אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
עלות הביקור של רגב במרוקו: 455 אלף שקל מירי רגב עם דגל מרוקו | צילום: עמית שאבי , Ismail Khairdine / Shutterstock

עלות הביקור של רגב במרוקו: 455 אלף שקל

במאי האחרון טסה שרת התחבורה למרוקו לסיור שהוגדר מקצועי אך כלל גם ביקור בבתי עלמין ומוקדים של הקהילה היהודית. משרד התחבורה טוען כי העלות הגבוהה היא נגזרת של הוצאות האבטחה

13.09.2023, 06:00 | יובל שדה

לפני ארבעה חודשים נחשף ב"כלכליסט" כי שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירי רגב צפויה לטוס ל"סיור מקצועי ולימודי" בן שבוע במרוקו. ימים ספורים לאחר מכן נחשף גם לו"ז הביקור של השרה שכלל חתימה על הסכמים, פגישות מקצועיות עם שרים וראשי ערים לצד סיורים ואטרקציות תיירותיות.

כעת מתברר כי העלות הכוללת של הביקור עמדה על 455 אלף שקל. מתוך סכום זה, העלות למשרד התחבורה היתה 377 אלף שקל - הוצאות נסיעתה של רגב היו 154 אלף שקל (טיסות, לינה ושהייה) ועלות אבטחתה - 223 אלף שקל נוספים.

לנסיעתה של רגב הצטרפו גם כמה בכירים מחברות התחבורה הממשלתיות: שלושה נושאי משרה בכירה בנתיבי ישראל – היו"ר יגאל עמדי, המנכ"ל ניסים פרץ וסמנכ"ל תשתיות הרכבת צחי גורה, שעלות נסיעתם נאמדת בעשרות אלפי שקלים נוספים. גם יו"ר רכבת ישראל משה שמעוני הצטרף לנסיעה למדינה האפריקאית והחברה שילמה על נסיעתו כ־12 אלף שקל. בסך הכל, עלות הביקור עמדה כאמור על 455 אלף שקל.

לצד הביקור המדיני והפגישה עם השרים המקומיים נסיעתה של רגב כללה גם סיור בנמל טנג'יר, ביקור בבתי עלמין ובמוקדים של הקהילה היהודית במדינה. כמו כן נסיעתה של השרה כללה גם נסיעה ברכבת המהירה (המגיעה למהירות של 323 קמ"ש) שהושקה במדינה בשנת 2018.

חודש לאחר הטיסה של רגב למרוקו, היא טסה שוב – הפעם לגיאורגיה. נסיעת השרה לגיאורגיה כללה פגישה עם סגן ראש הממשלה, שר הכלכלה והפיתוח של גיאורגיה לוואן דויתשווילי האמון על תחום התחבורה במדינה, וכמו כן נשאה דברים בכנס נשים. זה היה הביקור השני של רגב בגיאורגיה בתוך חצי שנה, כאשר בינואר היא טסה למדינה ונכחה במשחק רשמי של נבחרת הנוער לכדורגל של ישראל.

כמו בטיסה למרוקו, לביקור הרשמי של רגב לגיאורגיה הצטרף יו"ר נתיבי ישראל יגאל עמדי, הפעם בכובעו כקונסול כבוד של גיאורגיה בישראל. לפי משרד התחבורה, טיסת רגב לגיאורגיה עלתה כ־164 אלף שקל, מתוכם 33 אלף שקל עלויות טיסה, לינה ושהות ו־131 אלף שקל על אבטחה.

באופן טבעי, כל טיסה של שר נושאת בחובה עלות משמעותית כמו גם עלויות אבטחה, אך גם בהשוואה לטיסות אחרות עלות הטיסה של רגב למרוקו נדמית כחריגה.

לשם ההשוואה, בתקופת הממשלה הקודמת הטיסה של שר הבריאות לשעבר ניצן הורוביץ לברלין עלתה, כולל אבטחה, 113 אלף שקל, שתי טיסות של שרת החדשנות והמדע אורית פרקש־הכהן לאמירויות ולפריז עלו, כולל אבטחה, 221 אלף שקל, ועלות שתי טיסות של השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג לפריז ולאמירויות עמדה על 280 אלף שקל. טיסות של בכירים דוגמת ראש ממשלה, שרי ביטחון וחוץ עולות בדרך כלל יותר.

תגובת שרת התחבורה מירי רגב: "ההוצאות עבור השרה והצוות מטעם לשכתה למרוקו הסתכמו בסך 154,593 שקל בלבד. ביחס לשאר ההוצאות עליכם לפנות לגורמי הביטחון שכן אלו נגזרת של הנחיות מטעמם, אשר אין לאיש בלשכת השרה השפעה או נגיעה ביחס אליהן. כך גם ביחס להוצאות עבור השרה והצוות מטעם לשכתה בנסיעה לגיאורגיה, הרי שאלו הסתכמו בסכום זעום של כ־33,158 שקל בלבד.

"גם כאן, שאר העלויות הן הוצאות אבטחה המצויות באחריות גורמי הביטחון בלבד. למותר לציין כי כל הוצאות הביקור אושרו בהתאם לנהלים על ידי חשבות המשרד, וכל סידורי האבטחה בנסיעות שרים לחו"ל נקבעות על ידי מנב"ט משרד רה"מ. במסגרת המשלחת למרוקו השרה חתמה על שלושה הסכמי תחבורה חשובים למדינת ישראל. ובמשלחת לגיאורגיה, השרה קידמה נושאים חשובים בהזמנתה האישית של נשיאת גיאורגיה ובפגישה מקצועית עם שר התחבורה והתשתיות המקומי".

תגיות