אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הרבעון הטוב של חברות התקשורת ממשיך גם לפרטנר פרטנר | צילום: יאיר שגיא

הרבעון הטוב של חברות התקשורת ממשיך גם לפרטנר

הרווח הנקי של פרטנר עלה ב-10% ברבעון השלישי ל-56 מיליון שקל; קדמו לה סלקום ובזק שפרסמו אף הן תוצאות מוצלחות לרבעון; פרטנר היא בעלת מנויי הסיבים הגדולה בישראל – 353 אלף

15.11.2023, 20:17 | עדיאל איתן מוסטקי

אחרי בזק וסלקום שהציגו זינוק חד ברווח הנקי, ממשיכה פרטנר את הרבעון הטוב של חברות התקשורת הגדולות עם צמיחה של 10% ברווח הנקי ברבעון השלישי של 2023, שהסתכם ב-56 מיליון שקל.

החברה שבניהולו של אבי גבאי ממשיכה גם בהורדת החוב הפיננסי שהסתכם ב-468 מיליון שקל, הנמוך ביותר בתולדות החברה. כמו כן, ההסכם שחתמה פרטנר עם חברת IBC לשימוש בתשתיות התקשורת של החברה, הפכה אותה לחברה עם עם כמות מנויי הסיבים הגדולה בישראל – 353 אלף מנויים, שמהווים 81% ממנויי החברה באינטרנט.

על אף הצמיחה ברווח, ההכנסות של פרטנר ברבעון השלישי עמדו על 829 מיליון שקל, ירידה של 7% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה. חלק משמעותי מהירידה בהכנסות נובע מההפחתה בדמי הקישוריות שנכנסה לתוקף ביוני (תשלום שחברות הסלולר מעבירות אחת לשנייה על שיחות בין הרשתות), בדרך לביטולם המוחלט ב-2025.

הירידה בדמי הקישוריות אומנם פוגעת בשורת הרווח, אך הסכום בדרך כלל מתקזז גם בהוצאות החברות, כך שביטול דמי הקישוריות לא אמור להשפיע על רווחיות החברות. בנטרול דמי הקישוריות הסתכמו הכנסות החברה ברבעון השלישי על 749 מיליון שקל – לעומת 747 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנה שעברה.

התוצאות הטובות של פרטנר ברבעון, על אף הקיפאון בהכנסות, נבעה מהפער ברווחיות של השירותים לעומת ציוד הקצה. ההכנסות משירותים של פרטנר בנטרול דמי קישוריות הסתכמו ב-630 מיליון שקל, עלייה של 2% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה. ההכנסות מציוד הסתכמו ב-119 מיליון שקל, ירידה של 27% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. ה-EBITDA של פרטנר הגיע לשיא של 9 שנים והסתכמה ב-276 מיליון שקל, עלייה של 3% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה.

בתחום הנייד מציגה פרטנר זינוק משמעותי בהכנסה החודשית הממוצעת ללקוח (ARPU בניכוי קש"ג) ל-45 שקל, לעומת 39 שקל בסוף הרבעון השלישי של 2022, ושיעור הנטישה של לקוחות החברה בסלולר הסתכם ב-5.5%, לעומת 8.9% בסוף הרבעון השלישי של 2022. העלייה ב-ARPU והירידה בשיעור הנטישה נובעת בין היתר מהתמקדות של פרטנר ברבעונים האחרונים במנויים בשירותי הפרימיום, תוך ירידה בכמות המנויים הפחות רווחיים. בכך, לפרטנר 2.655 מיליון מנויים בסלולר – ירידה של 283 אלף מנויים לעומת סוף הרבעון השלישי של 2022, שנבעו בין היתר משינוי בשיטת ספירת המנויים של החברה. כמות מנויי הטלוויזיה של החברה הסתכמה ב-210 אלף, ירידה של 3 אלף מנויים לעומת הרבעון הקודם.


תגיות