אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בריטניה מתחשמלת: בניינים חדשים יחויבו בעמדות טעינה EPA

בריטניה מתחשמלת: בניינים חדשים יחויבו בעמדות טעינה

כדי להאיץ את הפסקת השימוש ברכבים מזהמים, החל מ־2022 יידרשו נקודות טעינה בכל המבנים שיוקמו, מסופרמרקטים ועד משרדים ובתים

23.11.2021, 07:30 | חדשות החוץ

ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, הודיע אתמול כי החל מהשנה הבאה כל הבניינים החדשים בבריטניה יידרשו להתקין נקודות טעינה לרכב חשמלי.

קראו עוד בכלכליסט:

בנאום שנשא אתמול בפני הקונפדרציה של התעשייה הבריטית (CBI), חשף ג'ונסון תוכניות שהוגדרו כ"מובילות בעולם" להקשיח את התקנות הנדרשות בעת בניית בתים ומבנים חדשים. לפי תוכניות אלה, החל מ־2022 יידרשו יזמים במבנים כמו סופרמרקטים ובנייני משרדים להתקין נקודות טעינה לרכב חשמלי, וזאת כדי להאיץ את הפסקת השימוש במכוניות מתודלקות בבנזין ודיזל עוד לפני שהמכירות שלהן ייפסקו רשמית בשנת 2030. גם מבנים שעוברים שיפוץ המותיר להם יותר מעשרה מקומות חניה יהיו כפופים לנהלים החדשים.

 ,   ,

ממשלת בריטניה גם הבטיחה להפוך את "הטעינה לקלה ופשוטה יותר" ואמרה כי היא צופה שמהלכיה יובילו להתקנת 145 אלף נקודות טעינה חדשות בממלכה מדי שנה.

ג'ונסון, שאירח לפני כמה שבועות את ועידת האקלים בגלזגו Cop26 והביע בעבר ספקנות לגבי שינויי האקלים, עמד אתמול בנאומו על חשיבות האנרגיה הירוקה, ואמר כי בריטניה נמצאת ברגע קריטי: "איננו יכולים להמשיך באופן שבו אנו מתנהלים היום. בריטניה מובילה את העולם במירוץ לאפס פליטות מזהמות והאסטרטגיה שלנו משמשת דוגמה למדינות אחרות, כמו סין ורוסיה, ללכת בעקבותינו ולהפוך לירוקות יותר", ציין.

כחלק מההצעה של הממשלה להגיע לאפס פליטות פחמן עד שנת 2050, הותקנו כבר כמעט 26 אלף עמדות לטעינת רכבים חשמליים לשימוש הציבור, כולל 4,900 עמדות לטעינה מהירה. בסך הכל כבר הוצבו במדינה 250 אלף נקודות טעינה בבתים ובמקומות עבודה.

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון, בוועידת האקלים שנערכה בגלזגו | EPA ראש ממשלת בריטניה בוריס ג

בספטמבר פרסם איגוד יצרני הרכב האירופי (ACEA) דו"ח ולפיו ברוב מדינות האיחוד האירופי קיים מחסור חמור בנקודות טעינה חשמליות לאורך רשתות הכבישים. לפי ממצאי האיגוד, לעשר מהמדינות החברות באיחוד אין ולו נקודת הטענה בודדת לכל 100 ק"מ של כבישים מרכזיים. בכל המדינות הללו, מלבד הונגריה, נתח השוק של המכוניות החשמליות עומד על פחות מ־3%. ל־18 מדינות באיחוד האירופי יש פחות מחמש נקודות טעינה לכל 100 ק"מ, כאשר רק לארבע יש יותר מעשר נקודות טעינה לכל 100 ק"מ.

הפערים ביבשת בולטים. כך למשל, בהולנד יש 47.5 נקודות טעינה לכל 100 ק"מ לעומת פולין, ששטחה גדול פי שמונה, ועם זאת יש בה רק רק נקודת טעינה אחת לכל 250 ק"מ.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות