אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ענקית המשאיות האמריקאית ילו הכריזה על פשיטת רגל משאית של חברת Yellow | צילום: AP Photo/Sue Ogrocki

ענקית המשאיות האמריקאית ילו הכריזה על פשיטת רגל

חברת Yellow שקיימת כמעט 100 שנה הגישה בקשה להגנה מפני פשיטת רגל לאחר שצברה חובות של כ-1.5 מיליארד דולר ל-10 אלף נושים. "סיפקה למאות אלפי אמריקאים משרות יציבות בשכר טוב וקריירות מספקות", אמר המנכ"ל

07.08.2023, 13:42 | חדשות חוץ

חברת המשאיות האמריקאית ילו (Yellow) הגישה בקשה להגנה מפני פשיטת רגל (צ'אפטר 11), על רקע נטל חובות גבוה בעקבות שורה של עסקאות ולאחר סכסוך עם איגוד העובדים. לפי מסמכי פשיטת הרגל שהוגשו לבית משפט בדלוואר, שווי הנכסים והחובות של החברה בת כמעט 100 שנים עומדים על 1-10 מיליארד דולר, ויש לה מעל 10 אלף נושים, ביניהם אמזון ויצרנית הצמיגים גודאיר.

"באכזבה רבה ילו מכריזה שהיא נסגרת לאחר קרוב למאה שנות פעילות", מסר המנכ"ל דארן הוקינס בהצהרה. "כיום כבר לא נהוג לעבוד באותה חברה במשך 20, 30 או אפילו 40 שנים, אך רבים בילו עשו זאת. במשך דורות, ילו סיפקה למאות אלפי אמריקאים משרות יציבות בשכר טוב וקריירות מספקות".

ילו, שנקראה בעבר YRC Worldwide, נוסדה ב-1924 ונחשבה בעבר לאחת מחברות המשאיות הגדולות בארה"ב ולדומיננטית בתחום הובלת משלוחים שונים למספר חברות על משאית אחת. הלקוחות שלה כללו רשתות גדולות כמו וולמארט והום דיפו. אולם, חלק מהלקוחות הפסיקו כבר את המשלוחים לחברה בשל החשש שילכו לאיבוד במקרה של פשיטת רגל.

בחודשים האחרונים עסקה החברה גם במאבק מול איגוד העובדים, בטענה שהוא חוסם יוזמות לארגון מחדש והגדלת היעילות. האיגוד מצידו איים בשביתה, שנמנעה בסופו של דבר. ביוני טענו בחברה כי האיגוד חוסם יישום של תוכנה שמהותית להישרדותה וליכולת לממן מחדש חובות של כ-1.3 מיליארד דולר שמועד פירעונם בשנה הבאה. "לאחר חודשים של סירוב לשאת ולתת, הקמפיין של האיגוד נגד ילו גרם לחששות עמוקים בקרב המשקיעים, הבריח לקוחות והעמיד 30 אלף משרות בסכנה", נמסר בהצהרה שפרסמה החברה.

גורמים נוספים שאחראיים לפשיטת הרגל כוללים חובות שהעמיסה על עצמה החברה לאחר רכישת רודווי ב-2003 עבור מיליארד דולר ו-USF ב-2005. לפי הנתונים שאספה חברת המחקר Refinitiv, כלל החובות עמדו בסוף השנה שעברה על 1.5 מיליארד דולר. מחצית מהחובות הללו נבעו מהלוואה שקיבלו מקרן הסיוע לקורונה שהקים הממשל ב-2020, והוביל לכך שמשרד האוצר החזיק ב-30% מהחברה.

בחברה הודיעו כי הגיעו להסכם עם הנושים, שעוד צריך לזכות באישור בית המשפט, שיאפשר לשלם חלק מהמשכורות וההטבות וכן תשלומים מסוימים לספקים.




תגיות