אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
לא חייבים ניסיון: הסף הנמוך במכרז למנהל רשות התחבורה הציבורית שרת התחבורה מירי רגב | צילום: אלכס קולומויסקי

לא חייבים ניסיון: הסף הנמוך במכרז למנהל רשות התחבורה הציבורית

התואר הראשון שנדרש לא חייב להיות בתחום רלוונטי, ודרוש ניסיון בניהול שמונה אנשים ותקציב של 50 מיליון שקל בלבד, בעוד שהרשות מורכבת ממאה אנשים ומתוקצבת ב־12 מיליארד שקל

16.04.2023, 06:52 | יובל שדה


משרד התחבורה פירסם מכרז לאיתור מועמדים למשרת מנהל רשות התחבורה הציבורית הארצית, אך המכרז לא כולל דרישה לניסיון בתחום התחבורה הציבורית ומכיל תיאור תפקיד לא עדכני.

המועמד שייבחר יחליף את המנהל הנוכחי רן שדמי, שהודיע לפני כחודש וחצי שהוא מעוניין לעזוב את התפקיד בעקבות מדיניות והתנהלות שרת התחבורה מירי רגב. מנהל הרשות בקדנציה הקודמת של רגב היה יעקב נתניהו, שפרש לאחר פרסומים ב"כלכליסט" על התנהלות בעייתית ואגרסיבית מצידו כלפי עובדים הכפופים אליו.

המכרז שפורסם הוא "העתק הדבק" של מכרז קודם לתפקיד מנהל רשות התחבורה הציבורית הארצית שפורסם בשנת 2020, בתקופת כהונתה הקודמת של רגב בתפקיד שרת התחבורה. המכרז משנת 2020 ספג ביקורת קשה על כך שמדרישות התפקיד הוסרה הדרישה לניסיון בתחום התחבורה הציבורית. המכרז מתאר שמנהל רשות התחבורה הציבורית ינהל תקציב של 4 מיליארד שקל, אך תקציב רשות התחבורה הציבורית לשנת 2023 צפוי לעמוד על 11.6 מיליארד שקל, יותר מפי שניים ממה שמופיע במכרז הממוחזר.

דרישות התפקיד כוללות תואר ראשון ומצוין ש"רצוי" שיהיה בכלכלה, מנהל עסקים, מינהל ציבורי או חשבונאות. כמו כן, נדרש ניסיון ניהולי של שבע שנים ומעלה, ניסיון בניהול תקציב של לפחות 50 מיליון שקל ומעלה וניסיון בניהול צוות עובדים של לפחות שמונה עובדים - וזאת למרות שרשות התחבורה הציבורית מנהלת כמאה עובדים.

יש לציין שגם בתקופת השרה מיכאלי פורסם אותו מכרז לתפקיד מנהל רשות התחבורה הציבורית הארצית, מכרז בו זכה שדמי, שכיהן לפני כן כממלא מקום מנהל הרשות. במשרד התחבורה של מיכאלי טענו כי רצו להעלות חזרה את דרישות התפקיד, אך הועברו אליהם מסרים כי הקשחת התנאים עלולה להיראות כ"תפירת מכרז" עבור שדמי ולכן עדיף להשאיר את התנאים כפי שהיו בתקופת רגב.

תפקיד מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית נחשב לאחד הבכירים במשרד התחבורה. הרשות עוסקת בתחומי האסדרה, הבקרה, התכנון והתפעול של התחבורה הציבורית, ומתוקצבת בכ־12 מיליארד שקל בשנה.

ממשרד התחבורה לא התקבלה תגובה עד מועד סגירת הגיליון.

תגיות