אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סוג של שיא: זוהי המכונית החשמלית שהצליחה לטפס הכי גבוה צילום: יצרן

סוג של שיא: זוהי המכונית החשמלית שהצליחה לטפס הכי גבוה

פורשה טייקאן שברה את השיא עם טיפוס לגובה של כמעט 5 ק"מ, כשהמסע מתחיל במכרה תת-קרקעי במישיגן ומסתיים פייקס פיק בקולורדו; בסך הכל צלחה מעל 2,500 ק"מ ונדרשה לשבע טעינות

14.01.2022, 15:30 | תומר הדר

יצרני הרכב הגדולים נמצאים בימים אלה במרוץ להוכיח את יכולותיהם של דגמיהם החשמליים, ופורשה הגרמנית אינה יוצאת דופן.


קראו עוד בכלכליסט:


אך בחברה לא מסתפקים בעוד שיא של טווח נסיעה: היצרנית קבעה השבוע שיא גינס לטיפוס לגובה עבור רכב חשמלי, כמעט 5 קילומטרים, וזאת באמצעות פורשה טייקאן קרוס טוריסימו. שיא גינס כזה אינו מסתמך על זמן (אף שהפורשה היתה מהירה וסיימה את הנסיעה ב-33 שעות ו-48 דקות), אלא על יכולת להגיע ממקום נמוך למקום גבוה - משימה שאולי נשמעת פשוטה עד שהרכב נתקל בשינויי אקלים ואפילו דלילות חמצן אשר נובעים מהשינוי המשמעותי בתנאים השוררים בגבהים שונים.



פורשה טייקאן, צילום: יצרן פורשה טייקאן | צילום: יצרן פורשה טייקאן, צילום: יצרן


כדי לקבוע שיא כזה נדרש כמובן המקום הנמוך ביותר בנמצא והמקום הגבוה ביותר בנמצא, שיהיה קרוב אליו ככל האפשר. המקום הנמוך ביותר בעולם הוא כמובן ים המלח, אבל בישראל אין מקום שהוא מספיק גבוה וגם קרוב כדי לקבוע את סיום הנסיעה של כזה שיא. 




לכן פורשה בחרה להתחיל במסע במכרה תת-קרקעי במישיגן ולסיים אותו בראש פייקס פיק בקולורדו, שם מתקיים מדי שנה "המרוץ אל העננים". הנסיעה עצמה השתרעה על פני 2,553 קילומטרים. הגובה בו החלה הפורשה את המסע היה 541 מטר מתחת לפני הים, והנסיעה הסתיימה בגובה 4,302 מטרים מעל פני הים. במהלך הנסיעה עצרה הפורשה שבע פעמים לטעינה.


שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות