לראשונה בתולדות דיסני+: ירידה במספר המנויים של שירות הסטרימינג
על פי דיסני, מספר המנויים של שירות הסטרימינג השני בגודלו צנח ברבעון האחרון ב-2.4 מיליון איש ל-161.8 מיליון. במקביל השחקנית הגדולה בשוק נטפליקס הגדילה עוד יותר את כוחה והוסיפה 7.6 מיליון מנויים. למרות הקשיים מנכ"ל דיסני בוב איגר בטוח: "פעילות הסטרימינג תגיע לרווחיות ב-2024"
הלחץ בשוק הסטרימינג מגיע גם לדיסני+: שירות הסטרימינג השני בגודלו בעולם דיווח אתמול (ג') על ירידה ראשונה אי פעם במספר המנויים, שצנח במהלך הרבעון האחרון של 2022 ב-2.4 מיליון איש ל-161.8 מיליון, ירידה של 1.5%. זאת, בשעה שהיריבה נטפליקס הוסיפה באותה תקופה 7.66 מיליון מנויים ל-230.75 מיליון בסך הכל.
הירידה במנויים היא בעיקר של אובדן משמעותי של 3.8 מיליון מנויים בהודו ובדרום-מזרח אסיה, שמנויים על חבילה משולבת Disney+ Hotstar. זאת, ככל הנראה כתוצאה מאבדן זכויות השידור לליגות הקריקט באזור. בניכוי אובדן מנויי החבילה המשולבת, דיסני+ עצמו רשם גידול רבעוני של 1% ל-104.3 מיליון מנויים. בארה"ב ובקנדה רשם השירות תוספת של 200 אלף מנויים.
את הירידה או הקיפאון במספר המנויים (תלוי לפי איזה מדד סופרים) אפשר לייחס לרבעון חלש יחסית מבחינת תוכן מרכזי, בלי סדרה חדשה ביקום של מארוול ורק השלמת העונה הראשונה של אנדור מיקום מלחמת הכוכבים, שעם אופי כבד ורציני יחסית אמנם זכתה לאהדת המבקרים אבל התקשתה לייצר באזז המוני שמאפיין סדרות כמו המנדלוריאן.
בעקבות אובדן המנויים הפחיתה דיסני את היעדים לסוף שנת הכספים 2024 מ-230 מיליון עד 260 מיליון מנויים בדיסני+ ל-215 מיליון עד 245 מיליון בלבד. שני שירותי הסטרימינג האחרים של דיסני סיפקו ביצועים טובים יותר: הולו הוסיף 800 אלף מנויים ל-48 מיליון, ESPN+ 600 אלף ל-24.9 מיליון.
הצרות של דיסני+ משקפות גם קשיים רחבים יותר בחברה. לדברי המנכ"ל בוב איגר, שחזר לחברה בנובמבר שעבר, דיסני מתעדת לצאת בסבב התייעלות נרחב במסגרתו יפוטרו 7,000 עובדים מכל תחומי הפעילות, וההוצאות יקוצצו ב-5.5 מיליארד דולר, מתוכן 3 מיליארד דולר קיצוצים בהוצאות התוכן שאינו קשור לספורט (לא ברור כמה מקיצוץ זה ישפיע על תקציב התוכן של דיסני+).
חרף הקשיים, איגר עדיין צופה שפעילות הסטרימינג של דיסני תגיע לרווחיות ב-2024. "זו העדיפות מספר 1 שלי", הוא אמר. "אני מעורב לעומק בכל הבט של פעילות הסטרימינג".