אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ארגון צרכנים דורש מנינטנדו לחקור את רצף התקלות בשלטי הסוויץ' שלט נינטנדו סוויץ' Switch | Unsplash

גיימריסט

ארגון צרכנים דורש מנינטנדו לחקור את רצף התקלות בשלטי הסוויץ'

על פי סקר חדש, 40% מבעלי הקונסולה סובלים מ"דריפט" - כאשר נרשמת תנועה בשלט ללא מגע השחקן. דיווחים רבים על התקלה הצטברו מאז השקת הסוויץ' ב-2017 ונינטדו ניצבה בפני שורת תביעות ייצוגיות בעניין

15.06.2022, 16:36 | עירד עצמון שמאייר

הארגון הבריטי להגנת הצרכן Which? ערך סקר בקרב 919 בעלי קונסולת סוויץ' ומצא כי 40% מהנשאלים סבלו מ"דריפט" בשלטי הג'וי-קון (Joy-Cons) של החברה - כך דווח ב"סקיי ניוז". התקלה נגרמת כשהקונסולה מזהה תנועה בשלט, למרות שהשחקן לא נוגע בו. למרות זאת, רק 73% מהמשתמשים שסבלו מהתקלה פנו לנינטנדו בעניין.

קראו עוד בכלכליסט:

דריפט הפכה לבעיה נפוצה ביותר מאז שהושקה קונסולת הסוויץ' ב-2017. למרות שינויים בהנדסת השלטים, הבעיה נרשמה גם בשלטים חדשים. "המחקר שלנו מצביע כי בעיות דריפט ממשיכות לפגוע בבעלי הקונסולות, אך לעתים קרובות הם משלמים על התיקון בעצמם או נסמכים על מזל מוחלט כשהם יוצרים קשר עם התמיכה הטכנית של נינטנדו", אמר ראש המדיניות של Which?, רוקיו קונצ'ה (Rocio Concha). "נינטנדו צריכה לפתוח בחקירה עצמאית לעומק הבעיה ולפרסם את הממצאים. החברה גם צריכה להתחייב לתיקונים בחינם או להחלפת מוצר עבור מי שנפגע מהתקלה ומוכרחה ליידע על כך את הצרכנים".

באפריל, עובד לשעבר במעבדת תיקונים שפעלה בשירות נינטנדו אמר בראיון לאתר "קוטאקו" כי המעבדה התמודדה עם "כמות מלחיצה" של שלטי ג'וי-קון תקולים. "אלפי שלטים מקולקלים נשלחו אלינו מדי שבוע". לדבריו, כמות העבודה הובילה לתחלופת עובדים גבוהה, מה שבתורו גרם לעובדים לבצע טעויות רבות בתיקון השלטים.

קונסולת נינטנדו סוויץ קונסולת נינטנדו סוויץ' | Unsplash קונסולת נינטנדו סוויץ

בשנה שעברה, מספר תביעות ייצוגיות הוגשו נגד נינטנדו בגין תקלת הדריפט: בשלוש ממדינות ארה"ב (אילינוי, וושיגנטון וקליפורניה), בקנדה, בצרפת מצד ארגון להגנת הצרכן המאשים אותה ב"התיישנות מתוכננת" של החומרה שלה וכן חקירה משותפת של תשעה ארגונים להגנת הצרכן - בהולנד, בלגיה, צרפת, יוון, נורבגיה, איטליה, פורטוגל, סלובניה וסלובקיה.

בתגובה לממצאים של ארגון הצרכנים הבריטי, מסרה נינטנדו כי "אחוז השלטים התקולים נמוך וכי החברה משפרת כל העת את שלטי הג'וי-קון מאז השקת הסוויץ' ב-2017. אנחנו מצפים מכל החומרה שלנו לפעול כמתוכנן, ואם משהו לא עומד ביעדים הללו, אנחנו מעודדים את הצרכנים לפנות לשירות הלקוחות של נינטנדו נשמח לפתור לפנים משורת הדין כל בעיה הקשורה בשלטים, גם במקרים בהם האחריות אינה תקפה".


תגיות