אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מה למדתי מהמעבר לשיווק בהייטק? אמיר שניידר | צילום: יח"צ

מה למדתי מהמעבר לשיווק בהייטק?

חושבים על מעבר משיווק מסורתי לשיווק בסביבת טק? תתרגלו לעבוד בסביבה בה חוקרים כל הזמן, מנסים ומתנסים במאמי צמיחה. מצליח? יופי, תאמצו, לא עבד? נסו שוב

05.12.2021, 18:51 | אמיר שניידר

״איך אפשר לעזוב בנק?״, ״השתגעת?״, אלה היו חלק מהתגובות שקיבלתי בימים שבהם הודעתי לסביבתי הקרובה שבכוונתי לצאת מאיזור הנוחות שלי, לעזוב תפקיד שיווקי בבנק הגדול בישראל ולצאת אל הלא נודע, אל סטארט-אפ בתחום טכנולוגיות הביטוח.

לא מעט אנשי שיווק, חברי קהילת השיווק, שאלו אותי על ההבדלים בין עבודת השיווק בסביבת הטק, או כמו שנוהגים לכנות זאת במערכון בארץ נהדרת, ״אתם שם בהייטקס״, ולכן החלטתי לכתוב על החוויה שחוויתי במעבר בין סביבות שונות לחלוטין עם חוט שני אחד שמחבר – השיווק.

במרוצת הזמן, וכאילו הזמן נע במהירות שיא, חצי שנה מאחורי, והיום בדיעבד אני יודע שההחלטה לצאת לאתגר הטכנולוגי בסביבת הטק, הייתה החלטה מצוינת ובעיקר מאתגרת. שתי הסביבות, מחד הבנק הגדול בישראל עם השיווק הטוב בישראל, ומנגד חברת סטארט-אפ בצמיחה, הנמצאת באסטרטגיית גו-טו-מרקט לשוק האמריקני, הן סביבות המעודדות למידה אינסופית, התמדה וסקרנות.


חלל עבודה בחברת הייטק (אילוסטרציה), צילום: עמית שעל חלל עבודה בחברת הייטק (אילוסטרציה) | צילום: עמית שעל חלל עבודה בחברת הייטק (אילוסטרציה), צילום: עמית שעל


אז מה ההבדל? ראשית, במיינד-סט השיווקי – בסביבת הטק, השיווק הוא שיווק מבוסס דאטה ״על ספידים״ – אין נתון או מטריקה שלא נמדדת ברמה שעתית, יומית, שבועית, חודשית ושנתית. שנית, ישנה חשיבות מאוד גדולה למטריקות שהן הבסיס של עולמות ה-SAAS – כגון, עלויות הרכשת לקוח חדש Cost of Acquisition או בשם הנפוץ CAC וכמובן הערך שמייצר לקוח לאורך חיי הלקוח LTV, Life time Value. המטריקות הללו, הן נר לרגלי כל איש שיווק העוסק כיום בשיווק בסביבת טק, ואינן נשארות ברמת סיסמא בלבד.

מה צריך לדעת במעבר משיווק מסורתי לשיווק בסביבת טק? הקצב הוא מהיר ויש מקום תמרון לניסוי וטעיה אינסופי. לשם כך צריך לסגל מיינד-סט של מדען – איש השיווק בסביבת הטק הוא חוקר שכל הזמן מנסה ומתנסה במאמצי צמיחה – מה עובד ויש לשמר, מה לא עובד ויש לשפר. לשם כך, יש לאמץ סגנון התנהגותי של מתודולוגיית Lean Startup וליצוק בה תוכן לעולמות השיווק – חקור, נסה, היכשל, נסה שוב, מצליח? יופי, תאמץ. לא עבד? נסה שוב וחזור חלילה.

מסר לאנשי השיווק ששוקלים לעשות את המעבר להייטק – אל תסתנוורו מהפרסומים השונים בתקשורת ותעזבו מהסיבות הלא נכונות – לכו בעקבות הלב והבטן כדי להתנסות בעבודה שיווקית גלובלית, עבודה מבוססת דאטה, הצלחות וכישלונות מפוארים. בהצלחה, נפגש בהייטקס!

אמיר שניידר הוא ה-Head of Marketing בסטארט-אפ האינשורטק VOOM, מקים קהילת ׳מנהלי שיווק מצייצים׳ ולשעבר מנהל תחום דיגיטל במטה שיווק בבנק הפועלים


תגיות