אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
עופר בלוך בדרך לג'וב חדש: מנכ"ל קבוצת השילוח והלוגיסטיקה ממן עופר בלוך | אוראל כהן

בלעדי

עופר בלוך בדרך לג'וב חדש: מנכ"ל קבוצת השילוח והלוגיסטיקה ממן

בלוך, שנפרד מכס מנכ"ל שופרסל בחודש שעבר, צפוי להתמנות למנכ"ל קבוצת השילוח והלוגיסטיקה הציבורית שמפעילה מסוף מטענים בנתב"ג. דירקטוריון ממן, שבשליטת משפחת לבנת וקבוצת הההשקעות אלייד שבראשה איציק סוארי, צפוי לאשר את המינוי בימים הקרובים

28.08.2022, 06:00 | גולן חזני

פחות מחודשיים לאחר שנפרד מתפקידו כמנכ"ל ענקית הקמעונאות שופרסל - תפקיד שבו כיהן זמן קצר בלבד - עופר בלוך כבר בדרך ליעד חדש. ל"כלכליסט" נודע כי בלוך צפוי להתמנות בקרוב לתפקיד מנכ"ל קבוצת השילוח והלוגיסטיקה הבורסאית ממן, שמפעילה מסוף מטענים בנתב"ג. דירקטוריון ממן צפוי לאשר את המינוי בימים הקרובים.

ממן נמצאת בשליטת משפחת לבנת (65%) באמצעות חברת תעבורה הפרטית שלה, וקבוצת ההשקעות אלייד (21.75%), שבראשה עומדים איציק סוארי ובנו גארי.

עד לחודש שעבר כיהן בתפקיד מנכ"ל ממן בועז צפריר, שהיה בעבר מנכ"ל רכבת ישראל. לפי ההערכות, צפריר נאלץ לעזוב על רקע חיכוכים עם אלייד. מאז מכהן דוד בן־שושן כמנכ"ל זמני.

ממן עוסקת בהפעלת מסופי מטען, שהגדול שבהם נמצא בנתב"ג; בלוגיסטיקה, באמצעות החברה־הבת לוגיסטיקר, שמשרתת בעיקר את המגזר העסקי; במתן שירותים לוגיסטיים בצ'כיה, רומניה ובולגריה; במתן שירותי קרקע לחברות תעופה, באמצעות חברת לאופר וחברת טל לימזוין; ובתשתיות, באמצעות חברת ממן תשתיות, דימונה ומ.ת.ר, שעוסקת בתחזוקה ושיפוץ של קרונות רכבת.

מהדו"חות הכספיים שפרסמה בשבוע שעבר עולה כי ממן, שבראש הדירקטוריון שלה עומדת נחמה רונן, סיימה את המחצית הראשונה של 2022 עם הכנסות של 511 מיליון שקל, עלייה של 20% בהשוואה להכנסות של 425 מיליון שקל בתקופה המקבילה. זאת בעיקר בשל העלייה בביקוש לשירותי התעופה, וכן לצמיחה בפעילות במסוף המטענים בנתבנ"ג. ההון העצמי של החברה בסוף התקופה עמד על 497 מיליון שקל — בדומה לשווי השוק של החברה (499 מיליון שקל). מניית ממן אמנם עלתה ב־6.5% מתחילת השנה, אולם הדבר לא עולה בקנה אחד עם הפריחה בתחום הלוגיסטיקה, בעיקר משום שכמעט ואין סחורה צפה בשל הנתח הגדול של בעלי השליטה.

אלייד נכנסה להשקעה בממן במאי 2020, ומאז שווי המניות כמעט הוכפל. חלק מהמניות שרכשה אלייד נרכשו מאל על. שבוע לאחר הרכישה ניסו אלייד ותעבורה למחוק את ממן מהבורסה במחיר של 5.6 שקל למניה, פרמיה של פחות מ־10% על מחיר השוק באותה העת. הציבור לא נענה להצעה וכיום מחיר המניה כפול.

בלוך הודח מתפקידו כמנכ"ל שופרסל באמצע יולי, לאחר שכיהן בתפקיד חודשיים בלבד. דירקטוריון שופרסל, שבראשו עומד כעת איציק אברכהן - מי שהיה מנכ"ל שופרסל במשך עשור ועזב את החברה לזמן קצר בלבד, רק כדי לשוב אליה כיו"ר - הדיח את בלוך לאחר שורה של אירועים שהסעירו את הרשת.

בלוך מונה לתפקיד מנכ"ל שופרסל על ידי יו"ר הרשת הקודם, יקי ודמני. הצעד קיבל את הגיבוי של הדירקטורים. "הוא מביא איתו ניסיון ניהולי עשיר בתחום מוצרי הצריכה, הובלת מהלכים אסטרטגיים ושינויים מורכבים בארגונים", נימק הדירקטוריון את המינוי של בלוך, שהועדף על פני המשנה למנכ"ל דאז אורי קילשטיין, שכיום מכהן כמנכ"ל קארפור־יינות ביתן של משפחת זלקינד.

חודש לפני כן הוביל ודמני להתפטרות של אברכהן מתפקיד המנכ"ל, וזאת על רקע חיכוכים ביניהם. הגופים המוסדיים, שהם בעלי המניות של שופרסל שנסחרת ללא גרעין שליטה, לא אהבו את ההדחה של אברכהן, וגם לא את המינוי של בלוך, שהוא חסר ניסיון בתחום הקמעונאות, והובילו בהמשך לכך שהדירקטוריון ידיח את ודמני, וסללו את הדרך למינוי של אברכהן ליו"ר. בלוך, שבאחת הפגישות הראשונות עם ההנהלה אמר שיעבוד עם כל יו"ר חוץ מאברכהן, שילם את המחיר — הן על ההתבטאות עצמה, והן על סימני השאלה שליוו את המינוי שלו מלכתחילה.

הדירקטוריון, בהובלת אברכהן ובהשתתפות של הדח"צים — שבמקור הובילו להתפטרות אברכהן, לאחר מכן להדחת ודמני ובסוף למינוי אברכהן ליו"ר — חתם על מכתב בוטה נגד בלוך שגולל את הרקע להדחתו. הדירקטוריון טען שבלוך לא הציג כישורי הנהגה, שהוא חסר מוטיבציה ועסוק בטלפון הסלולרי במהלך ישיבות חשובות, לא משתתף בדיונים חשובים, לא בקיא בנתונים ולא "חי את החברה". בלוך, מצידו, טען שמדובר בדירקטוריון של מריונטות.

בסופו של דבר העימות הסתיים בפשרה שבמסגרתה בלוך עזב את התפקיד וקיבל פיצוי מוגדל של 1.1 מיליון שקל עבור חודשיים הסתגלות, ארבעה חודשי הודעה מוקדמת ושלושה חודשי שכר. בסה"כ שופרסל שילמה לבלוך קרוב ל־2 מיליון שקל עבור חודשיים של עבודה.

בלוך - שהיה מנכ"ל חברת החשמל במשך עשר שנים, קודם לכן מנכ"ל נייר חדרה, נשיא ומנכ"ל נטפים, מנכ"ל yes ומנכ"ל תשלובת החלב של תנובה - נכנס כעת לתחום חדש בממן.

תגיות