אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"ממשיכים לחיות יחד״: קמפיין חדש של יהודים לצד ערבים עלה לאוויר לוסי איוב וגורי אלפי | צילום: יוטיוב

"ממשיכים לחיות יחד״: קמפיין חדש של יהודים לצד ערבים עלה לאוויר

הקמפיין מביא את סיפורם של צמדים ישראלים יהודים וערבים, יוצרים, יזמים, תעשיינים, חוקרים, מורים, רופאים ושחקנים, שנפגשו בכדי לדבר על האתגרים והמורכבות, ולשתף בתחושות ובמציאות החיים המשותפים

08.01.2024, 21:50 | בשירות שיווקיסט

קמפיין חדש שעולה היום לאוויר ממחיש את כוחה של האחריות והעשייה המשותפת - ישראלים וערבים - מתוך מטרה להימנע מהסלמה ולייצר מצע משותף לשגשוג כלכלי וחברתי ביום שאחרי. הקמפיין הוא יוזמה של ראשי התעשייה והחברות הגדולות במשק, פורום העסקים, התאחדות התעשיינים, ההסתדרות הרפואית, ההתאחדות לכדורגל וההסתדרות החדשה, ומדגיש את האחריות המשותפת לשמירה על החיים יחד בתקופה רגישה ומורכבת זו. "אזרחים ישראלים יהודים וערבים מחזיקים יחד את מערכות החיים השונות במסחר, בכלכלה, בבריאות ובחינוך. יש לנו אחריות להמשך החיים יחד ולבניית כלכלה וחברה צומחת".




הקמפיין מביא את סיפורם של צמדים ישראלים יהודים וערבים, מכל שדרות החברה והתעשייה הישראלית: יוצרים, יזמים, תעשיינים, חוקרים, מורים, רופאים ושחקנים, נפגשו בכדי לדבר האתגרים והמורכבות, ולשתף בתחושות ובמציאות החיים המשותפים.

בין משתתפי המהלך - השפים אסף גרניט וזוזו חנא, אנשי התקשורת גורי אלפי ולוסי איוב, כוכבי נבחרות ישראל לגברים ולנשים - רוי רביבו ועיטאף אלקיסי, היזמים יזהר שי ואיברהים נסאסרה, החוקרים פרופ' מונא חורי וד"ר רפאל בן חמו, ולצידם רופאות, מורות, עובדי תעשייה וזוגות נוספים. בקמפיין השתתפו גם יוסוף אלעדינה ורמי טייב שגילו אומץ יוצא דופן ובחרו לחלץ עשרות ניצולים מפסטיבל נובה ברעים. כל זוג חלק את סיפורו המשותף, וחתם בקריאה להמשיך ולהבטיח את החיים יחד.

ברקע למהלך, נתונים חדשים שעלו ממחקר של "מכון אקורד" באוניברסיטה העברית, המשקפים פערים משמעותיים באופן בו יהודים וערבים בישראל תופסים האחד את השני ואת המצב: כך למשל, מן המחקר עלה כי בעוד רק 2% מהאזרחים הערבים הביעו תמיכה באלימות נגד יהודים, היהודים שנשאלו בנושא חשבו ש-56% מהערבים יביעו תמיכה כזו; מנגד - בעוד שרק 10% מהאזרחים היהודים חשבו שאלימות נגד ערבים מוצדקת, הערבים שנשאלו חשבו ש-50% מהיהודים יתמכו במעשי אלימות שיופנו כלפיהם.

הקמפיין מורכב מסרט קצר שירוץ על מסכי הטלוויזיה ובו מסר האחריות המשותפת, בצד מקבץ של סרטוני רשת ארוכים יותר ובהם משוחחים הזוגות על אתגרי השעה, ועל חייהם ועבודתם המשותפת.

נשיא התאחדות התעשיינים ויו״ר נשיאות המעסיקים והעסקים בישראל, ד״ר רון תומר: "כולנו שואפים לחיים בטוחים וטובים כאן ורואים גם את גילויי האחריות וההתגייסות המשותפת בחברה היהודית והערבית. כבר למעלה מחודשיים שאנו מצליחים לתת מקום למורכבות ולדבר עליה בצורה כנה וישירה במגוון של תחומים ולאפשר עבודה משותפת כמו בשגרה, כתף אל כתף. זו חשיבותו של הקמפיין הזה: להדגיש ולהראות לציבור היהודי והערבי בישראל שאנחנו מסוגלים לנצח את התחזיות השליליות ואת הקולות הקיצוניים, להוכיח שאפשר להצליח להתעלות על הפחדים ולהתייצב ביחד מתוך אחריות על עתידנו ולמען עתיד מדינת ישראל".





תגיות