אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מותגי העל מספרים את סיפורה של החברה הישראלית סופרברנדס-מותגי העל מספרים את סיפורה של החברה הישראלית | באדיבות Superbrands

מותגי העל מספרים את סיפורה של החברה הישראלית

מניתוח תוצאות מחקר Superbrands לשנת 2023 עולה כי מותגי העל שהצרכנים הכתירו השנה בישראל מספרים סיפור שלם על החברה הישראלית בצל האירועים המשפיעים עליה. לנוכח השסע והפילוג החברתי, מעניין לראות ש"בג"צ" שומר גם השנה על מעמד של "מותג על". כל אחד מה-Superbrands שהוכתרו השנה עשה זאת משום שהיטיב לבסס את מעמדו בליבם של הישראלים

16.05.2023, 12:43 | תמי בירמן ועדי ענבר, בשיתוף Superbrands

מאת תמי בירמן ועדי ענבר, מנכ"ליות משותפות, חברת המחקר 2thePoint

חברת 2thePoint ניהלה גם השנה את מחקר הצרכנים, במסגרתו נבחרו ה-Superbrands: מותגי העל של ישראל.

תוצאות המחקר מספרים את סיפורה של החברה הישראלית בצל האירועים המשפיעים עליה בתקופה האחרונה. כל אחד ממותגי העל שהוכתר השנה עשה זאת משום שהיטיב - יותר ממותגים אחרים – לבסס את מעמדו בלב הישראלים.

מותגי העל מספרים את סיפורה של החברה הישראלית, באדיבות Superbrands מותגי העל מספרים את סיפורה של החברה הישראלית | באדיבות Superbrands מותגי העל מספרים את סיפורה של החברה הישראלית, באדיבות Superbrands

המותגים שהצרכנים הכתירו השנה בישראל מהדהדים את התמורות והשינויים בחברה הישראלית. כך, למשל, אנחנו מוצאים ברשימה נוכחות של מותגים חדשים בתחומי התקשורת, המגזר הציבורי והנדל"ן, לצד נוכחות של מותגים ותיקים בכלל הקטגוריות, המהווים סמל ליציבות והמשכיות.

מעמדם של מותגי העל הבינלאומיים דוגמת WhatsApp, Google, YouTube ו-Waze נותר איתן, וחיינו המפוצלי-קשב, המתקיימים בממד הוירטואלי, נותנים למותגים מעולם האינטרנט והאפליקציות מעמד גבוה ביותר.

במקביל לכך אנו רואים כי ישנה מגמה של הזדהות עם הישראליות –חלב תנובה, תפוצ'יפס, שוקולד פרה, קוטג' תנובה – מותגים שמסמלים את הישראליות הפשוטה ואף היומיומית, ממשיכים להחזיק במעמדם כמותגי-על.

המשבר הכלכלי שנותן אותותיו במשק מהדהד גם ברשימה מותגי העל לשנת 2023, כאשר ניתן לזהות שחיקה במעמדם של מותגי היוקרה והפרימיום בקטגוריות כמו עיצוב הבית ומשקאות אלכוהוליים, ואף ירידה גורפת בקטגוריות המזוהות עם מותרות כגון בישום, תכשיטים וקוסמטיקה.

השינוי הבולט ביותר מגיע דווקא מקטגוריית הנופש, הפנאי והתרבות – שם מעמדם של מותגים מעולמות הפנאי והתעופה עולה, בעוד שמעמדם של מותגי המלונות נשחק.

בהיבט הציבורי – צה"ל, כגוף משמעותי המאחד את החברה כולה, ממשיך להוביל בראש הקטגוריה. בנוסף, ולאור הפילוג החברתי והשסע המאפיינים את התקופה האחרונה, משמח לראות כי מעמדם של ארגונים ועמותות ששמו לנגד עיניהם את הסיוע לזולת דוגמת אגודת אדי, יד שרה, איל"ן, אקי"ם ו"תנו לחיות לחיות" לא נשחק, וכי גם המותג "בג"צ" שומר על מעמדו כ-Superbrands.

לסיכום, רשימת מותגי העל לשנת 2023 מהדהדת את הסיפור שלנו כישראלים.

אנחנו מעריכות שהמגמה הזו תתעצם או תיחלש בהתאם למצב הכלכלי-חברתי במדינה, ושאת התוצאות נוכל לראות כשתתפרסם רשימת מותגי העל של שנת 2024.

הכותבות הן מנכ"ליות משותפות בחברת המחקר 2thePoint, המנהלת את מחקר הצרכנים עבור Superbrands בישראל.

לקריאת הסיפורים השיווקיים של מותגי העל של ישראל היכנסו לזירת The Superbrands>>


תגיות