אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ההוצאות גדלו, השורה התחתונה נפגעה: ירידה חזקה ברווחי פוקס הראל ויזל. ירידה של 42% ברווח | צילום: דימה טליאנסקי, יובל חן

ההוצאות גדלו, השורה התחתונה נפגעה: ירידה חזקה ברווחי פוקס

קבוצת האופנה, שבשליטת הראל ויזל, סיימה את הרבעון השלישי עם ירידה של 42% ברווח הנקי ל-50 מיליון שקל; ההיערכות למותגים החדשים והרחבות שטחי המסחר גררו עלייה של 16% בהוצאות השיווק ל-586 מיליון שקל; שיעור הרווח התפעולי נחתך ל-8.2%, לעומת 11.8% ברבעון המקביל

27.11.2022, 11:45 | אורנה יפת

שורה תחתונה בפלוס, שורה תחתונה במינוס: פוקס מסכמת רבעון שלישי עם ירידה של 42% ברווח הנקי ל-50 מיליון שקל. בשורה העליונה של הדו"ח הכספי נרשמו לקבוצה מכירות שיא של 1.2 מיליארד שקל, שיפור של 9% לעומת התקופה המקבילה ב-2021. מניית פוקס מגיבה לתוצאות בירידה חדה של מעל 6% בבורסה בתל אביב.

לירידה ברווח גרם הגידול בהוצאות הקבוצה, התפעוליות והמימוניות. הוצאות המימון עמדו ברבעון על 36 מיליון שקל, מול 17 מיליון שקל ברבעון המקביל. לשורת הרווח לא סייעו גם החולשה בפעילות מגזר האופנה ואופנת הבית; סגירת החנויות העצמאיות של מותג הספורט OFFLINE וההשקעה בהרחבת שטחי מסחר בארץ ובחו"ל.

לשיפור בהכנסות תרמו בעיקר פתיחת חנויות חדשות והתרחבות בשטחי מסחר. למכירות לא תרמה העובדה שחגי תשרי (והקניות הנלוות) התפרסו השנה על ספטמבר ואוקטובר (כלומר בחלקם גם על הרבעון הרביעי), כאשר ב-2021 כל החגים והקניות הנלוות נכנסו לספטמבר, כלומר לתוצאות הרבעון השלישי.

ברבעון הנוכחי פעלה הקבוצה לקראת השקת רשת המשקפיים החדשה סאן גלאס האט ורשת הסטוק ג'מבו היוונית, שחנות ראשונה שלהן תושק בתחילת 2023, פתחה שתי חנויות חדשות למותג פליינג טייגר וחנות חדשה למיננה. במקביל ביצעה הקבוצה הפחתה חד-פעמית של 4.8 מיליון שקל משורת הרווח בשל סגירת רשת מותג בגדי הספורט OFFLINE, שהקבוצה ניסתה לפתוח עבורו חנויות עצמאיות. בסופו של דבר חנויות אלה נסגרו השנה, ופוקס השיבה את המותג לקונספט של חנות בתוך חנות ברשת אמריקן איגל.

בחו"ל הרחיבה פוקס את פעילות מנגו ופוקס הום בקנדה ואת פעילות אמריקן איגל באירופה. ההיערכות למותגים החדשים והרחבות שטחי המסחר הובילו לעלייה של 16% בהוצאות מכירה ושיווק ל-586 מיליון שקל.

הדו"ח הכספי מציג את נתוני המכירות בחנויות הזהות, בתוספת האונליין, בהשוואה לרבעון השלישי ב-2019, קודם למגפה. בתחום האופנה ואופנת הבית הסתכמו המכירות בחנויות הזהות ב-350.7 מיליון שקל, לעומת 326.5 מיליון ברבעון המקביל ב-2019; בללין נרשמו מכירות של 52 מיליון שקל בחנויות הזהות, לעומת 45 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2019; בתחום הספורט ב-139 מיליון שקל, לעומת 92 מיליון שקל לפני שלוש שנים.

בדומה לצמיחה בהכנסות, כך גם נרשמה עלייה ברווח הגולמי, בשיעור של 7.5%, ל-707 מיליון שקל. אולם שיעור הרווח הגולמי מהמכירות ירד ב-0.8% בשל חולשת המכירות והרווחיות במגזר האופנה ואופנת הבית. בעקבות זאת ירד גם הרווח התפעולי של הקבוצה ב-24% ל-102 מיליון שקל, ושיעורו מהמכירות ירד ל-8.2%, לעומת 11.8% ברבעון המקביל אשתקד.

מגזר האופנה ואופנת הבית, שבו פועלת הקבוצה עם חנויות פוקס, פוקס הום, אמריקן איגל, מנגו וצ'ילדרן פלייס, הושפע לרעה מעיתוי חגי תשרי ומכירותיו ברבעון ירדו ב-0.5% ל-488 מיליון שקל. הרווח הנקי נחתך ב-53.5% ל-21.6 מיליון שקל.

גם פעילות פוקס ואמריקן איגל בחו"ל סבלה ברבעון השלישי מקיטון במכירות, בין היתר בשל ירידה במכירות לזכיינים של פוקס בחו"ל ומסגירת פעילות אמריקן איגל קידס בחו"ל. מכירות מגזר האופנה בחו"ל ירדו ב-42% ועמדו על 2 מיליון שקל. הפעילות עברה להפסד של 300 אלף שקל ברבעון.

ברשת ללין נהנתה הקבוצה מעלייה של 3% במכירות, שעמדו על 73 מיליון שקל, וזאת בשל הגדלת שטחי המסחר ועלייה במכירות החנויות הזהות. עם זאת, הרווח התפעולי בללין נותר זהה לרבעון מקביל, שבו המכירות היו גבוהות הודות לעיתוי חגי תשרי.

בריטיילורס, המדווחת כתחום הספורט בדו"חות פוקס, עלו המכירות ברבעון השלישי ב-19% ל-417 מיליון שקל הודות לעלייה במכירות החנויות הזהות של נייקי ופוטלוקר ב-7% ו-8.6% בהתאמה. הרווח התפעולי במגזר עלה ב-15% ל-55.6 מיליון שקל.



תגיות