אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
למרות היחלשות שוק המובייל, היצרניות הוותיקות מהמרות עליו בגדול Unsplash

גיימריסט

למרות היחלשות שוק המובייל, היצרניות הוותיקות מהמרות עליו בגדול

שוק המשחקים הניידים העולמי הצטמצם ב-6% ברבעון הראשון של 2022. בשוק המובייל האמריקאי נרשמה ירידה של 10%, בשל צמצום הוצאותיהם של משתמשי אנדרואיד. אף על פי כן, חברות המשחקים הגדולות מתכננות להסתער עליו בחודשים הקרובים

12.05.2022, 19:09 | עירד עצמון שמאייר

הכנסות שוק משחקי המובייל העולמי הסתכמו ב-21.2 מיליארד דולר ברבעון הראשון של 2022, ירידה של כ-6% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה - כך עולה מדו"ח חדש מאת חברת המחקר סנסור טאוור (Sensor Tower) שפורסם אתמול (ד'). על פי הדו"ח, זהו הרבעון הראשון אי פעם בו נרשמה ירידה בהכנסות שוק המובייל לעומת הרבעון המקביל שקדם לו.

קראו עוד בכלכליסט:

ירידה גדולה אף יותר נרשמה בשוק המובייל האמריקאי: ההכנסות ברבעון הראשון של 2022 צנחו ב-10% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה. בעוד שסך ההוצאות בחנות האפליקציות של אפל נותר כשהיה - 3.4 מיליארד דולר, הוצאות משתמשי האנדרואיד בגוגל פליי פחתו משלושה מיליארד דולר ברבעון הראשון של 2021 ל-2.4 מיליארד דולר - ירידה של 22% מהתקופה המקבילה בשנה שעברה.

בדו"ח מציינים כי הפער נובע מכך שמשתמשי אנדרואיד, בממוצע, בעלי הכנסות קטנות משל משתמשי iOS. על כן, בדו"ח משערים כי משתמשי אנדרואיד הושפעו יותר משיעור האינפלציה בארצות הברית - ובהתאם, גם מעלייה ביוקר המחייה האמריקאי. סך ההוצאות של שחקני מובייל אמריקאים ירד מתחת לשישה מיליארד דולר בפעם הראשונה מאז 2020.

פורטנייט משחק מובייל גיימינג, צילום: בלומברג פורטנייט משחק מובייל גיימינג | צילום: בלומברג פורטנייט משחק מובייל גיימינג, צילום: בלומברג

גם ביפן, שוק משחקי המובייל השני בגודלו בעולם, נרשמה ירידה של 18% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. קהל הגיימרים היפני הוציא 4.2 מיליארד דולר ברבעון הראשון של 2022, אחריו סין, בה ציבור השחקנים הוציא 3.8 מיליארד דולר ברבעון - ירידה של 1%; ואחריה קוריאה הדרומית, היכן שהוצאות על משחקי מובייל הסתכמו בכ-1.5 מיליארד דולר - עלייה של 3% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה.

למרות הזעזוע הקל בצמיחת שוק המובייל, חברות המשחקים הגדולות מתכוונות להשיק משחקי מובייל חדשים המבוססים על מותגים ותיקים. EA הכריזה באחרונה על גרסת מובייל ללהיט ה"באטל רויאל" שלה, "Apex Legends". היצרנית גם הודיעה כי היא שוקדת על שני משחקי מובייל שמתרחשים בעולם של "שר הטבעות" וביקום של "מלחמת הכוכבים". מנכ"ל EA, אנדרו ווילסון (Andrew Wilson) גם ציין באחרונה כי החברה מתכוונת לייבא למובייל את סדרת משחקי "באטלפילד" (Battlefield), המתחרה שלה ל"קול אוף דיוטי" (Call of Duty). אתמול דלפו לרשת סרטונים של משחק מובייל מסדרת המירוצים "Need for Speed", גם היא מבית EA.

מתוך משחק המובייל "Diablo Immortal" מבית בליזארד, צילום: youtube מתוך משחק המובייל "Diablo Immortal" מבית בליזארד | צילום: youtube מתוך משחק המובייל "Diablo Immortal" מבית בליזארד, צילום: youtube

גם אקטיוויז'ן בליזארד (Activision Blizzard) צפויה להשיק בחודש הבא משחק מובייל של "דיאבלו" (Diablo), ובהמשך השנה גם משחק מסדרת "וורקראפט" (Warcraft). יוביסופט (Ubisoft) הדגישה בפני משקיעיה אתמול כי היא "מתכננת לטפח את מותגיה הגדולים בעזרת ארבעה משחקי מובייל מבטיחים".

אך הצלחה בשוק ה-PC והקונסולות אין פירושה בהכרח הצלחה בשוק המובייל; נינטנדו דיווחה אתמול על ירידה בהכנסות השנתיות בשוק המובייל. היצרנית היפנית גנזה יותר משחקים משהיא שחררה לשוק. מנכ"ל חטיבת הגיימינג של סוני, ג'ים ריאן (Jim Ryan), אמר לפני כשנה כי פלייסטיישן תתרחב לתחום המובייל "מוקדם משניתן לחשוב", אבל החברה עדיין לא נקטה צעד משמעותי בתחום.


שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות