אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

חמישה כלים שיבטיחו חדשנות דיגיטלית בארגון שלכם ב-2024

למרות הכל ודווקא בגלל המצב – זה לא הזמן להוריד את הרגל מהגז, להפך. באמצעות שינוי צורה, צמצום, הרחבה וכלים נוספים, ארגונים יכולים לבנות ולהמציא את עצמם מחדש. הנה כמה דוגמאות איך להשיג יתרון תחרותי

08.01.2024, 18:37 | יעל קנדר

יש לנו ב-BDO Digital מסורת - לסכם כל שנה בדו"ח חגיגי עם כל הטרנדים החמים והחשובים ביותר בעולם הדיגיטל. על הדו"ח הנוכחי התחלנו לעבוד עוד לפני פרוץ המלחמה, ואחרי הטלטלה שכולנו חווינו וחווים בחודשים האחרונים, תהינו אם יהיה רלוונטי להמשיך במסורת הזאת גם השנה.

החלטנו בכל זאת להוציא את הדו"ח, כי השנה הוא רלוונטי וחשוב במיוחד. תקופות משבריות מחייבות חוסן, המורכב משני אלמנטים מרכזיים: הכח להמשיך הלאה והיכולת להתאים את עצמנו למציאות המשתנה. אנחנו מאמינים שהכלים שבחרנו לדו"ח הטרנדים יאפשרו לכם להשיג יתרון תחרותי אפילו בשנת 2024.

אי אפשר להתעלם מכך ש-2023 היתה שנת ה-AI. הבינה המלאכותית נהפכה בשנה החולפת למוצר צריכה בסיסי, כולם משתמשים בה והדו"ח כולל דוגמאות רבות שמיישמות אותה. זאת גם הסיבה שבחרנו לדו"ח השנה את השם: Re-Generate Now והוא כולל חמישה אלמנטים מרכזיים, או חמש מתודות שבעזרתן ארגונים יכולים לייצר חדשנות דיגיטלית. באמצעות שינוי צורה, צמצום, הרחבה וכלים נוספים, ארגונים יכולים לבנות ולהמציא את עצמם מחדש, כדי ליצור צמיחה, שהכרחית במיוחד עכשיו.

Re-Connect – בחזרה לבראשית

משברים כלכליים, בריאותיים וביטחוניים, לצד שינויים טכנולוגיים מואצים, מגבירים את תחושת חוסר היציבות והחשש מעודף קידמה. זיכרו ששיפור הוא לא בהכרח להתקדם, אלא גם לעתים לחזור לאחור – אל הבסיס. חישבו איך לפשט את המוצרים שלכם, לצמצם שלבים ולהנגיש אותם לטווח רחב יותר של קהלים. בנוסף, מי שלא ערכי, לא קיים – הלקוחות מצפים מכם לסייע להם בשמירה על הסביבה ובתרומה לקהילה, ומשנים את הרגלי הצריכה שלהם לטובת ערכים אלה.

והנה דוגמה מהעולם: במקום להזכיר ללקוחות לצרוך יותר ירקות ופירות, רשת המרכולים -Eleven7 הציבו בסניפים ביפן סורק לכף היד שמציג ללקוחות את כמות הוויטמינים בגופם בעקבות אכילת ירקות ופירות.

Re-Build – יחסינו לאן?

הלקוחות כיום מצפים למצוא מוצרים, שירותים ותוכן תפורים למידותיהם, וככל שהטכנולוגיה תתקדם, ההתאמה האישית תיהפך לקריטית - מכיוון שהתלות של כולנו בשירותים דיגיטליים בחיי היומיום גוברת. מותגים רבים כבר אימצו גישה של "אחד אחד" מול הלקוחות, ומשתמשים בטכנולוגיה כדי לגלות רגישות ולהעמיק את היחס האישי על ידי העדפות מגוונות והנגשה של שירותים למגוון רחב של צרכים. אז אם הלקוחות שלכם מחשבים מסלול מחדש – נסו ללכת בעקבותיהם. שימו זרקור על סגמנט שהתעלמתם ממנו עד כה, וחישבו איך אתם עונים על הצרכים העמוקים של מי שנכללים בו.

והנה דוגמה מהעולם: Uber מציעה שירות חדש – Uber Family. ההורים יכולים להוסיף את ילדיהם לחשבון שלהם כדי שיוכלו להזמין לעצמם נסיעות. בנוסף, ההורים יכולים לאשר את הנהג ולעקוב אחרי הנסיעה בזמן אמת, כדי לוודא שהילדים מגיעים בבטחה אל היעד.


אובר. מציעה שירות חדש, צילום: שאטרסטוק אובר. מציעה שירות חדש | צילום: שאטרסטוק אובר. מציעה שירות חדש, צילום: שאטרסטוק


Re-Shape – זמן לשינוי צורה

במציאות הדינמית של השנים האחרונות, קשה לתכנן רחוק; מצד שני, ציפיות הלקוחות לחוויה ייחודית ומותאמת אישית – גבוהות מתמיד. לכן, מותגים נדרשים לשתות "מיץ אומץ" ולא לפחד להשתנות וליטול סיכונים. זה הזמן למצוא את הדבר שאתם הכי טובים בו, ולחשוב איך להגדיל ולפתח אותו. בנוסף, נסו לחשוב החוצה ולמצוא שיתופי פעולה מפתיעים שיגדילו את הצעת הערך שלכם ללקוחות.

והנה דוגמה מהעולם: הסרט "ברבי" הושק באמצעות אינספור שיתופי פעולה, שבמסגרתו חברות מזון, אופנה וקוסמטיקה, צבעו מגוון רחב של מוצרים בוורוד. בנוסף, נוצרו שיתופי פעולה חדשניים עם חברות דיגיטליות – אפליקציית הכרויות, Airbnb וחברות גיימינג.


בית ברבי במליבו , צילום: Airbnb בית ברבי במליבו | צילום: Airbnb בית ברבי במליבו , צילום: Airbnb


Re-Size – מהיר יותר, גדול יותר, יצירתי יותר

הבינה המלאכותית הגנרטיבית נהפכה בשנה האחרונה למיינסטרים. אנו מתקדמים ללא הרף לעבר תוכן עשיר ואינטראקטיבי יותר, ואין מחלוקת לגבי היעילות והחיסכון. אך חשוב לזכור שכלי AI מוגבלים על ידי הנתונים שעליהם אומנו. לכן, על אף שמדובר בכלים חכמים וחזקים, הם אינם מסוגלים עדיין להחליף את היצירתיות האנושית. לכן, הפעילו "לולאת משוב אנושית" בארגון, כדי לדייק את תוצרי הבינה המלאכותית ולשמור על חיבור לקונטקסט ולרגש.

והנה דוגמה מהעולם: Tinder השיקה פיצ'ר חדש המאפשר לחברים ומשפחה להמליץ על התאמות (מאץ') עבור המנוי באפליקציה. הפיצ'ר מאפשר למשתמשים להזמין אחרים לצפות בפרופיל ולהמליץ על התאמה, אולי כדי שאף אחד לא יהיה מופתע ממי שהביאו לארוחת ערב עם ההורים.


טינדר. השיקה פיצ טינדר. השיקה פיצ'ר חדש | צילום: dennizn / Shutterstock.com טינדר. השיקה פיצ


Re-Duce – פחות זה היותר החדש

המיתון העולמי מגדיל את הרגישות של הלקוחות למחיר, ומוביל רבים לאמץ גישה של חיסכון וקיצוץ בהוצאות שנתפסות כלא חיוניות ודחופות. תופעת "המגה-ביטול", מאופיינת בכך שאנשים לא מצמצמים רק הוצאות על בילויים וקניות, אלא גם מבטלים מנויים למכוני כושר ושירותי מדיה, ואף עוצרים הפקדות לפנסיה, ביטוחי חיים ובריאות. גם במציאות של צמצום וחיסכון, אל תזנחו את גישת "חיבוק לכל לקוח" - שמרו את הפעילויות לחוויית לקוח והגמישו את היכולת שלכם לפרק ולהרכיב את המוצרים והשירותים שלכם.

והנה דוגמה מהעולם: הצ'אטבוט באתר קרפור מסייע ללקוחות למצוא מוצרים לפי תקציב, תפריט תזונתי או העדפות. החברה גם משתמשת ב-AI להעשרת תיאורי המוצרים, ובכלי לניתוח צורך במוצרים והצעות לתמחור.

לסיכום, זה לא סוד שמצפה לנו עוד שנה מאתגרת, עם מלחמה, מיתון ואתגרים נוספים. למרות הכל ודווקא בגלל המצב – זה לא הזמן להוריד את הרגל מהגז, להפך. תקופות משבר הן זמן לכוון גבוה, לקבוע יעדים חדשים ולקוות ששנת 2024 תהיה טובה אלינו.


תגיות