אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
נתוני סטורנקסט: ההאטה בשוק המזון היא תזכורת ל־2014 סופרמרקט בחולון. עלייה ריאלית של 1.2% בלבד במכירות שוק המזון ומוצרי הצריכה | צילום: תומי הרפז

בלעדי

נתוני סטורנקסט: ההאטה בשוק המזון היא תזכורת ל־2014

תחום המזון רשם את הזינוק החד ביותר (5.5%) במדד המחירים, כך שהציג קיפאון בשורת הצמיחה הריאלית שהסתכמה ב־0.3% בלבד. בשוק מוצרי הטיפוח, עלה מדד המחירים ב־5% והצמיחה הריאלית הסתכמה ב־ 0.9% בלבד

18.05.2023, 06:30 | נורית קדוש

עוד בטרם נכנסו לתוקף עליות המחירים של הימים האחרונים, כבר אפשר לראות את השפעתן של עליות המחירים שנרשמו מאז נובמבר. מנתוני סטורנקסט לסיכום אפריל, אשר הגיעו לידי "כלכליסט" עולה כי מדד המחירים שעורכת החברה זינק מתחילת השנה ב־4.6%. מכירות שוק המזון ומוצרי הצריכה צמחו ב־4 החודשים הראשונים ב־5.8% ל־18 מיליארד שקל, כך שמדובר בעלייה ריאלית של 1.2% בלבד, נמוך מקצב הגידול הטבעי באוכלוסייה. עליות המחירים, אינן כוללות את העלייה במחירי הפירות, הירקות והבשר בקצביות הרשתות, שסטורנקסט אינה מודדת.

תחום המזון רשם את הזינוק החד ביותר (5.5%) במדד המחירים, כך שהציג קיפאון בשורת הצמיחה הריאלית שהסתכמה ב־0.3% בלבד. בשוק מוצרי הטיפוח, עלה מדד המחירים ב־5% והצמיחה הריאלית הסתכמה ב־ 0.9% בלבד, בדומה לזו של קטגוריית המוצרים לבית, שנהנתה מהסרת המס על הכלים החד פעמיים. בשוק המשקאות, הובילו עליות המחירים, במקביל להסרת מס הסוכר, לעלייה של 0.5% במדד המחירים, כך שהחברות נהנו מצמיחה ריאלית של 7%.

ההאטה שנרשמת עוד בטרם נכנסו לתוקף ההתייקרויות החדשות, מזכירה איך לראשונה רשם שוק המזון ירידה במכירות 2014, אחרי שחברות המזון חשבו ב־2013 שתם איום המחאה החברתית ושבו להעלות מחירים. באותה שנה עלו מכירותיהן, אך מיד בתחילת 2014 החל צמצום הצריכה לתת את אותותיו בשוק, שחדל להעלות מחירים ופנה למהלכי הוזלות ומבצעים.


תגיות