אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הרגע הזה, שכולם הבינו שהם ה"הם מיד2" יד2: המותג שכולם הבינו שהם "משם" | באדיבות יד2

הרגע הזה, שכולם הבינו שהם ה"הם מיד2"

בסביבה הכלכלית המאתגרת של השנה האחרונה השיקה חברת yad2 קמפיין תחת הסלוגן "כולנו ההם מיד2", הטמיעה את החברה-הבת דרושים IL ושידרגה את yad2+: מערכת ללקוחות העסקיים הכוללת מגוון גדול של כלים ושירותים טכנולוגיים מבוססי דאטה. מייד עם תחילת מלחמת "חרבות ברזל" יצאה החברה במגוון פעולות ושירותים למען הלקוחות העסקיים שלה ולמען הקהילה במטרה לסייע ולפעול בכל מקום בו היא יכולה לתת מענה וערך אמיתי

17.01.2024, 13:20 | בשיתוף Superbrands

אתר yad2 החל כמדור למכירת מוצרי יד שנייה באתר החיפאי KOLYOM. ב-2005 החליט היזם, שון תל, להפוך את yad2 לאתר עצמאי המתמחה בלוחות שונים. האתר החדש הושק באותה השנה בקמפיין נרחב, ותוך זמן קצר כבש נתח משמעותי משוק הלוחות בישראל. במרוצת השנים צמח yad2 והפך לאחד האתרים הגדולים בישראל וכיום הוא האתר הראשון בגודלו בארץ בתחום אתרי סחר וקניות ומהווה אתר חובה לקונים, מוכרים ומחפשי מציאות. האתר זוכה לתנועת גולשים ערה, ובממוצע, בכל דקה מתבצעת עסקת קנייה, מכירה או השכרה.

Yad2, כולם ה"הם מיד2, יח"צ Yad2, כולם ה"הם מיד2 | יח"צ Yad2, כולם ה"הם מיד2, יח"צ

בשנת 2014 נרכש האתר בידי תאגיד אקסל שפרינגר הגרמני וב-2015 רכשה קבוצת yad2 את לוח הדרושים "דרושים IL". הודות למנגנון טכנולוגי מתקדם, אשר מציע חוויית משתמש חדשנית, מדויקת ופרסונלית יותר, דרושים IL הוא לא רק לוח חיפוש עבודה, הוא מקור ידע לעולם תוכן עשיר בתחום התעסוקה.

המודל העסקי של yad2 הוא מודל משולב: שילוב של פרסומים של לקוחות פרטיים, לצד פרסומים של לקוחות עסקיים שזוכים ליהנות מקהל גולשים ממוקד עם כוונת רכישה מוצהרת. קבוצת yad2 היא בעלת מאגר נתונים גדול ורב ערך, וחלק משמעותי מזהותה כיום מבוסס על תחום הדאטה. החברה מעבירה ניתוחים ודיווחים שוטפים לעיתונות הכלכלית, ומספקת ללקוחותיה כלים למדידת תוצאות הפרסום באתר ולהבנת השוק.

השנה החלה החברה במהלך של שינוי ארגוני, בהובלת המנכ"ל החדש, תומי שנפלד. מטרת המהלך היא לפתח את האתר מבחינה טכנולוגית ולהעמיק בקידום מדורי נדל"ן, רכב ומוצרים מיד שנייה. במקביל, לוח דרושים IL שנרכש ב-2015 על ידי החברה, הפך להיות הרגל הרביעית והמשמעותית של יד2.

האתגר השיווקי

בשנת 2022 נרשמו ביקושי שיא בשוקי הרכב, הנדל"ן ובשוק העבודה, שהם תחומי הפעילות המרכזים של אתר yad2. ב-2023, המציאות הכלכלית המאתגרת ועליות הריבית, הביאו לירידה משמעותית בביקושים בשוקי הנדל"ן, הרכב וגם בשוק התעסוקה. כתוצאה, הלקוחות העסקיים של yad2 נדרשים לעזרה ולתמיכה אפקטיבית במאמצי השיווק שלהם ובהגדלת הביקוש.

הפתרונות היצירתיים

על מנת לתת מענה לדרישות החדשות של השוק, הרחיב השנה האתר את מגוון הכלים והשירותים שהוא מעניק ללקוחותיו העסקיים.

תמיכה בלקוחות הנדל"ן. הלקוחות העסקיים של yad2 בתחום הנדל"ן מחולקים לשני סגמנטים מרכזיים: 1. לקוחות יד ראשונה, כלומר לקוחות המשווקים פרויקטים ודירות חדשות, כמו יזמים וקבלנים; 2. מתווכים המציעים דירות יד שנייה. על מנת לעזור ללקוחות בסגמנט הנדל"ן השיקו ב-yad2 פתרונות שנועדו לעזור להם להשיג לידים איכותיים באמצעות קמפיינים ופעילות פרפורמנס רחבת היקף.

האתר מפרסם תכנים איכותיים, שנועדו להבהיר למשתמשים מדוע חשוב להיעזר באנשי מקצוע בעסקאות נדל"ן.

תמיכה בלקוחות הרכב. לקוחות הרכב של yad2 הם סוכנויות וסוחרי רכב המציעים מגוון רכבים בהטבות בלעדיות, רכבי יד שנייה באחריות, מימון, טרייד-אין וכו'. מספר הרכבים בטריידאין באתר גדולה משמעותית מבכל פלטפורמה אחרת - אונליין או אופליין.

ב- yad2 פועלים על מנת להניע את הגולשים לייצר יותר פניות לסוכנויות, באמצעות שימת דגש ותקשור לגולשים באתר את היתרונות הגלומים בקניית רכב מסוכנות. במהלך הקיץ ערך האתר קמפיין טרייד-אין ענק באונליין ובשילוט חוצות, במסגרתו הוצעו אלפי רכבים בטרייד אין.

ניהול עסקאות דיגיטלי. האתר מציע ללקוחות לנהל עבורם את כל פעילות הדיגיטל - הן בתחום הרכב והן בתחום הנדל"ן - על בסיס מאגר הנתונים של האתר. כמו כן, מערכת ייעודית בשם yad2+ מאפשרת ללקוחות העסקיים בתחום הרכב והנדל"ן לנהל את כל הפעילות שלהם מול הלקוחות ממקום אחד.

כולנו ההם מיד2

בשנים האחרונות השחקנית והדוגמנית מאיה ורטהיימר היא הפרזנטורית של yad2. הקמפיינים הקומיים בהובלתה זכו לאהדה עצומה בקרב הצרכנים וורטהיימר זכתה לכינוי "ההיא מיד2". השנה עלה קמפיין חדש בהובלתה של ורטהיימר תחת הסלוגן "כולנו ההם מיד2". מסר שבא להמחיש את המובילות של yad2 במכירה ובקנייה של מוצרים אונליין מכל הקטגוריות, ומעתה גם בחיפוש עבודה – באמצעות החברה-הבת דרושים IL - שהפכה לחלק אינטגרלי מהאתר וכך גם מהמסרים הפרסומיים של yad2.

הקו הפרסומי של הקמפיין דומה לקמפיינים קודמים של החברה בהובלת ורטהיימר, והוא מלווה בסרטונים קלילים והומוריסטיים. בסרטון הראשון, ורטהיימר נהנית מקרואסון בבית קפה, כאשר שאר יושבי בית הקפה מזהים אותה בתור "ההיא מיד2". במהרה, כולם הופכים ל"ההם מיד2" – אלה שמצאו דירה, ההוא שקנה מכונית וההיא שקנתה באתר אופניים, כדי להגיע לעבודה שהיא מצאה בדרושים IL של yad2.

הקמפיין זכה לאהדה בקרב הצרכנים והגיע למקום הראשון במצעד הפרסומות של קשת, קקטוס הזהב ובמקום השלישי במדד הזכורות והאהובות של גלובס.

קמפיין נוסף שהושק השנה נועד לתמוך בפיצ'ר המרכזי של הסוכן החכם של דרושיםIL . הסוכן מותג מחדש תחת דמותה של מאיה ורטהיימר, ונקרא עכשיו הסוכנת החכמה של yad2. הפיצ'ר מאפשר למחפשי העבודה להישאר מעודכנים במשרות פנויות המתאימות להם באופן ממוקד. כתוצאה מהמלך, נרשם שיא מודעות למותג, גידול משמעותי של 25% בטראפיק לאתר וגידול של 27% בפניות המעסיקים לפרסום באתר.

נבחרת מובילי הדעה ברשתות החברתיות

השנה השיקה חברת yad2 נבחרת משפיענים ומשפיעניות, במטרה להעביר לקהל את המסרים, הקמפיינים, הנתונים והפיצ'רים בצורה מהירה ובדרך מעניינת, מצחיקה וויראלית. ההשקה הובילה לגידול של כ-50% בעוקבים אחרי עמוד האינסטגרם של yad2. הנבחרת כוללת את דנית גרינברג, קייסי זאפטה, רועי הראל וגם משפיענים המומחים בתחומי הליבה של yad2, כמו רועי בן דור, מומחה בתחום הנדל"ן, דורון קאופמן, מומחה בתחום הרכב ועדיה רובינסון, מומחית ב-DIY ומחדוש מוצרי יד שנייה.

מלחמת "חרבות ברזל"

ב-yad2 מאמינים שכמותג מוביל במשק יש להם תפקיד חשוב ורלוונטי ועליהם לתת מענה ופתרונות לצרכים החדשים של הקהלים השונים שלהם.

ועל כן – עם פרוץ מלחמת "חרבות ברזל" – לצד תמיכה בלקוחות העסקיים שלה, הושקו ב-yad2 יוזמות רבות שהביאו לידי ביטוי את כוחו של המותג והשתמשו ביכולות שלו על מנת לתמוך בקהלים שונים תוך שימוש בערכים המוספים שלו לטובת פעילויות ממוקדות למען הקהילה.

כך למשל, הוקם מדור ייעודי, המזמין את הישראלים להציע את בתיהם לאירוח משפחות, שביתן נפגע מהלחימה או שנאלצו לעזוב את הבית.

בעמוד "אירוח לשעת חירום", המשמש כמאגר מסודר ונוח לחיפוש, התאפשר להציע בתים לאירוח. הפלטפורמה עבדה מראשית הלחימה ושימשה כמאגר ראשי לאירוח. בעמוד הוצעו יותר מ-2,000 דירות לאירוח.

בנוסף yad2, הזמינו את הגולשים להיכנס למדור "למסירה" ולהציע מוצרים וציוד חיוני עבור המשפחות המתארחות או המארחות, ועודדו שימוש במדור "אימוץ" בעלי חיים, שננטשו עקב הלחימה בדרום והיציאה המהירה מהבתים, כשמודעות רלוונטיות פורסמו בחינם.

כמו כן, yad2 אפשרה לארגונים שנזקקו למתנדבים או לעובדים חיוניים לפרסם חינם מודעות גיוס. בנוסף נפתח באתר דרושים מדור של משרות מהרגע להרגע ללא קורות חיים עבור כל מי שאיבד את עבודתו וזקוק להכנסה מיידית.

האנשים שמאחורי המותג

תומי שנפלד, מנכ"ל קבוצת יד 2, יח"צ תומי שנפלד, מנכ"ל קבוצת יד 2 | יח"צ תומי שנפלד, מנכ"ל קבוצת יד 2, יח"צ

תומי שנפלד מכהן כמנכ"ל קבוצת יד 2 משנת 2023, ואחראי על כלל פעילות החברה, לרבות ניהול פעילויות הליבה (נדל"ן, רכב, יד שנייה), ניהול השקעות החברה (Drushim IL, WeCheck), אחריות על התוויית האסטרטגיה של החברה ויישומה בפועל.

בעברו, כיהן תומי כמנכ"ל ובעלים של חברת Groo (גרופון ישראל), שנמכרה לחברת מליסרון בשנת 2021, כיועץ אסטרטגי בחברת מיטצ'ל מדיסון, וכבנקאי השקאות בחברת ליהמן ברדרס. תומי הוא מומחה בתחומי האיקומרס והשיווק הדיגיטלי, עם רקע טכנולוגי חזק, וניסיון בניהול פרויקטים גדולים של טרנספורמציה דיגיטלית. תומי הוא בעל תואר BA בכלכלה מאוניברסיטת קולומביה בניו יורק.

איילת ניצן, סמנכ"לית שיווק , יח"צ איילת ניצן, סמנכ"לית שיווק | יח"צ איילת ניצן, סמנכ"לית שיווק , יח"צ

איילת ניצן מונתה לתפקיד ב-2021, אחרי ארבע שנים מהנות ומוצלחות של ניהול מחלקת השיווק ביד2. למרות הרוח הצעירה שאיילת מביאה איתה לתפקיד, מדובר בשועלת קרבות ותיקה, עם ניסיון של יותר מ-16 שנה בתחום השיווק.

בעבר כיהנה איילת כסמנכ"לית השיווק של חברת טלדור וכמנהלת תחום הדיגיטל בבזק בינלאומי. איילת אחראית על השיווק ללקוחות הפרטיים והעסקיים, פרסום, תקשורת, חוויית לקוח והכל בתיק תק. תל אביבית, נשואה, אם ל-3 וחובבת היפ הופ. לאיילת תואר ראשון בפסיכולוגיה וניהול, ותואר MBA בהתמחות שיווק, שניהם מאוניברסיטת תל אביב.

דברים שאולי לא ידעת על yad2

1. yad2 הוא אתר הסחר הגדול והמוביל בישראל, עם יותר מ-15 מיליון כניסות בחודש ומודעות נעזרת של 99%.

2. השנה מיזגה yad2 באופן רישמי את את אתר דרושים, שהפך לתחום העיסוק הרביעי והחשוב שלה.

3. השנה השיקה yad2 נבחרת משפיענים, שכוללת שמות מוכרים כמו דנית גרינברג, קייסי זאפטה ועוד.

4. הקמפיין "כולנו ההם מיד2" זכה מקום ראשון בקקטוס הזהב – תחרות הפרסומות של מאקו.

5. השנה זכה המותג במקום ה-3 בקטגוריית אפליקציות ושירותים במדד המותגים של גלובס.

6. ב-yad2 כ-300 עובדים, מתוכם 55% נשים.

לקריאת הסיפורים השיווקיים של מותגי העל של ישראל היכנסו לזירת The Superbrands>>


תגיות