אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מגזר הנייר התאושש - רווחי סנו קפצו ב-70% מגבות נייר של סנו | צילום: צביקה טישלר

מגזר הנייר התאושש - רווחי סנו קפצו ב-70%

החברה סיימה את הרבעון השלישי עם רווח של 58 מיליון שקל, לצד צמיחה של 10% במכירות. מגזר הנייר עבר מהפסד לרווח רבעוני של 2.6 מיליון שקל

28.11.2023, 18:12 | אורנה יפת

אחרי הפסדים ממושכים ממכירות מוצרי הנייר, יצרנית מוצרי הניקוי חברת סנו הצליחה לעבור לרווחיות בפעילות הנייר , הודות לירידה במחיר התאית, חומר הגלם ממנו הוא מיוצר.

סנו מייצרת נייר טואלט במפעל בקיבוץ שניר בצפון ומגבות נייר במפעל בהוד השרון. מתחילת המלחמה, המפעל בצפון הארץ עובד בתפוקה של 75%. סנו ציינה כי יש לה את הגמישות, במקרה הצורך, להעביר קווי יצור של מגבות נייר ולהסב אותם לנייר טואלט.

פעילות הנייר של החברה סיימה את הרבעון השלישי עם רווח של 2.6 מיליון שקל, מול הפסד ברבעון המקביל בשנה שעברה. גם בהסתכלות רחבה יותר על תשעת החודשים הראשונים של השנה, הרווח בפעילות הנייר עמד על 8 מיליון שקל לעומת הפסד של 11 מיליון שקל בתקופה מקבילה. הרווחיות הסתכמה ב-3% בלבד על המחזור.

גם בחו"ל ובעיקר ברומניה ממשיכה סנו לחזק את הפעילות, להגביר ייצור במפעלים הקומיים ולתגבר את הפרסום בטלוויזיה. ההשקעה מניבה תוצאות עם עלייה של 35% במכירות בחו"ל בתשעת החודשים הראשונים של 2023, 14% מכלל המחזור. גם התחזקות המטבע הרומני תרמה לפעילות של סנו במדינה.

החברה סיכמה את הרבעון השלישי עם עלייה של 10% במכירות וזינוק של 70% ברווח הנקי, שהסתכם ב-58 מיליון שקל. הכנסות החברה עמדו על 542 מיליון שקל, הודות לעליה בהיקף המכירות של מוצרי הניקוי, הטואלטיקה והקוסמטיקה ולמעט מגזר אחרים שכולל מוצרי ניקוי. תחום מוצרי הנייר הציג מכירות זהות לרבעון מקביל.

הודות לשיפור ברווחיות ובהכנסות של כל המגזרים למעט מגזר אחרים, הציגה סנו עליה של 39% ברווח התפעולי, שהסתכם ב-62.5 מיליון שקל. הרווח של מגזר מוצרי הניקוי עלה ב-17.8% ל-35 מיליון שקל, והרווח במגזר מוצרי הטואלטיקה וקוסמטיקה זינק ב-98% ל-15.5 מיליון שקל.

סנו נהנתה מהכנסות מימון של 8 מיליון שקל לעומת הוצאות של 2.7 מיליון שקל בתקופה מקבילה, שנבעו מעליה של 2.7 מיליון שקל בריבית על פקדונות ומשערוך השקעות על ניירות ערך. העליה בהכנסות המימון לצד גידול של 50 מיליון במכירות, התחזקות הפעילות בחו"ל ושיפור הרווחיות, הוסיפו לשורת הרווח הנקי 24 מיליון שקל ברבעון.


תגיות