אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פריז תקיים משאל תושבים: האם להוציא את הקורקינטים להשכרה מהרחובות? קורקינטים חשמליים בפריז. התושבים יכריעו אם חברות ההשכרה יישארו בעיר או ייצאו ממנה | צילום: Christian Böhmer/dpa/Reuters

פריז תקיים משאל תושבים: האם להוציא את הקורקינטים להשכרה מהרחובות?

לפי דיווח בגרדיאן, העירייה תקיים את משאל העם באפריל, על רקע תלונות רבות כלפי רוכבים שעולים על מדרכות, נוטשים את הקורקינטים בפארקים לאחר השימוש, ואף משליכים אותם לנהר הסן. האיסור, אם יעבור, יחול רק על חברות ההשכרה הפועלות בעיר ולא על קורקינטים בבעלות פרטית

16.01.2023, 10:56 | חדשות חוץ

עיריית פריז תקיים באפריל משאל שבו התושבים יוכלו להחליט האם לאפשר לחברות המציעות שירותי השכרת קורקינטים להמשיך ולפעול בעיר האורות, כך לפי דיווח בגרדיאן.

ראשת העיר אן הידאלגו הודתה בריאיון לעיתון המקומי לה פריזיאן כי הנושא "מפלג ביותר". המתנגדים טוענים שהרוכבים לא מפגינים שום כבוד כלפי החוקים בכבישים, מפרים לעיתים קרובות את האיסור על רכיבה על מדרכות או מחנים את הקורקינט בחוסר התחשבות. לפי ההאשמות, חלק מהשוכרים אף נוטשים את הקורקינטים בפארקים או אפילו זורקים אותם לנהר הסן.

אמצעי זיהוי ופיילוט למניעת נסיעה על מדרכה: פורסם מכרז הקורקינטים של תל אביב העירייה פרסמה את רשימת הדרישות מחברות הקורקינטים השיתופיים, שתיכנס לתוקף במרץ השנה; לפחות 75% מהקורקינטים יצוידו בקסדה צמודה, כולל חיווי שיראה מתי היא נשלפה תומר הדרלכתבה המלאה

לעומת זאת, התומכים בשירותים משבחים את כמות הקורקינטים הגדולה המוצעת ומסתכמת ב-15 אלף קורקינטים שמופעלים על ידי החברות ליים, דוט וטייר, וטוענים שמדובר בחלופה מהירה ולא מזהמת למכוניות ולתחבורה הציבורית הצפופה.

לפי ההודעה שמסרה הידאלגו, תושבי פריז יתבקשו לענות "על שאלה מאוד פשוטה" במשאל העם שיתקיים ב-2 באפריל: "האם נמשיך או לא נמשיך עם קורקינטים להשכרה שניתן להשאיר בכל מקום?" הידאלגו הוסיפה כי היא נוטה לעבר איסור השירות, אך תכבד את רצון הציבור.

הרישיון של שלוש החברות מסתיים במרץ, ובפריז כבר איימו עליהן בספטמבר שלא יחדשו אותו אם לא יפעלו להגביל את הנהיגה הפרועה ובעיות נוספות. בעקבות זאת הציעו החברות מספר שיפורים, ביניהם התקנת לוחות רישוי על הקורקינטים שיקלו במאמצים למצוא רוכבים שנוסעים באור אדום או מבצעים הפרות אחרות.

גם דוד בליאה, סגנה של הידאלגו האחראי על תחום התחבורה האורבנית, הביע את התנגדותו להמשך הפעילות של החברות. "הם רק מפריעים והם מסוכנים", אמר. הידלאגו הוסיפה כי האיסור הפוטנציאלי מכוון רק לחברות ולא ישפיע על קורקינטים שבבעלות פרטית, שגם זוכים לפופולריות גבוהה בעיר. "הם לא הבעיה", הדגישה.

תגיות