אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ההתייקרויות כבר פה: יבואני הרכב הגדולים פרסמו את מחירוני 2023 יונדאי קונה החשמלית שעלתה בשבוע שעבר 149 אלף שקל, עולה היום 153 אלף שקל

ההתייקרויות כבר פה: יבואני הרכב הגדולים פרסמו את מחירוני 2023

מחירוני 2023 משקפים מספר תהליכים שנכנסו לתוקף היום כמו התייקרויות מס הקנייה, שינוי נוסחת חישוב המס הירוק ועוד. כך, טויוטה מייקרת ב-5,000 שקל דגמים כמו: יאריס קרוס, טויוטה קורולה וסדאן הייבריד, יונדאי איוניק 5 עילית 4X4 שעלתה עד אתמול 255 אלף שקל עולה כעת 270 אלף שקל, ועוד

01.01.2023, 11:58 | תומר הדר

שנת 2023 נפתחה רשמית, יבואני הרכב הגדולים מפרסמים את המחירים החדשים, וכצפוי כבר עם פרסום המחירונים הראשונים מסתמנת התייקרות של מספר דגמי ליבה – חלקם חשמליים.

מחירוני 2023 משקפים כמה תהליכים שנכנסו לתוקף היום (כלומר ה-1 לינואר). כניסתו לתוקף של מס חדש על מכוניות חשמליות שמעלה את מס הקנייה מ10% ל-20$ והורדת תקרת ההטבה לרכב חשמלי, וכן עליית מס הקנייה על מכוניות פלאג אין הייבריד מ-40% ל–55% ושינוי נוסחת חישוב המס הירוק על המכוניות שאינן "ירוקות".לשינויים אלה מתווספים נספחים, כמו למשל שינוי אופן חישוב זיכויי המס על מערכות בטיחות, שנכנס לתוקף היום וגורע מאות שקלים מגובה זיכוי הבטיחות שמקבלות מספר מערכות בטיחות עיקריות לרכב.

בכל מקרה ההתייקרות ניכרת. בחלק מהמקרים מצהירים היבואנים כי לא יעלו כעת מחירים, אבל בפועל לא ניתן לדעת האם ההצהרות נובעות מהעובדה שליבואניות אין מכוניות למכור כעת, או לסירוגין שהן שחררו בדצמבר ממכס מכוניות וכעת הם יכולים להימנע מעליית מחיר עד שהמלאי יגמר, ואז יתפרסם מחירון חדש.

מרשימת המחירונים החדשה עולה כאמור שורת התייקרויות בדגמי ליבה רבים. במקרה של כלמוביל, יבואנית יונדאי האיוניק 5 החשמלית, שכבר התייקרה השנה, ניתן לראות התייקרויות בדגם האיוניק 5 "פרסטיז'" שמחירה היה 200 אלף שקל תעלה כעת 214 אלף שקל, איוניק 5 מסוג סופרים שעלתה 210 אלף שקל עולה כעת 224 אלף שקל, איוניק 5 "עילית" 2X4 שעלתה בשבוע שעבר 234 אלף שקל עולה כעת 249 אלף שקל ואילו איוניק 5 עילית 4X4 שעלתה עד אתמול 255 אלף שקל עולה כעת 270 אלף שקל. יונדאי קונה החשמלית שעלתה בשבוע שעבר 149 אלף שקל עולה היום 153 אלף שקל.

ההתייקרויות ביונדאי אינן פוסחות על דגמים שאינם חשמליים. כך למשל: אלנטרה ברמת הגימור הבסיסית עלתה עד אתמול 153 אלף שקל ומחירה כעת עומד על 158 אלף שקל. גם בקיה ניכרות עליות מחירים בדגמים רבים. כך בעוד שמחיר פיקנטו היה בשבוע שעבר 89 אלף שקלים, כעת מתחיל מחירה ב-93 אלף שקל. מחיר סטוניק שהחל בשבוע שעבר ב-112 אלף שקל מתחיל כעת ב-115 אלף שקל. הספורטאז' שמחירו החל בשבוע שעבר ב–165 אלף שקלים התייקר גם ומתחיל ב-169 אלף שקל, ואילו הסלטוס- שמחירה החל ב-145 אלף שקל בשבוע שעבר מתחילה כעת ב-150 אלף שקל.

ההתייקרויות אינן פוסחות גם על יבואנית טויוטה המפרסמת מחירון חדש היום: כך, אייגו X הקטנה מתייקרת ממחיר התחלתי של 94 אלף שקל ל-96 אלף שקל, היאריס מתייקרת מ-113 אלף שקל ל-116 אלף שקל. שורה ארוכה של דגמים נוספים של טויוטה מתייקרים ב-5,000 שקל: יאריס קרוס, טויוטה קורולה סדאן הייבריד וגם טויוטה קורולה סדאן.

לצד אלה, גם בטויוטה נרשמת עליה נאה במחירי החשמליות: טויוטה BZ4X שעלתה בשבוע שעבר 230 אלף שקל עולה כעת 240 אלף שקל, אותה טויוטה חשמלית בגרסתה הבכירה עלתה רק אתמול 250 אלף שקל והיום מחירה 260 אלף שקל.

תגיות