אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מוטי בן משה רוכש את מגנוליה בכ-50 מיליון שקל מוטי בן משה | צילום: אוראל כהן

בלעדי

מוטי בן משה רוכש את מגנוליה בכ-50 מיליון שקל

הרשת נקלעה למשבר בתקופת הקורונה, שבה הקניונים היו סגורים, אולם בשנה האחרונה התאוששה משמעותית והגיעה לשיא של מכירות שעשויות לעבור בשנה הבאה את רף ה-140 מיליון שקל

07.09.2022, 06:00 | גולן חזני

אקסטרה ריטייל, זרוע הקמעונאות של רבוע כחול שבבעלות מוטי בן משה, רוכשת את רשת התכשיטים מגנוליה בסכום המוערך ב־40־50 מיליון שקל, כך נודע ל"כלכליסט". למגנוליה, שבבעלות ניסן בן יהודה, חוב של 15 מיליון שקל. הרשת נקלעה למשבר בתקופת הקורונה, שבה הקניונים היו סגורים, אולם בשנה האחרונה התאוששה משמעותית והגיעה לשיא של מכירות שעשויות לעבור בשנה הבאה את רף ה־140 מיליון שקל.

למעשה תנאי העסקה סוכמו כבר, והצדדים ממתינים לאישור מצד רשות התחרות. מטעם אקסטרה ריטייל הוביל את העסקה המנכ"ל דודי כהן. בן יהודה מחזיק ב־94% ממניות מגנוליה, והמנכ"ל תומר רייזברג ב־6%.

בן יהודה, ששימש כספק של הרשת, רכש את מגנוליה ב־2016 מידי קרן מרקסטון, וקרן מרקסטון רכשה את מגנוליה תמורת 30 מיליון דולר מהמייסד אהוד כהן. הרכישה היתה באמצעות הלוואה שנטלה מגנוליה עצמה. הרכישה של בן יהודה נעשתה באמצעות החברה הירושלמית תכשיטי בן יהודה, ששילמה מיליוני שקלים בודדים עבור החברה, ולקחה על עצמה חוב גדול של הרשת. מרקסטון, שהיתה קרן כושלת, ניסתה לפתח את הרשת גם בחו"ל כשפתחה סניפים באמצעות זכיינים באירופה, צפון אמריקה ואוסטרליה, אבל רובם ככולם נסגרו בסופו של דבר.

בן יהודה הצליח להבריא את החברה ולבלום את הפסדיה, אבל מבחינת הגודל לא הצליחה הרשת, שמתמודדת בתחום מאוד תחרותי, להתרומם הרבה מעבר להיקפים שהיתה בהם. מכירותיה השנתיות עומדות על 125-120 מיליון שקל, והמכירות מגיעות הן מאתר האינטרנט שלה והן מ־80 סניפים ברחבי הארץ, בעיקר בקניונים. ההכנסות ממכירות באינטרנט עומדות על כ־8% מהכנסות החברה.

עיקר ההישג של בן יהודה היה בארגון מחדש של החברה, שמעסיקה היום 350 עובדים, והפחתה משמעותית של החוב שאותו קיבל מידי מרקסטון. הוא החליט לבצע את האקזיט לאחר שנים של עבודה קשה.

ב־2016 רכש בן־משה את הבעלות המלאה על קבוצת רבוע כחול, שהיתה בשליטת שרגא בירן ודודי ויסמן, מידי מחזיקי האג"ח של החברה בתמורה ל־600 מיליון שקל, כשרוב הסכום הוזרם לתוך החברה. במסגרת הרכישה קיבל לידיו בן־משה שלל פעילויות, כמו פעילות נדל"ן, שמרוכזת בחברה־הבת הציבורית רבוע כחול נדל"ן, פעילות אנרגיה שמרוכזת בחברה־הבת הציבורית דור אלון, וכן פעילות של קמעונאות בדמות נעמן גרופ, שהיתה ציבורית גם כן. באותה העת זרוע הקמעונאות כללה את הפעילות של נעמן, שמפעילה רשת חנויות למכירת כלי מטבח, ואת ורדינון.

בספטמבר 2020 אקסטרה ריטייל רכשה את רשת ההלבשה התחתונה בוניטה דה מאס, שנקלעה לקשיים, תמורת 9.5 מיליון שקל בלבד. כמה חודשים לאחר מכן רכשה את חברת קורל מודל, שמייצרת ומשווקת את המותג הפרטי של בגדי הים בננה, SIS ומותגי הלבשה ופנאי נוספים. ביוני האחרון רכשה אקסטרה ריטייל את רשת ההלבשה התחתונה אפרודיטה תמורת 30 מיליון שקל.

הקבוצה רכשה גם את השליטה בחברת גס, היבואנית של מותג אופנת הגברים גאנט, וביולי רכשה את אקיפ, שעוסקת ביבוא, שיווק, אספקה והתקנה של ציוד לבתי מלון, אולמות אירועים ומסעדות. אלון רבוע כחול קרובה לממש את היעד של מיליארד שקל מכירות ב־2022.

תגיות