אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

ועידת ישראל-יוון

רזבוזוב: כדי לקלוט 10 מיליון תיירים ב-2030 - צריך לפתור את הבעיות מהשורש

לדברי שר התיירות יואל רזבוזוב, המטרה היא "להגדיל את ההיצע ולקצר תהליכי הקמת מלונות, אבל לתת גם פתרונות מהירים וזולים יותר כמו אתרי קמפינג וגלאמפינג"

07.06.2022, 14:32 | שירות כלכליסט

"אנחנו רואים עליות המחירים בענף תיירות לא רק בארץ, אבל באמת התחלנו בנקודה גבוהה של רמות מחירים. המטרה שלנו היא להגדיל את ההיצע ולקצר תהליכי הקמת מלונות, אבל לתת גם פתרונות מהירים וזולים יותר כמו אתרי קמפינג וגלאמפינג", כך אומר שר התיירות יואל רזבוזוב בראיון בוועידת ישראל-יוון של כלכליסט בשיתוף אראונדטאון ומלונות בראון.

"המערכת הפוליטית גורמת לנו לעשות תוכניות קצרות טווח - אבל אני לא באתי לגזור סרטים אלא לתכנן לטווח ארוך ולשנות את המדינה. צריך להשקיע את כל הכסף בתכנון ולבנות תשתית טובה לקליטת 10 מיליון תיירים במדינת ישראל בשנת 2030. בשביל זה צריך לפתור את הבעיות מהשורש - לא הקמת מלון כאן או טיילת במקום אחר - אלא לקצר את משך בניית המלונות, להסיר רגולציה ולתת ליזמים קרקע פוריה גם אם ב-2030 לא נגיע ל-10 מיליון תיירים, אלא רק ל-9 מיליון", אמר רזבוזוב.

לדבריו, ב-2019 הגיעו לישראל בסך הכל 40 אלף מיוון ו"זה לא הרבה, זה מעט מאד אפילו ובעיקר תיירות צליינית. עכשיו אנחנו צריכים להראות ליוונים מה שיש לנו להראות לכל העולם מעבר לאזורים הקדושים: יש את תל אביב ואת ים המלח ואת אילת ואת הגליל וגולן בצפון. כל היעדים האלה יכולים לקרוץ לתיירים היווניים, אלא שהם פשוט לא מכירים אותם. נכון, חוף ים זה לא תחרות מול יוון, אבל הכל זה עניין של שיווק".

לדברי שר התיירות, שיתופי פעולה שעל הפרק בין ישראל ליוון הם לשיווק חבילות משותפות למדינות רחוקות כמו ארצות הברית או המזרח הרחוק. "אנשים מגיעים לטיול של 10 ימים בממוצע והם יכולים ליהנות מחבילה אחת לישראל וליוון ואז החבילה יותר אטרקטיבית לתייר אמריקאי שחושב אם לטוס למזרח הרחוק או לאזור הים התיכון".

תגיות