אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"העוגיות שלי נהיו קטנות יותר": הפוסט של עוגיפלצת שהגיע עד לנאום ביידן עוגיפלצת ונשיא ארה"ב ג'ו ביידן | צילום: Jonathan Ernst/Pool via AP

"העוגיות שלי נהיו קטנות יותר": הפוסט של עוגיפלצת שהגיע עד לנאום ביידן

בפוסט ב-X תקפה הבובה הפופולרית מרחוב סומסום את תופעת השרינקפלציה, שבה אריזות המוצרים נהיות קטנות יותר אך המחיר נותר ללא שינוי. הפוסט עזר להפנות את תשומת לבו של נשיא ארה"ב לנושא, שהזכיר אותו בנאומו על יוקר המחיה. בינתיים נראה שעוגיפלצת מצא פתרון: "כנראה שאצטרך לאכול פי 2 עוגיות"

06.03.2024, 14:15 | חדשות חוץ

תופעת השרינקפלציה (shrinkflation: הלחם בין "התכווצות" - shrink - ל"אינפלציה") שבה אריזות המוצרים נהיות קטנות יותר אך המחיר נותר ללא שינוי מעסיקה בשנים האחרונות את הציבור האמריקאי, עד כדי כך שאפילו עוגיפלצת הביע את דעתו בעניין.

"אני שונא שרינקפלציה", כתב הבובה הפופולרית מרחוב סומסום בפוסט בפלטפורמה החברתית X, שם יש לו 626 אלף עוקבים. "העוגיות שלי נהיו קטנות יותר".

התופעה אמנם חוסכת לחברות כסף, אך הדעה הרווחת היא שמדובר בחמדנות. היא באה לידי ביטוי כמעט בכל המוצרים – גלילי נייר טואלט קטנים יותר, פחות מיץ בבקבוק, וכמו שעוגיפלצת ציין - עוגיות קטנות יותר. וזאת כמובן בעוד המחיר נותר ללא שינוי. בדומה, מעריצי עוגיות אוראו טענו כי הן מכילות כיום פחות קרם, אך בחברה הכחישו זאת.

הפוסט של עוגיפלצת עזר להפנות את תשומת לבו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן לנושא. "הוא ציין שהעוגיות שלו נהיות קטנות אך עולות אותו הדבר", אמר ביידן ביום שלישי בנאום על הפחתת העלויות למשפחות האמריקאיות. זו לא הפעם הראשונה שביידן מעביר ביקורת על השרינקפלציה, אותה כינה "רמאות" מצד החברות, שמעניקות לאמריקאים תמורה נמוכה יותר עבור כל דולר שהם מוציאים. כך למשל, בחודש שעבר התלונן ביידן בפוסט באינסטגרם שאריזות הגלידה הפכו קטנות יותר.

גם החשבון הרשמי של הבית הלבן הגיב ב-X לפוסט של עוגיפלצת. "מה זה צ'? צ' זה צרכנים נעשקים", כתבו בקריצה לתוכנית האהובה. "הנשיא ביידן קורא לחברות להפסיק עם השרינקפלציה".

במקביל, הסנטורים הדמוקרטים אליזבת וורן ובוב קייסי הציגו בשבוע שעבר הצעת חוק שתעניק לוועדת הסחר הפדרלית ולתובעים הכלליים של המדינות את הסמכות להעניש חברות שעוסקות בשרינקפלציה.

התלונות של עוגיפלצת מגובות בנתונים. לפי דו"ח שפורסם בדצמבר, מחירי החטיפים והעוגיות התייקרו ב-26% מאז ינואר 2019, ו-10% מהעלייה הזו נבעה משרינקפלציה. בינתיים נראה שעוגיפלצת מצא פתרון: "כנראה שאצטרך לאכול פי 2 עוגיות", כתב ב-X.

תגיות