אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ביכורי שדה: המלחמה יצרה מחסור מהותי בתוצרת חקלאית ישראלית המחיר הממוצע של תוצרת חקלאית עלה ב-9% באוקטובר ביחס לאוקטובר בשנה שעברה | צילום: ephraim1952/Shutterstock

ביכורי שדה: המלחמה יצרה מחסור מהותי בתוצרת חקלאית ישראלית

חברת השיווק והייבוא של ירקות ופירות סיימה את הרבעון השלישי, טרם המלחמה, עם צמיחה בהכנסות וברווח הנקי; מכירות הקבוצה לצה"ל בתקופת המלחמה הכפילו את ההיקף הכספי שלהן ביחס לממוצע; ביכורי שדה מעריכה שמחירי הירקות ישארו גבוהים בחודשים הקרובים

30.11.2023, 17:37 | נורית קדוש

הפגיעה בענף החקלאות בעקבות המלחמה בעזה שהביאה לבריחת העובדים התאילנדים ולחוסר יכולת של החקלאים לקטוף את התוצרת, תתגלגל למחיר לצרכן.

כך עולה מדוחות הרבעון השלישי של ביכורי שדה, אחת מהחברות הגדולות בארץ לשיווק וייבוא ירקות ופירות.

מנתוני החברה עולה כי בעקבות המלחמה נוצר מחסור מהותי בתוצרת חקלאית ישראלית אשר גרם במהלך חודש אוקטובר לעלייה של כ-9% במחיר הממוצע של התוצרת החקלאית ביחס לאוקטובר אשתקד.

להערכת החברה, בשל מחסור בכח אדם וקיטון בהיקף השתילות, רמות המחירים צפויות להישאר גבוהות בחודשים הקרובים.

בחברה מעריכים כי העלייה במחירי התוצרת החקלאית לא תשפיע באופן מהותי על תוצאותיה, שכן להערכתה, בשל המחירים הגבוהים גם אם תירשם ירידה בהיקף המכירות, מחזור ההכנסות צפוי להיוותר ללא שינוי מהותי.

החברה, המשמשת כספק הירקות של משרד הבטחון, ציינה כי ההיקף הכספי שסופק במהלך החודשים אוקטובר ונובמבר לצבא, היה כמעט כפול מההיקף הכספי החודשי הממוצע כפי שהוערך וכפי שסופק מתחילת תקופת המכרז.

את הרבעון השלישי חתמה החברה עם עלייה במכירות ועם קפיצה של 11.6% ברווח הנקי שהסתכם ב-11.1 מיליון שקל. מכירות ביכורי שדה, אשר בנוסף לשיווק ירקות ופירות מפעילה את רשת שוק העיר המונה 14 סניפים ופעילות מימון תחת חברת גרין ארק, צמחו ברבעון השלישי ב-8.5% ל-477.1 מיליון שקל.

הצמיחה באה לידי ביטוי בשיעור נמוך יותר של 4.9% ברווח הגולמי שהסתכם ב-120.8 מיליון שקל, כך שהרווחיות הגולמית נשחקה ל-25.3% מהמכירות, לעומת 26.2% ברבעון המקביל אשתקד. גם הרווח התפעולי עלה בשיעור 6.9%, והחברה שמרה על הרווחיות התפעולית בגובה 3.2% מהמכירות, כמו ברבעון המקביל אשתקד.

מנתוני ביכורי שדה, המספקת ירקות ופירות לרשת יינות ביתן, ניתן ללמוד על הצמיחה במכירות הרשת, שהוסבו למותג קרפור.

לפני חמש שנים הפכו יינות ביתן ומגה ללקוח מהותי של החברה, והמכירות לרשת היוו כ-19.8% ממכירות מגזר הירקות בתשעת החודשים הראשונים השנה, לעומת 17% בלבד בתקופה המקבילה אשתקד. העלייה במכירות יינות ביתן נבעה כתוצאה מפתיחה מחודשת של סניפי הרשת אשר הוסבו למותג קרפור.


תגיות