אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מגבירה את המודעות ליתרונות המים המינרליים ומכניסה הומור לשפה התקשורתית מי עדן העוצמה שבמים | מח-עדן

מגבירה את המודעות ליתרונות המים המינרליים ומכניסה הומור לשפה התקשורתית

השנה מי עדן התמקדה ביתרונות שצרכני הקצה מוצאים במים שלה, דוגמת טעמם הייחודי שנוצר כתוצאה מחלחול של שנים רבות באדמת הבזלת של הגולן. רבים מהקמפיינים שתמכו באסטרטגיה, עלו בדיגיטל וכללו שפה הומוריסטית, ויוצרו בשיתוף פעולה בין השאר עם כוכב הטיקטוק רועי הראל ועם שרוטונים. כמו כן השיקה החברה מתקן מעוצב וקומפקטי – המיועד להנחה על השיש במטבח ובעל מסך מגע

28.09.2022, 14:00 | בשיתוף Superbrands

חברת מי עדן הוקמה ב-1980 והייתה החברה הראשונה ששיווקה מים מינרליים בישראל. החברה משווקת מים מינרליים טבעיים מקידוח בעומק של כ-300 מטר באדמת הבזלת של רמת הגולן. המים נארזים בבקבוקים ובמכלים בגדלים שונים, ומשווקים לחנויות ולרשתות קמעונאיות. במקביל משווקת החברה, בהפצה ישירה, מכשירי בר ייעודיים עם כדי מים למנויים ביתיים ולחברות. הקבוצה משווקת גם מוצרי קפה תחת המותג Pauza Coffee - חברת פתרונות הקפה לעסקים הגדולה בישראל.

ב-1998 החלה החברה לשווק מים טבעיים בחו"ל תחת המותג Eden Springs. ב-2016 נמכרה מי עדן יחד עם שלוחותיה האירופאיות לענקית המים האמריקאית Primo Water.

מי עדן-העוצמה של המים, מי עדן מי עדן-העוצמה של המים | מי עדן מי עדן-העוצמה של המים, מי עדן

הסביבה התחרותית

קטגוריית המים הארוזים בישראל כוללת שחקנים רבים, המשווקים מים מינרליים בבקבוקים, ולצידם גם שחקנים בזירת הברים הביתיים והמים המסוננים והמוגזים. למי עדן בלעדיות בתחום המים המינרליים בכדים.

מאז הקמתה שומרת מי עדן על מקומה כחברת המים הגדולה והמובילה בקטגוריה. בשנים האחרונות נמצאת הקטגוריה במגמת צמיחה מואצת, בזכות טרנדים בריאותיים המובילים צרכנים להעדיף מים על פני שתייה תוססת וממותקת. השנה, עם כניסתו לתוקף של "מס הסוכר", התחזקה עוד יותר בקרב הציבור ההעדפה של מים מינרליים על פני משקאות ממותקים. בתחום הבקבוקים, מי עדן היא החברה המובילה בקטגוריה עם נתח שוק של כ-40% (לפי נתוני סטורנקסט).

האתגר השיווקי

האתגר השיווקי המרכזי עמו מתמודדת מי עדן הוא הגברת המודעות להבדלים בין מים מינרליים למים מסוננים. במסגרת אתגר זה פועלת החברה לחזק ולהבליט את היתרונות שבצריכת מים מינרליים – הן בבקבוקים והן באמצעות כדים של ברי מים - על פני מים מסוננים, למרות שהפתרון של מים מינרליים הוא לכאורה מסורבל יותר.

הפתרונות היצירתיים

מי עדן פעלה השנה במספר מישורים על מנת לחזק את מעמדה כמובילה בתחום המים המינרליים, תוך שהיא מחדדת את ההבדלים בין מים מינרליים ולמים מסוננים, ומדגישה את היתרונות שבצריכת מים מינרליים באופן כללי ומי עדן בפרט.

דגש על הטעם. ממחקרים שערכה החברה עלה כי ההעדפה של המותג נובעת לא רק ממגמת השמירה על הבריאות ומאיכות המוצר, אלא גם מטעמם של המים המינרליים של מי עדן, שהם מים טבעיים המגיעים מבטן האדמה, וטעמם הייחודי נוצר כתוצאה מחלחול של שנים רבות באדמת הבזלת. לחלחול רב השנים הזה יתרונות נוספים, הבאים לידי ביטוי גם בכך שהמים עשירים במגנזיום ובסידן. טעמם של המים, הוצב השנה במרכז והושם עליו דגש רב בכל אמצעי התקשורת השיווקית.

בשנה האחרונה השיקה החברה קמפיינים חדשים, מרביתם בדיגיטל, בהן קמפיין הומוריסטי בהובלת כוכב הטיקטוק רועי הראל שמדגים מה היה קורה אם אנשים היו אומרים את האמת בסיטואציות שונות בחיים. הראל משחק דמויות שונות, ומביא לידי ביטוי את היתרונות שבצריכת מי עדן על פני מים מסוננים.

קמפיין נוסף, שהדגיש את ההבדל בין הטעם של מי עדן למים מסוננים, נעשה בידי חברת שרוטונים, המתמחה בהפקות וידאו קומיות וסאטיריות המיועדות למדיה הדיגיטלית. כמו כן עלה במהלך השנה קמפיין המציג מבחן טעימות בו משתתפים ילדים. הילדים בקמפיין קיבלו מספר סוגי מים, והיו צריכים לבחור את אלו הטעימים ביותר.

חסויות לתוכניות פריים טיים. מי עדן העניקה חסות לעונה הרביעית של "נינג'ה ישראל" והפיקה עבורה במיוחד טייק אוף לפרסומת המיתולוגית של המותג, אלא שהפעם כיכבו בה הנינג'ות של העונה כשהם מעבירים כדי מים מהאחד לשני, בין מסלול המכשולים ועד לנקודת הסיום בהר המידוריאמה, שם חיכה להם המתקן של מי עדן.

בנוסף, העניקה מי עדן חסות לתוכנית הבישול "מאסטר שף", במקביל להשקת מתקן המים המינרליים החדש והקומפקטי עדן טאץ'. החיבור נועד לקדם את הרעיון שבישול עם מים מינרליים משביח את טעמם של התבשילים. בשלב הנבחרת הוצג בכל פרק האופן שבו מתקני המים משמשים את המתמודדים בצריכת מים מינרליים לבישול.

אלון אלפרוביץ אלון אלפרוביץ' מנכ"ל | יח"צ אלון אלפרוביץ

עולים על השיש. במהלך השנה השיקה מי עדן מתקן מי עדן חדש ומעוצב וקומפקטי - עדן טאץ'. המתקן החדש, המיועד להיות ממוקם על השיש במטבח, מגיע בצבעים שחור, לבן וכסף, ויש לו מסך מגע פונקציונלי. המסך מאפשר לבחור לא רק בין מים קרים לחמים אלא גם את כמות המים (כוס, בקבוק, סיר). השקת המתקן לוותה, כאמור, בקמפיין תוכן שיווקי בתוכנית מאסטר שף, וכמו כן בקמפיין חסויות ותשדירים בטלוויזיה, ברדיו, בדיגיטל ובסושיאל לצד יח"צ.

האנשים שמאחורי המותג

יוני ארליך סמנכ"ל שיווק ופיתוח עסקי, יח"צ יוני ארליך סמנכ"ל שיווק ופיתוח עסקי | יח"צ יוני ארליך סמנכ"ל שיווק ופיתוח עסקי, יח"צ

אלון מונה למנכ"ל קבוצת מי עדן ב-2019 ומאז הוביל את מהפכת השירות והצמיחה של החברה. עבור אלון הייתה זו סגירת מעגל, שכן החל את דרכו בחברת מי עדן ב-1992 כמנהל הפצה ומילא שורה של תפקידים במי עדן במשך 13 שנים, עד לתפקידו האחרון כמנכ"ל חברת מי עדן בר בשנת 2005. לאלון תואר שני במנהל עסקים.

שירן קשקש מנהלת שיווק ותקשורת , יח"צ שירן קשקש מנהלת שיווק ותקשורת | יח"צ שירן קשקש מנהלת שיווק ותקשורת , יח"צ

יוני מוביל את פעילות השיווק והקמעונאות של קבוצת מי עדן בתחום המים המינרליים והקפה. הוא נכנס לתפקידו ב-2019, לאחר שכיהן בשורת תקפידים אחרים בקבוצה ב-6 שנים שקדמו לכך. בתפקידיו הקודמים שימש כמשנה למנכ"ל בחברת שיחור תוכן עולמי, וכראש צוות בחברת הייעוץ האסטרטגי ״מיצוב״. ליוני תארים בכלכלה ובמדעי המדינה מאוניברסיטת תל אביב.

יוליה סקופ מנהלת מותג מי עדן בר, יח"צ יוליה סקופ מנהלת מותג מי עדן בר | יח"צ יוליה סקופ מנהלת מותג מי עדן בר, יח"צ

שירן כיהנה בתפקידי ניהול שונים בעולם הפרסום והשיווק במשך כעשור. בפברואר האחרון הצטרפה למי עדן. שירן מובילה את אסטרטגיית השיווק, הפעילות התקשורתית והפעילות הדיגיטלית של החברה, תוך שמירת מעמדה כמובילת שוק, חיזוק פלטפורמות הסושיאל ושידרוג השפה הקריאייטיבית של המותג. שירן בעלת תואר ראשון בתקשורת וניהול מהמסלול האקדמי של המכללה למנהל.

יונתן צדוק מנהל שיווק תחום קמעונאות ופאוזה קפה, יח"צ יונתן צדוק מנהל שיווק תחום קמעונאות ופאוזה קפה | יח"צ יונתן צדוק מנהל שיווק תחום קמעונאות ופאוזה קפה, יח"צ

יוליה מובילה את הפעילות השיווקית של תחום ברי המים במי עדן. במסגרת תפקידה היא אחראית על יישום אסטרטגיית החברה בכל הנוגע לפרסום מותג ברי המים במדיות השונות, הובלתו לקהלים חדשים וחיזוקו כמותג מוביל שוק. יוליה בעלת תואר ראשון בתקשורת ממכללת ספיר ו-MBA במנהל עסקים ושיווק מאוניברסיטת בר אילן.

יונתן מנהל את הפעילות השיווקית של תחום הבקבוקים ואת השיווק של פאוזה קפה. במסגרת תפקידו, מוביל מהלכים שיווקיים ואסטרטגיים להמשך הצמיחה וההובלה של המותג מי עדן ובמקביל, מתמקד בבניית מותג פאוזה קפה, בהעמקת הנאמנות וחיזוק חוויית הקפה מול לקוחות אסטרטגיים, עסקיים ופרטיים. ליונתן MBA בניהול עסקים מהמרכז האקדמי פרס ו-BA בכלכלה מהמכללה למינהל.

דברים שאולי לא ידעת על מי עדן

1. מי עדן תומכת בקהילה באמצעות שתי מהדורות מיוחדות המיוצרות מדי שנה עבור וראייטי ופתחון לב.

2. כל ההכנסות ממהדורות אלה מועברות לארגונים ומהוות נתח משמעותי מהתקציב השנתי
שלהם.

3. מי עדן תורמת מאות אלפי בקבוקים בשנה לארגונים שונים מהמגזר השלישי.

4. כחלק מאירועי "יום האשה" הבינלאומי חברה מי עדן לזאפה ולארומה אספרסו בר וייצרה
מהדורה מוגבלת של בקבוקים, שעל תוויותיהן הודפסו משפטי העצמה של 6 זמרות
מובילת. תמורת המכירה הוערה כתרומה לפורום מיכל סלה.

5. במסגרת השאיפה לקדם ערכים של שמירה על אורח חיים בריא וספורטיבי נותנת מי עדן
חסות למרתונים, לקבוצות ספורט ואפילו להתאחדות הספורט לבתי הספר.

6. 45% מצריכת החשמל במפעל החברה מגיעים האנרגיה מתחדשת מטורבינות הרוח

ברמת הגולן.

7. מי עדן עושה שימוש ב-100% משטחי עץ במערך הפצת הבקבוקים שלה.

8. מפעל מי עדן מחזיק בתעודת הסמכה למערכת ניהול סביבתית לפי דרישות התקן

הישראלי.

9. מי עדן השיקה את הבקבוק הראשון בישראל, המכיל 25% פלסטיק ממוחזר,

והייתה חלוצה מבין חברות המים המינרלים להוביל מהלך משמעותי של אחריות

סביבתית.

לקריאת הסיפורים השיווקיים של מותגי העל של ישראל היכנסו לזירת The Superbrands>>

תגיות