אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אושרה תוכנית התייעלות בשופרסל: פיטורי 120 עובדי מטה וסגירת סניפים איציק אברכהן על רקע שופרסל | צילומים: ערן גרנות, אביגיל עוזי

אושרה תוכנית התייעלות בשופרסל: פיטורי 120 עובדי מטה וסגירת סניפים

דירקטוריון הרשת אישר תוכנית התייעלות לחברה בהיקף של 200 מיליון שקל, שמטרתה הקטנת הוצאות החברה בדגש על הוצאות תפעוליות. אורי וטרמן, מנכ"ל שופרסל: ״אלו ימים לא פשוטים עם החלטות לא קלות". בין היתר ייסגרו 14 סניפים של החברה, ו-11 סניפים של רשת Be

02.11.2022, 08:51 | נורית קדוש

דירקטוריון שופרסל אישר תוכנית התייעלות לחברה בהיקף של 200 מיליון שקל, במטרה להתמודד עם התחרות העתידית ולשפר את התוצאות הכספיות של החברה, ובשים לב לעלייה בהוצאות התפעוליות ולהתייקרויות הצפויות בתשומות החברה וכן כהערכות להעברת חלק מפעילות ה-Online למרכז השילוח האוטומטי במודיעין במהלך שנת 2023.

מטרת תוכנית ההתייעלות הינה הקטנת הוצאות החברה בדגש על הוצאות תפעוליות. התכנית כוללת שלושה מרכיבים מרכזיים: פיטורים של למעלה מ-10% מכוח האדם במטה החברה, יחידות עסקיות ויחידות תמך (כ-120 עובדים), אשר אמורים להניב לחברה חיסכון בשנת 2023 של כ- 60 מיליון שקל. החלק השני נוגע לצמצום הוצאות תפעוליות שצפוי להניב חיסכון בשנת 2023 של כ- 90 מיליון שקל והחלק השלישי נוגע לסגירת חנויות, באמצעות סגירת כלל מחסני השילוח הידניים והסטת פעילותם למרכזי השילוח האוטומטיים, וכן סגירת 14 סניפים של החברה, ו-11 סניפים של רשת Be. צעד זה צפוי להביא לחיסכון בשנת 2023 של כ- 100 מיליון שקל.

בעקבות תוכנית ההתייעלות צפויה החברה לרשום בשנת 2022 הוצאה חד פעמית, לפני מס, בסכום כולל המוערך נכון למועד הדו"ח בסך של כ-200 מיליון שקל, מתוכו כ- 165-175 מיליון שקל בגין ההפחתות נכסים כתוצאה מסגירת חנויות (הוצאה זו תירשם ברבעון השלישי של שנת 2022), כאשר היתרה שנובעת מעלויות צמצום כוח האדם תירשם ברבעון הרביעי של השנה.

ההשפעה בפועל עשויה להיות שונה, ואף שונה מהותית, כתוצאה מגורמים שונים שהעיקריים שבהם הינם מציאת שוכרי משנה לחנויות שייסגרו ותוצאות פעילותן עד למועד הסגירה בפועל ושינויים במצבת אוכלוסיית העובדים בפועל.

במכתב ששיגר לעובדי החברה, כתב אורי וטרמן מנכ״ל שופרסל: ״לאחרונה נמצאת הכלכלה העולמית במסלול האטה ומשפיעה על הכלכלה הישראלית: התייקרות חומרי הגלם, המזון והאנרגיה; המשבר בשרשראות האספקה; אירועים פוליטיים וגיאופוליטיים; וסימנים לשילוב מסוכן של אינפלציה ומיתון – לכל אלה יש מחיר והשפעה גם בשוק הקמעונאות.

"לצד זאת, שופרסל אשר חוותה שנים של צמיחה ושגשוג בשנים האחרונות, בפרט בתקופת מגיפת הקורונה, אשר הביאה לצמיחה חדה בתוצאותיה העסקיות של החברה, מצויה כעת בתקופה בה עליה להתאים עצמה למציאות החדשה של חזרה לשגרה ממגיפת הקורונה, לצד היערכות למציאות כלכלית מאתגרת״.

וטרמן הוסיף כי על רקע זה הנהלת הקבוצה, בשיתוף פעולה מלא עם ועד העובדים, נאלצת להוציא לפועל תוכנית התייעלות שהינה חיונית להמשך פעילותה של החברה כמובילה בשוק הקמעונאות בישראל.

״אלו ימים לא פשוטים עם החלטות לא קלות. יש לזכור כי בסופו של דבר, כפי שהוכחנו במצבים דומים בעבר – כולנו חייבים לגלות כעת חוסן למען העתיד: חזרה למסלול הצמיחה ולהמשך ביסוסה של שופרסל כקבוצה איתנה, כזו המאפשרת לנו לשמור על רמה הוגנת של מחירים וערך מוסף משמעותי ללקוחותינו״.

וטרמן התייחס להשלכות של התכנית על העובדים שישארו בחברה: ״במסגרת תוכנית ההתחדשות וההתייעלות, היקף המשימות לא יקטן. התחרות בשוק הולכת וגדלה, הצרכים והציפיות של הלקוחות משתנים במהירות, ואנו חייבים לגלות גמישות ולהתאים את עצמנו כדי לעמוד ביעדים, להמשיך למנף את מנועי הצמיחה״.



תגיות