אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הפקקים חוזרים, הרכבות עדיין לא פקק תנועה בנתיבי אילון | צילום: שאול גולן

הפקקים חוזרים, הרכבות עדיין לא

הימים האחרונים אופיינו בחזרה הדרגתית של עומסי התנועה לכבישים, אבל ברכבת ישראל עדיין לא שבו לפעילות מלאה שתקל על העומס. ברכבת מדגישים כי בשבוע הבא היקף הפעילות צפוי לעלות וכי ביטול הרכבות נובע בעיקר ממחסור בעובדים ומקושי להכשיר עובדים חדשים

15.11.2023, 19:24 | תומר הדר

הימים האחרונים אופיינו בחזרה הדרגתית של הגודש לכבישים - כפי שחשו ישראלים רבים שניסו להגיע לערים מחוץ להן, אבל ברכבת ישראל עדיין לא שבו לפעילות מלאה שתקל על היקף הפקקים. כך, מנתוני רכבת ישראל עולה כי זו מפעילה היום כ–460 רכבות יומיות בהשוואה ל-600 בימי שגרה, כלומר נפח הפעילות עומד על כ-75% מהנפח הרגיל של רכבת ישראל. לדוגמה, אתמול (ג') בוצעו 125 אלף נסיעות ברכבת, זאת לעומת 270-280 אלף נסיעות שמבוצעות מידי יום בשגרה.

ברכבת מדגישים כי עיקר הנטל הגורם לביטול הרכבות נובע ממחסור בעובדים שגויסו (כאלף מתוך כ-3,800 בסך הכול) ומהקושי הנובע מהכשרת עובדים חדשים, כשלדוגמה הכשרת פקח אורכת שלושה חודשים).

עוד מדגישים כי בשבוע הבא היקף הפעילות צפוי לעלות עוד – כשעיקר הדגש יושם על קווים שמוגדרים כ"קווים מרכזיים ועתירי ביקוש" (באר שבע-ת"א-חיפה-נהריה, מודיעין-נתב"ג-ת"א-חיפה-נהריה, רחובות-ת"א-בנימינה). ברכבת ישראל מדגישים כי בשבועיים האחרונים נפתחו עשר תחנות שנסגרו בתחילת המלחמה מתוך 21 תחנות קיימות וכי ביום ראשון הקרוב יפתחו שלוש תחנות נוספות (אופקים, נתיבות, כפר יהושוע).

מרכבת ישראל נמסר: "אנו פועלים כל העת לצמצום השפעות המצב על השירות, מגייסים ומכשירים צוותים נוספים במסלולים מהירים (שאינם באים על חשבון הכשרה מקצועית), מסיטים עובדים מעבודת מטה להפעלת רכבות, מקפיאים פרישות ומחזירים גימלאים. כמו כן, מנהלים את ניהול תנועה, תחזוקת צי הרכבות ותשתיות המסילה בהתאמות (שחלקן אף נפגע כתוצאה מירי הרקטות הנרחב בדרום, ותוקן על ידי עובדי הרכבת שעובדים תחת אש). הודות לכך, בשבועיים האחרונים נפתחו 10 תחנות רכבת שנסגרו בתחילת המלחמה (מתוך 21), ועוד 3 תחנות נוספות תיפתחנה ביום ראשון הקרוב".

תגיות