אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
לאחר שנתיים בלבד: ברימאג סוגרת את רשת החשמל מטרו ברימאג | צילום" יריב כץ

לאחר שנתיים בלבד: ברימאג סוגרת את רשת החשמל מטרו

יבואנית מוצרי החשמל סוגרת את רשת מוצרי החשמל שבבעלותה שהוקמה ב-2021 לאחר שהסבה לה הפסדים. בשיאה מנתה הרשת 16 סניפים

01.02.2024, 23:12 | אורנה יפת

לאחר שנתיים בלבד, יבואנית מוצרי החשמל ברימאג סוגרת את רשת מוצרי החשמל METRO שבבעלותה. החברה החליטה לסיים את הפעילות שהסבה לה הפסדים. יצוין כי בעל השליטה בחברה, שאול זילברשטיין מחזיק ברשת הקמעונאית טרקלין חשמל שברימאג היא אחת הספקיות שלה. ברימאג מעריכה כי לסגירת הפעילות של מטרו לא צפויה השפעה מהותית על התוצאות הכספיות.

מטרו הוקמה בשנת 2021 במטרה לחזק את רצפת המכירה של ברימאג ועם ההקמה הצהירה כי בכוונתה להקים 62 סניפים. אלא שמטרו לא התרוממה. הרשת פעלה בפריסה רחבה בעיקר במגזר הערבי ובשיאה מנתה 16 סניפים. עם הקמת הרשת שפועלת בשיטת הזכיינות התפעולית שאפה ברימאג לקדם את המותגים שהיא מייבאת בהם מקררי LG, בקו, קנווד, בייביליס, ומכונות הקפה דלונגי.

ביוני האחרון איבדה ברימאג את הסכם ההפצה של מותג מוצרי החשמל Beko, לאחר שהיצרנית הטורקית חברת ארצ'ליק החליטה להקים מערך ישיר בישראל ולהפיץ אותו בעצמה. היקף ההכנסות של ברימאג ממכירת מוצרי בקו בשנת 2022 עמד על 89 מיליון שקל ועל 37 מיליון שקל בחציון הראשון לשנת 2023.

בתוך כך, הודיעה ברימאג כי אבי זילברשטיין, בנו של שאול זילברשטיין בעל השליטה, מונה לתפקיד המשנה למנכ"ל. זילברשטיין האב משמש כיום מנכ"ל החברה במקביל להיותו יו"ר הדירקטוריון, וזאת לאחר שמנכ"ל החברה יאיר רוזן התפטר בספטמבר האחרון ועזב את החברה באופן רשמי בסוף נובמבר.

התוצאות הכספיות של ברימאג נפגעו כתוצאה ממלחמת חרבות ברזל. החברה דיווחה כי באוקטובר חוותה ירידה של 25% במכירות מוצרי החשמל הלבנים. בתשעת החודשים הראשונים של 2023 ספגה החברה ירידה של 25 מיליון שקל במכירות המוצרים הלבנים. בנוסף, מאז תחילת המלחמה היא חווה ירידה של 55% (ו-7 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים), במכירות מערכות מיזוג לפרויקטים נדל"ניים, ביחס למחזור הממוצע בתחום פעילות זה בעקבות העיכובים בבינוי פרויקטים. גם עליית הריבית השפיעה על תוצאות הקבוצה ב-7.5 מיליון שקל לעומת רבעון שלישי בשנת 2022.

ברימאג סיימה את תשעת החודשים הראשונים של 2023 עם ירידה של 8% במחזור המכירות שהסתכם ב-362 מיליון שקל ועברה להפסד של 3.7 מיליון שקל לעומת רווח של 24.7 מיליון שקל בתקופה מקבילה 2022.


תגיות