אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
השנה של ארומה: מיזוג עם רשת "ארומה תל אביב" מיזוג עם רשת "ארומה תל אביב" | יח"צ

השנה של ארומה: מיזוג עם רשת "ארומה תל אביב"

ארומה אספרסו בר, רשת בתי הקפה הגדולה ביותר בישראל, תציין השנה 30 שנים להיווסדה, עם יותר מ-190 בתי קפה בפריסה ארצית, 40 סניפים בקנדה ומיזוג מוצלח עם "ארומה תל אביב". בשנה האחרונה המשיכה הרשת בתנופת העיצוב וההתחדשות של בתי הקפה שלה.

06.02.2024, 12:41 | בשיתוף Superbrands

שנה מלאת התרחשויות עברה על רשת בתי הקפה ארומה. במארס 2022, רכשה "ארומה ישראל" את "ארומה תל אביב" ונכנסה להליך מיזוג מרגש ומורכב, שנמצא בימים אלה לקראת סיום.

במקביל, המשיכה הרשת להשקיע בשדרוג ובחידוש הניראות בבתי הקפה שלה: מתחילת שנת 2022 עברו כ-24 בתי קפה של הרשת תהליך של שיפוץ וריענון העיצוב, בהשקעה של יותר מ-20 מיליון שקל. הרשת לא האטה את קצב הקמת בתי הקפה החדשים שלה: בית הקפה הראשון בקרבת הכותל המערבי בירושלים, היה אחד מ-13 בתי הקפה שהקימה הרשת בשנה האחרונה.

השנה של ארומה: מיזוג עם רשת "ארומה תל אביב", יח"צ השנה של ארומה: מיזוג עם רשת "ארומה תל אביב" | יח"צ השנה של ארומה: מיזוג עם רשת "ארומה תל אביב", יח"צ

המיזוג עם ארומה תל אביב

במהלך 2023, שקדו בארומה על המיזוג על כל היבטיו התפעוליים והארגוניים, וזאת במסגרת תהליך הסבה מובנה ואחיד. עד למיזוגן לאחרונה, פעלו שתי הרשתות כשתי חברות נפרדות לחלוטין עם תמחור, מוצרים, משאבים, זכיינים, טכנולוגיה ומיתוג נפרדים. ארומה מיקדה מאמצים והקדישה משאבים רבים לתהליך המיזוג, על מנת ליצור אחידות של כל הסניפים בישראל, תחת סטנדרט העבודה הגבוה של הרשת. במהלך ההסבה, שנמצאת בימים אלה בשלבי הסיום, שופצו כ-20 סניפים, שעוצבו ונפתחו מחדש עם התפריטים, המיתוג והשפה העיצובית של ארומה אספרסו בר. בארומה רצו שמהלך ההסבה יקבל בולטות ונראות מקסימליים, ולכן הוחלט שהסניפים הראשונים שיוסבו יהיו סניפים הפועלים במיקומים בולטים בדיזנגוף סנטר, בקניון עזריאלי ובקניון רמת אביב.

עד כה מסתמן, שבסניפים המוסבים חל גידול ניכר במחזורים החודשיים. בסיום תהליך המיזוג, יפעלו ברחבי העיר תל אביב- יפו כ-25 בתי קפה איכותיים של ארומה אספרסו בר.

תנופת עיצוב והתחדשות

מזה כשנתיים ארומה נמצאת בתנופת עיצוב והתחדשות רחבה, עם כ-24 בתי קפה שעברו תהליך של שיפוץ וריענון העיצוב, בהשקעה של יותר מ-20 מיליון שקל. השפה העיצובית של בתי הקפה מתכתבת עם אווירה ים תיכונית, שימת דגש על צבעוניות, גוונים וטקסטורות המאפיינים מקומות בילוי בספרד וביוון, ושילוב יצירות מקוריות של אמני ציורי קיר מקומיים. העיצוב החדש כולל דגש מיוחד על רחבות הישיבה החיצונית, שמציגות גינון מוקפד וצבעוני, ריהוט חדש ומודרני, תאורה נעימה ואווירה מזמינה, מרווחת ונוחה.

מעורבות חברתית ותרומה לקהילה

אחריות חברתית היא חלק בלתי נפרד מה-DNA של ארומה מאז הקמתה.

מאז פרוץ המלחמה, תרמה הרשת מיליוני שקלים, באמצעות בתי קפה בצפון ובדרום שהציעו תפריט מיוחד בחינם לאנשי כוחות הביטחון. בנוסף, במשך כ-4 חודשים, הפך סניף ביג בבית שמש לחמ"ל ייחודי, ובו הכינו מתנדבים אלפי כריכים מדי יום, שהועברו בתרומות ישירות ליחידות עצמן, בכל רחבי הארץ.

בשנת 2022 נרקם שיתוף פעולה חשוב ומרגש בין הרשת לבין פורום מיכל סלה, הפועל להצלת חיים ולמניעת אלימות כלפי נשים באמצעות חדשנות וטכנולוגיה. הפורום הוקם בשנת 2020 בעקבות הרצח של מיכל סלה ז"ל ובמסגרת שיתוף הפעולה, תרמה לו ארומה כמיליון שקל. חלק מכספי התרומה נותבו לפרויקט "כלבי מיכל סלה", במסגרתו הוענקו כלבי הגנה לנשים מאוימות הנמצאות בסיכון גבוה. גם השנה עתידה ארומה להמשיך בשיתוף הפעולה החשוב הזה.

בשנת 2023, סיימה הרשת את תהליך התקנת מכשירי "ריטהייר" בכל בתי הקפה שלה. ריטהייר מסייע ללקוחות עיוורים וכבדי ראייה להתמצא בבתי הקפה של הרשת באמצעות הנחיות קוליות מאפליקציה ייעודית. האפליקציה יודעת, למשל, היכן ממוקמת עמדת הקופות או מה המרחק של אזור הישיבה מהמקום בו עומד הלקוח, ומכוונת אותו לשם.

קומפלקס המפעלים

ארומה מייצרת בעצמה את רוב המוצרים שנמכרים בסניפים, דבר המעניק לה שליטה על איכות, אחידות ובטיחות חומרי הגלם. בקומפלקס המפעלים בעמק האלה שלושה מפעלים: בית קלייה, בו נקלים מדי חודש כ-50 טון פולי קפה, המופצים לבתי הקפה של הרשת, בארץ ובקנדה. בבית המאפה יוצרים מנעד רחב של מוצרי בצק קפואים ואיכותיים, המגיעים אל בתי הקפה ושם עוברים תהליך של התפחה ואפייה לאורך כל שעות היום. במפעל פרי טרי ובריא מיוצרים מידי יום קיטים של פירות וירקות למיץ, בסיסים לשייקים, רטבים, ממרחים, אנטיפסטי, קטניות מבושלות, מרקים ותבשילים טריים.

הרחבת מגוון השייקים

ארומה פועלת כל העת במטרה להגדיל ולדייק את מגוון המוצרים שהיא מציעה ללקוחות בסניפים.

השנה הרחיבה הרשת את סדרת השייקים שלה עם שני מוצרים חדשים: שייק קוקו בננה ושייק צ'רי אסאי, אותם ניתן להזמין על בסיסים שונים.

לקריאת הסיפורים השיווקיים של מותגי העל של ישראל היכנסו לזירת The Superbrands>>

תגיות