בוול סטריט ג'ורנל, מספר המשתמשים הפעילים ביום בת'רדס עמד בשבוע שעבר על 13 מיליון. זאת, לעומת שיא של כ-43 מיליון משתמשים פעילים ביום. במקביל, היקף הזמן שמשתמשים נמצאים באפליקציה ירד גם הוא מ-19 דקות בממוצע ביום ל-4 דקות - צניחה של כ-79%. בטוויטר, בינתיים, היקפי השימוש נשארו ללא שינוי משמעותי, עם 200 מיליון משתמשים פעילים ביום וזמן פעילות ממוצע של כחצי שעה ביום.

ת'רדס יצרה עניין משמעותי עם השקתה והצליחה לגייס 100 מיליון משתמשים בתוך פחות משבוע – שיא בקצב הגידול המהיר ביותר של שירות מקוון חדש. הצניחה בהיקף השימוש, עם זאת, אינה מפתיעה. משתמשים רבים נרשמו לת'רדס מתוך סקרנות, כשהחיבור לאינסטגרם הפחית משמעותית את החיכוך שבהרשמה לשירות חדש.

ואולם, כמו כל שירות שמושק בליווי רעש תקשורתי גדול, אחרי תקופת העניין הראשונית נצפתה ירידה בהיקף הפעילות בפועל. "ברור שהירידה נגרמה מכך שאנשים רואים שהם לא יכולים לעשות כל כך הרבה ושיש דברים מסוימים שהם רוצים לעשות ושהם יכולים לעשות באפליקציות אחרות", אמר לוול סטריט ג'ורנל פרופ' ריצ'ארד האנה, חוקר מדיה חברתית ושיווק דיגיטלי מבבסון קולג'. "יש צורך להרחיב את יכולות האפליקציה".

קושי נוסף נוצר מהחיבור לאינסטגרם. אף שההתבססות של ת'רדס על תשתית אינסטגרם סייעה לצרף הרבה משתמשים חדשים, אם אלו בחרו לעקוב אחרי אותה רשימת נעקבים מאינסטגרם, ייתכן שהם נתקלו בפיד אטרקטיבי הרבה פחות. זאת, לאור ההבדל הבסיסי בין חוויית השימוש בין שני היישומים – ויזואלי לעומת טקסטואלי – שכתוצאה ממנה ייתכן שמשתמשים פעילים באינסטגרם מייצרים פחות תוכן מוצלח בת'רדס. כן התלוננו משתמשים על התפוצה הרבה של מותגים בפלטפורמה החדשה.

ספק אם ירידה זו הפתיעה את מטא ולפי הדיווח בוול סטריט ג'ורנל בחברה מאותתים שהם לא מודאגים ממנה ונערכים לחיזוק היקף השימוש באמצעות השקת תכונות נוספות, כמו תרגום פוסטים, או טאב שיציג רק פוסטים מנעקבים. אחרי ההשקה המצליחה, ת'רדס נכנסת עכשיו לשלב הקריטי של ביסוס היקף המשתמשים והגדלתו בצורה עקבית ואורגנית מעבר לעניין הראשוני והסקרנות.

על מנת לעשות זאת, מטא צריכה לא רק להעשיר את ת'רדס ביכולות והתכונות נוספות - משימה קלה יחסית לאור היקף המשאבים הכספיים והאנושיים שעומדים לרשותה - אלא גם ליצור בעבור המשתמשים קייס משכנע מספיק לכניסה חוזרת לאפליקציה, ויותר מכך לגרום להם גם ליצור תוכן בעקביות כחלק משגרת הפעילות המקוונת שלהם. זה השלב שבו מטא צריכה לבדל את ת'רדס מטוויטר באופן מובהק מספיק על מנת לגרום למשתשמים לפתוח את האפליקציה בקביעות, מתוך ציפייה למצוא שם תוכן ייחודי שהם לא יכולים לקבל בטוויטר. וזו, משימה הרבה יותר קשה מלפתח אפליקציה ולהשיק אותה.


תגיות