אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
נת"ע פרסמה מכרז להפעלת שני קווי הרכבת הקלה הנוספים בגוש דן הדמייה של הרכבת הקלה בהרצליה | צילום: אור חיים

נת"ע פרסמה מכרז להפעלת שני קווי הרכבת הקלה הנוספים בגוש דן

המכרז להפעלת הקו הסגול והקו הירוק מוערך במיליארדי שקלים. הזכיין יפעיל את שני הקווים לתקופה של עשר שנים. הקווים צפויים להתחיל לפעול ב-2027 ו-2028 ולהסיע ביחד כ-400 אלף נוסעים מדי יום

31.05.2023, 17:49 | יובל שדה

חברת התחבורה הממשלתית נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים) פרסמה היום (ד') את מכרז ההפעלה לשני קווי רכבת קלה שמוקמים בימים אלו בגוש דן – הקו הסגול והקו הירוק. מדובר במכרז שמוערך במיליארדים, כאשר הזכיין יפעיל את שני הקווים לתקופה של עשר שנים.

עבודות התשתית המוקדמות על הקווים הירוק והסגול מבוצעות בימים אלו על ידי נת"ע, כאשר בהמשך יחליפו את החברה הממשלתית הזכייניות של הקווים שיקימו את עבודות התשתית המורכבות בהן כולל הקמת המסילות ורכש הקרונות. נת"ע אחראית גם על השקת הקו האדום של הרכבת הקלה, ובחברה סבורים כי יצליחו להשיק אותו לפעילות מסחרית בזמן הקרוב לאחר איחורים ממושכים. היעד המקורי לפתיחת הקו היה נובמבר 2021, אחר כך נדחה לנובמבר 2022 וכעת אין תאריך פתיחה רשמי.

כאמור, המכרז שפורסם היום מתייחס לקבוצה שתפעיל מסחרית את הקווים הירוק והסגול. כמו כן, הקבוצה הזוכה תהיה אחראית על גיוס, אימון והכשרה של כוח אדם לחברת ההפעלה, הובלה וניהול פעילות ההרצה בתקופת ההקמה לפני מעבר להפעלה מסחרית, קבלת היתר הפעלה (PTO) מול הרגולטור וקבלת רישיון עסק לתחנות תת קרקעיות. ה"מקבילה" של קבוצה זו בקו האדום היא חברת "תבל" שמורכבת משיתוף הפעולה של אגד וחברות סיניות ואמורה להפעיל מסחרית את הרכבת הקלה.

בחודש שעבר נחשף ב"כלכליסט" כי ישנם עיכובים בסגירה הפיננסית של הקו הירוק, וזו צפויה להתעכב במספר חודשים. הסגירה הפיננסית של הקו הסגול גם כבר הייתה אמורה להתרחש לפני כשבועיים, אך זו צפויה להיסגר בימים הקרובים ובחברה ובנת"ע טוענים כי מדובר בעיכוב זניח.

הקו הירוק אמור להיפתח לפעילות מסחרית בשנת 2028. הקו עובר בין ראשון לציון וחולון בדרום, עד להרצליה בצפון, על פני 39 ק"מ (מתוכם ארבעה ק"מ תת-קרקעיים), לאורכו 63 תחנות, וצפויים לנסוע בו כ-200 אלף נוסעים מדי יום. הקו הסגול אמור להיפתח בשנת 2027. הקו עובר ברחוב ארלוזורוב בת"א ברחוב בן יהודה, אלוף שדה, דרך גבעת שמואל ועד אור יהודה במזרח. אורכו כ-27 ק"מ, עם 46 תחנות, וצפויים לנסוע גם בו כ-200 אלף נוסעים ביום.

חיים גליק, מנכ"ל נת"ע: "מדובר בשלב משמעותי נוסף לקידום רשת הרכבות הקלות בגוש דן – סם החיים למטרופולין תל אביב הצפוף. יחדיו, הקווים האדום, ירוק והסגול עתידים לשנות את הרגלי התנועה והנסיעה לכל הבאים למרכז, ובעתיד עם הצטרפות שלושה קווי המטרו, להביא למהפכה של ממש בתחומי חיים רבים ומגוונים כמו תעסוקה, פנאי, זיהום אוויר ותרומה למשק".


תגיות